2014-11-15, 16:56
Medlem
moondawns avatar
Är helt övertygad om att det står i tråden men i alla fall : får man något rus av imovane, typ som tramadol ?
Citera
2014-11-15, 17:14
Medlem
Nån mer som deprimerad dagen efter att man tagit imovane? Älskar drogen på kvällen då jag blir lugn av den och somnar gott, men dagen efter känner jag mig alltid mer nedstämd och deppig än när jag inte tagit den.
Citera
2014-11-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKEKEK
Hej!

Jag har en fråga, som jag hoppas att någon kan svara på:
Jag har Zopiklon, 7,5-or (på recept).
Så funderade jag: Om jag skulle vilja spara en del av dem under en längre tid -
hur länge anser ni att de håller sig? (Jag får dem lösa, så jag har inget bäst före-datum att gå efter.)
Blir det någon nämnvärd försämring av dem om man sparar dem under några år, eller flera år?
Hämtade ut mina i tisdags och det står utg "04 2015"
Citera
2014-11-15, 19:33
Medlem
Tog 6 st igår och somnade när jag diskade haha
Citera
2014-11-15, 21:18
Medlem
DirtyNorths avatar
Vilken av imovane/stilnoct är bättre om man har svårt att somna och vaknar upp på natten?
Om man fått tolerans på imovane kan man byta till stilnoct då å få bättre effekt?
Ligger på sjukan så här har dom allt möjligt så om det är nått annat som är bättre så kom med förslag.
Fick theralen dom 2 första nätterna men bad om imovane istället då jag inte tyckte det funka, och har ätit väldigt mycket imovane på slutet så gissar att jag har lite tolerans mot de nu.

Mvh
DirtyNorh
Citera
2014-11-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Vilken av imovane/stilnoct är bättre om man har svårt att somna och vaknar upp på natten?
Om man fått tolerans på imovane kan man byta till stilnoct då å få bättre effekt?
Ligger på sjukan så här har dom allt möjligt så om det är nått annat som är bättre så kom med förslag.
Fick theralen dom 2 första nätterna men bad om imovane istället då jag inte tyckte det funka, och har ätit väldigt mycket imovane på slutet så gissar att jag har lite tolerans mot de nu.

Mvh
DirtyNorh

imovane + theralen borde funka. Om du är tolerant på imovane hjälper nog inte stilnoct heller då de är korstoleranta. Ej testat stilnoct då min läkare vägrar skriva ut den, men den har kortare halveringstid så om du vaknar mycket på nätterna tror jag den kommer funka sämre än imovane för dig.
Citera
2014-11-15, 21:37
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
imovane + theralen borde funka. Om du är tolerant på imovane hjälper nog inte stilnoct heller då de är korstoleranta. Ej testat stilnoct då min läkare vägrar skriva ut den, men den har kortare halveringstid så om du vaknar mycket på nätterna tror jag den kommer funka sämre än imovane för dig.
Okej, då kan jag utesluta stilnoct iaf.
ska höra om jag kan få theralen nu när jag ska få min imovane också, kanske blir bra kombination.
Citera
2014-11-16, 00:16
Medlem
sodars avatar
Citat:
Nån mer som deprimerad dagen efter att man tagit imovane? Älskar drogen på kvällen då jag blir lugn av den och somnar gott, men dagen efter känner jag mig alltid mer nedstämd och deppig än när jag inte tagit den.
Jag är nedstämd och tjurig varje morgon efter Stilnoct, har inte provat Imo. Blir nog samma där. Brukar ligga kvar i sängen fram till dess att jag känner mig som mig själv igen, vilket kan ta sitt tag. Därför tar jag det endast när jag är ledig från skolan och jobbet dagen därpå.
Citera
2014-11-16, 02:48
Medlem
[quote=Zebbie|51117274]imovane + theralen borde funka. Om du är tolerant på imovane hjälper nog inte stilnoct heller då de är korstoleranta. Ej testat stilnoct då min läkare vägrar skriva ut den, men den har kortare halveringstid så om du vaknar mycket på nätterna tror jag den kommer funka sämre än imovane för dig.[/QUOTE

Det där med tolerans är nog väldigt olika ja körde med stilnoct ett tag men behövde snabbt mer o mer för att somna till slut var det kört hjälpte inte att ta flera st utan fick sluta körde då imovane o det funkade bättre då så ja körde en vecka imovane nästa stilnoct.
Citera
2014-11-16, 20:44
Medlem
hur mycket imovane motsvarar 1mg xanor? När det gäller xanor behöver jag 1mg men imovane räcker 15mg.
Citera
2014-11-16, 21:49
Medlem
Citat:

Nej jag är beredd att hålla med! Och har man ätit flera dagar på raken kan jag känna mig rätt risig ett par dagar efter. Slö och omotiverad i allmänhet...
Citera
2014-11-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Hej, i vintras fick jag 30 stilnoct utskrivet för sömnsvårigheter. Sen dess har jag förnyat de 2 gånger online, ingen kontakt med läkare, sist skrev även en annan läkare ut medicinen. Är nu dags för att förnya receptet, kan jag nu skriva att jag vill ha en "Burk 100st" istället, är en ruta där man ska skriva in antal osv. eller är det för misstänksamt? Vad händer om läkaren tycker det?

Är ju onekligen en varningsklocka för läkaren så det bör du nog låta bli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in