2019-01-28, 22:05
Medlem
Hej!
Har imovane på recept men har som bekant inte möjlighet att hämta ut några. Någon som har tips på vad man kan säga till v-centralen om man ringer dit och vill ha Stilnoct?
Motiveringen till dom liksom
Citera
2019-01-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faderbrown
hej,
fick utskrivet zolpidem aurobindo 5mg förra veckan, käkade en (som det stod på receptet) för att sedan gå och lägga mig, det är här det konstiga händer ,jag lyckas inte somna så jag kliver upp och går och hämtar en till (vad jag trodde..). Gick sedan och "la mig" igen.
Sedan nästa dag jag ska käka en till sänggånde så till min förvåning, så har jag käkat tydligen bara 1 bara från kartan???
haha fattar fan ingenting, vart helt förvirrad. Kan det varit en vakendröm eller vad fan tror ni hände??

mvh
Det är bara o tacka och ta emot. För mig brukar det vara tvärt om.

Citat:
Ursprungligen postat av sunflowah
Hej!
Har imovane på recept men har som bekant inte möjlighet att hämta ut några. Någon som har tips på vad man kan säga till v-centralen om man ringer dit och vill ha Stilnoct?
Motiveringen till dom liksom

Själv hade jag bara sagt att Imovane är slut och behöver något annat som hjälper mig att somna. Har du haft Stilnoct tidigare lär det ju inte vara några problem att föreslå just den. Annars kanske det blir knepigt...Man vill ju att doktorn ska föreslå en viss medicin första gången.
Citera
2019-01-29, 10:50
Medlem
Engelitzs avatar
Jag hämtade ut 100pack zopiklon igår. . Måste sova lite till nu. Ovanligt märke nåt tyskt. . Får ta det lugnt så att de räcker till april
Citera
2019-01-30, 06:36
Medlem
Imzadis avatar
Fick också ut ett 100 pack. Gick rätt snabbt när det lades till min läkare. Två dagar senare hade jag det. Bra, Eftersom trodde inte jag skulle få det. Hämtade förra Torsdagen. Inga problem.
Citera
2019-01-30, 15:12
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Är förpackningarna med 100st också slut nu?

100-pack zopiklon finns, hittade precis hos Apotea!

Edit: sen på bollen
Senast redigerad av MrLevaLivet 2019-01-30 kl. 15:44.
Citera
2019-01-30, 17:43
Medlem
Hämtade ut 10 pack idag. Det apoteket hade 250 paket kvar.
Citera
2019-01-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ce3
Hämtade ut 10 pack idag. Det apoteket hade 250 paket kvar.
Stad och apotek?
Citera
2019-01-31, 18:58
Medlem
Förvirrande att tråden handlar om olika preparat.. de är ju väldigt olika i effekt.
Tycker stillnoc ger toleran efter några dagar men från 5mg till 20mg sen kan jag stanna på 10mg flera kortonger.. synd bara att de inte håller i sig så länge smådoser har vairt toppen för oro och ångest..

Imovane däremot slutar funka helt efter tre dagar, funkar inte att dubbla.. en helt annan kännsla medans de verkar än stillisarna. Sitter i länge, det är soft om jag använder sen mot ångest men som sömn meds; jag sover bra men blir rätt sliten och skör i psyket dagen efteråt.

Har hört utav sjuksköterska att det är inte bra alls om man har båda samtidigt, kan bli illa. Går inte ens bra ihop... Skum tråd
Citera
2019-01-31, 19:54
Medlem
fick idag ut enbart 10 pack då de skulle vara 100 pack var helt slut på lager nu.

jaja får va nöjd med det lilla
Citera
2019-01-31, 22:26
Medlem
ekzvs avatar
Gokväll
Ni får jag flytta denna om jag har postat fel.
Jag skulle hämta ut imovane på recept idag (på valfritt apotek). Fick inte då läkaren hade skrivit en notering "får endast hämtas ut om pappan är med". Var sjukt pinsamt så jag kunde bara hämta ut olanzapin. (Har aldrig ätit den heller) Har min läkare rätt att göra så? Det är ju ändå han som skriver ut receptet. Så han har kanske rätten. Känner mig omyndigförklara. Han menar ju väl
Vill tillägga att hon i kassan flinade.
Tack på förhand//mvh
Citera
2019-02-01, 04:09
Medlem
rymdteleskops avatar
Hoi

Jag har en kompis som får detta utskrivet som sömn medicin och menar att hon sover jätte jätte gott mmmm. Grejen är att de har hänt flera gånger att jag skriver till henne på natten "så hon ska se det sen" men så börjar mina med dellanden bli lästa på naten- så hon e ju vaken och fingrar på telefonen. Hon svarar aldrig. Bara tittar på med delaned.

A ja hon verkar ju va nöjd på dan sen men jag vill inte att hon ska vara vaken hela natten och tycka de är jätte jobbigt att vara groggad men inte kunna sova. Typ inte orka röra fingrarna och skriva en svar. Detta har hänt på en annan medicin hon åt men om det är så även på denna fast hon kommer inte ihåg det?

edit: hon tror alltså inte på mig
Senast redigerad av rymdteleskop 2019-02-01 kl. 04:14.
Citera
2019-02-01, 04:19
Medlem
skitpuddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
Hoi

Jag har en kompis som får detta utskrivet som sömn medicin och menar att hon sover jätte jätte gott mmmm. Grejen är att de har hänt flera gånger att jag skriver till henne på natten "så hon ska se det sen" men så börjar mina med dellanden bli lästa på naten- så hon e ju vaken och fingrar på telefonen. Hon svarar aldrig. Bara tittar på med delaned.

A ja hon verkar ju va nöjd på dan sen men jag vill inte att hon ska vara vaken hela natten och tycka de är jätte jobbigt att vara groggad men inte kunna sova. Typ inte orka röra fingrarna och skriva en svar. Detta har hänt på en annan medicin hon åt men om det är så även på denna fast hon kommer inte ihåg det?

edit: hon tror alltså inte på mig

Vad har du rökt på då? Förstår jag dig rätt nu: du tror alltså att din kompis ligger där helt bortdrogad av imovane och läser dina meddelanden på natten men kan inte svara på dem eftersom hon är så bortdrogad? Vad är det hon inte tror? Att hon är vaken på nätterna och läser dina meddelanden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in