2014-03-30, 22:55
Medlem
Om jag aldrig provat benzo eller nåt annat förut, kan jag prova lite imovane 10mg? Väger väldigt lite och har sömnproblem... pm:a
Citera
2014-03-30, 23:20
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagtinga
Om jag aldrig provat benzo eller nåt annat förut, kan jag prova lite imovane 10mg? Väger väldigt lite och har sömnproblem... pm:a

Ja, det är ingen fara. Kanske räcker med 5 mg också.
Citera
2014-03-31, 03:34
Medlem
HentaiMannens avatar
Vad är det som står på egentligen? Idag provade jag igen, då det blev så misslyckat sist när jag försökte landa på Imovane efter cs i Fredags.

Well, inatt var det en vanlig fucking kväll, utan någon stimulant, och jag tog en Imovane, och gick genast till sängs, jag följde alla "instruktioner". Nu, nästan tre timmar senare har jag fortfarande inte somnat, men jag känner mig definitivt påverkad.

Även jag hade tagit Tram tidigare idag men effekten från det lilla jag tog var borta ett par timmar innan intag av Imovane.

Eller ja, helt sömnlös var jag inte, jag somnade ungefär 30 gånger (ingen överdrift) och sov 2 sekunder för att sedan bara vakna igen. Så höll det på hela tiden.

Vad gjorde jag för fel den här gången då? Mig veterligen gjorde jag inga fel, såvida jag inte behöver större dos trots minimal tolerans.

Blir väl ytterligare en sömnlös natt antar jag som jag sedan räddar med Lyrica senare (typ 6-8 på morgonen) som jag av någon anledning sover bra på. Hell, jag sover bättre på Theralen, men har avbrott från den substansen då jag fått en himla tolerans mot den (sen blir man ju hjärndöd nästa dag av den).

Gör jag något fel? Var det trammens fel? Behöver jag högre dos?
Senast redigerad av HentaiMannen 2014-03-31 kl. 03:43.
Citera
2014-03-31, 03:46
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Gör jag något fel? Var det trammens fel? Behöver jag högre dos?

Lägger du dig och blundar, som jag förstått att du gör, så gör du inget fel. Jag vet många som har svårt att sova på tram, men det ska väl inte vara några problem om du inte är påverkad av det. Testa en högre dos, funkar det inte är väl Imovane ingenting för dig helt enkelt.
Citera
2014-03-31, 03:53
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Lägger du dig och blundar, som jag förstått att du gör, så gör du inget fel. Jag vet många som har svårt att sova på tram, men det ska väl inte vara några problem om du inte är påverkad av det. Testa en högre dos, funkar det inte är väl Imovane ingenting för dig helt enkelt.

Tack så mycket för svar!

Japp, lade mig i den bekvämaste position jag kunde komma på, blundade, och rörde mig inte ur fläcken på en timme innan jag vände på mig bara. Nej, kände inte av trammen, kanske liiiiiite i bakgrunden. Testar högre dos imorgon då eller något så får vi se hur det går då.
Citera
2014-03-31, 13:34
Medlem
psykos7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Är nästan helt säker på att dom måste söka efter Z-analoger för att det ska synas på analys så du kan vara lugn Tror jag. Är inte helt säker men har pissat på analys flera gånger och det har aldrig visat t.ex. Imovane.
Okej tack så mycket för svaret!
Citera
2014-03-31, 14:02
Medlem
Tog en imo i torsdags (10mg). käkade 900 lyrica lördag och några gabap 300 mg söndag, har lite tolerans på imon. Är det kanske lika bra att ta 20mg imovane idag ? till natten alltså.
Citera
2014-03-31, 19:41
Medlem
psykos7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Tog en imo i torsdags (10mg). käkade 900 lyrica lördag och några gabap 300 mg söndag, har lite tolerans på imon. Är det kanske lika bra att ta 20mg imovane idag ? till natten alltså.
Formulera din fråga lite bättre är du snäll. Inte för att det har till ämnet/frågan att göra, men varför heter du imovanekungen och har den bilden när du i själva verket inte verkar veta speciellt mycket om imovane?
Citera
2014-03-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykos7
Formulera din fråga lite bättre är du snäll. Inte för att det har till ämnet/frågan att göra, men varför heter du imovanekungen och har den bilden när du i själva verket inte verkar veta speciellt mycket om imovane?

Varför har du en bild på en katt med lysande ögon och heter psykos när du inte verkar leva i en psykos?

Om du inte tänker svara på frågan ge då fan i att fråga om helt oviktiga grejjer!
Citera
2014-03-31, 21:38
Medlem
qleks avatar
jag har käkat imovane varje dag till natten nu en 7,5a men undviker att ta på helger för att inte få tolerans osv osv. Har fått 90st på recept. Har dem utskrivna pga mitt missbruksproblem, har varit ren i jag vet inte håller inte koll direkt men ca 10veckor och ni som slutat med droger efter ett missbruk vet hur svårt de är att sova. Men till saken när mitt recept på min imovane tar slut om 3månader tror ni jag kommer kunna sova utan dem då eller kommer jag va tbx på ruta ett och ligga i sängen och grubbla på allt dumt man gjort och får ångest och svårt att andas?
Om det blir så igen tycker ni då att jag ska uppsöka samma läkare och berätta om mina problem och hoppas på att få mer imo utskrivet? Är så jävla rädd att min sömn ska fukkas igen. Va hemst att gå mina första 4veckor drogfri med ca 3timmar sömn per natt och garanterat 1 panik ångest attack per natt.

Förlåt om de är rörigt
Citera
2014-04-01, 00:49
Bannlyst
Tänkte ta 15 mg snart. 10 gör inte ett piss, inte ens 12-13. Kommer jag överleva ?
Citera
2014-04-01, 08:28
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
jag har käkat imovane varje dag till natten nu en 7,5a men undviker att ta på helger för att inte få tolerans osv osv. Har fått 90st på recept. Har dem utskrivna pga mitt missbruksproblem, har varit ren i jag vet inte håller inte koll direkt men ca 10veckor och ni som slutat med droger efter ett missbruk vet hur svårt de är att sova. Men till saken när mitt recept på min imovane tar slut om 3månader tror ni jag kommer kunna sova utan dem då eller kommer jag va tbx på ruta ett och ligga i sängen och grubbla på allt dumt man gjort och får ångest och svårt att andas?
Om det blir så igen tycker ni då att jag ska uppsöka samma läkare och berätta om mina problem och hoppas på att få mer imo utskrivet? Är så jävla rädd att min sömn ska fukkas igen. Va hemst att gå mina första 4veckor drogfri med ca 3timmar sömn per natt och garanterat 1 panik ångest attack per natt.

Förlåt om de är rörigt
Som drogfri missbrukare känner jag ju igen problemet. I mitt fall var det både alkohol och piller. Hoppas det löser sig men tror du får svårt efter tiden med imo. Prata med läkaren sedan. Imo blir lätt en ovana som kan eskalera bortom gränserna. Själv får jag Quetiapin till natten och det funkar. Kan vara värt att prova, inget man missbrukar/knarkar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in