2013-10-06, 00:57
Medlem
Drack en smirnoff 5.0% på dagen och en till ikväll + en 5,0% öl. Tänkte nu ta en halv imovane för att jag har lite ångest. Är det farligt för mig att ta imovane nu?
Citera
2013-10-06, 02:00
Medlem
cnbizzzs avatar
Intagit 5mg har knappt tolerans kollar film o chillar
Citera
2013-10-06, 02:01
Medlem
TheGolemFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Drack en smirnoff 5.0% på dagen och en till ikväll + en 5,0% öl. Tänkte nu ta en halv imovane för att jag har lite ångest. Är det farligt för mig att ta imovane nu?

Skulle inte säga att de är speciellt farligt, kom igår kväll hem redigt full på vodka och tog en hel imovane somande väldigt snabbt faktiskt! Så med tanke på hur lite du druckit så borde de inte vara några problem överhuvudtaget! Men alla har vi olika gränser så ta de lugnt, men en halv imovanen borde vara väldigt lugnt..
Citera
2013-10-06, 02:12
Medlem
Dead-Methenys avatar
Blir bara lite smått skönt flummig på dessa och knappt trött, ska det verkligen vara så? Dygnat flera gånger när jag käkat 30 mg samma natt, har inte direkt hög tolerans heller. Det är alltså nätter då min dygnsrytm varit åt helvete så har tagit imovanen och försökt sova men sen gett upp och stannat uppe och klarat mig igenom nästkommande dag istället. Dock hjälper de mycket mot ångesten vilket är ett minst lika stort problem för mig som sömnen, så helt värdelöst är det inte.
Senast redigerad av Dead-Metheny 2013-10-06 kl. 02:15.
Citera
2013-10-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Tror det blir svårt.

Tabletterna verkar nästan innehålla "plast"; nåja kanske inte riktig plast; men något liknande.

Smälter i magen gör dem. Men den/dem smälter inte i munnen.

Tillverkaren/företaget vill kanske inte att man tuggar deras imovane.

För man får faktisk en lite snabbare effekt om man tuggar dem; och det är just det jag vill.
Köp en pillerkross på apoteket så slipper du tugga. En enkel vridning så har du pulver som sedan blandas i vatten som sväljs. Så gjorde jag med xanor depot för att få samma effekt som vanlig xanor. Jag har dock aldrig gjort det med imovane eftersom jag inte tycker det behövs.

Sen vet jag inte om det är farligt på nåt sätt att svälja pulver, så lyssna inte på mig.
Citera
2013-10-06, 17:07
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Köp en pillerkross på apoteket så slipper du tugga. En enkel vridning så har du pulver som sedan blandas i vatten som sväljs. Så gjorde jag med xanor depot för att få samma effekt som vanlig xanor. Jag har dock aldrig gjort det med imovane eftersom jag inte tycker det behövs.

Sen vet jag inte om det är farligt på nåt sätt att svälja pulver, så lyssna inte på mig.

Imovane gör sig faktiskt bättre om man tuggar/krossar, har utvärderat det noga tidigare
Det blir 5mg tuggat och 5mg hel 30 min innan läggdags.
Jag vet att 7,5mg tabletterna går att dela, så jag vet inte om det är samma som 5mg.
Nackdel är att man sover 1h kortare totallt, fördel är att man somnar snabbare.
Citera
2013-10-06, 19:23
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Imovane gör sig faktiskt bättre om man tuggar/krossar, har utvärderat det noga tidigare
Det blir 5mg tuggat och 5mg hel 30 min innan läggdags.
Jag vet att 7,5mg tabletterna går att dela, så jag vet inte om det är samma som 5mg.
Nackdel är att man sover 1h kortare totallt, fördel är att man somnar snabbare.

Jag har aldrig prövat att tugga mina imovane, kan du beskriva mer hur du gör? Använder du framtänderna eller hörntänderna? Tuggar du bara sönder dom en gång eller pulveriserar du dom i käften?

Sen den viktigaste frågan, hur hanterar du den vidriga smaken?
Citera
2013-10-06, 20:01
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Jag får exakt detta på stilnoct, men inte imovane, blir vidrigt slemmig, sitter och spottar hela tiden, ingen aning varför, mår alltid illa när skiten börjar gå ur också

Märkte i går att om man röker hasch försvinner det.

Har jag tagit höga doser zolpidem kan jag spy som själva fan. Snurrar väl för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K

Det skulle jag också vilja veta! Smälte en under tungan för ganska länge sedan, det var något av det äckligaste jag gjort.

Förresten så förlorade en av mina bästa vänner sin Imovaneoskuld i går, fy fan vad väck han var. Sedan rökte vi ganska rejält med hasch, perfekt blandning!

Edit: stavfel.
Citera
2013-10-06, 20:20
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt

Jag har varit på jakt efter en sådan där pillerkrossare; men ej hittat.

Frågade tidigare här på FB om depot-imovane; ifall sådana fanns; men fick inget direkt svar.

Jag kommer försöka fixa dem vanliga imovanen sedan.

Farligt tror jag inte att det är att svälja pulver. Varför skulle det vara det?
Citera
2013-10-06, 20:40
Medlem
Därför att det kan vara s k depåtabletter som ska smälta i magsäcken och inte i matstrupen.
Citera
2013-10-06, 21:40
Medlem
Hur lätt/svårt är det egentligen att få tag på Imovane utanför sjukvården? Jag har flyttat runt en del och upplever varje gång jag kommer till ett nytt ställe att det är svårare att hitta någon som säljer Imo än de flesta övriga benzos. Är de verkligen så impopulära att leka med eller har jag bara haft otur?
Citera
2013-10-06, 21:56
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Jag har aldrig prövat att tugga mina imovane, kan du beskriva mer hur du gör? Använder du framtänderna eller hörntänderna? Tuggar du bara sönder dom en gång eller pulveriserar du dom i käften?

Räcker med att dela på den med, men det funkar att tugga södner dom också. Om jag tuggar sönder dom så är det med framtänderna och sköljer ner det med ett glas vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in