2014-10-28, 19:46
Medlem
Hur fan kan läkare skriva ut stilnoct så pass enkelt ändå?? Ta absolut inte mer än 10mg! Tog 15 mg igår för att sova på det, vaknade i badkaret imorse och frös som fan med 1.5 karta borta! Hade även skrivit massa sjuka saker till folk på facebook. Hade lagt tre DVD filmer i vattnet också, vafan?! Ta det lugnt med denna gott folk
Citera
2014-10-28, 21:15
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBigBen
Hur fan kan läkare skriva ut stilnoct så pass enkelt ändå?? Ta absolut inte mer än 10mg! Tog 15 mg igår för att sova på det, vaknade i badkaret imorse och frös som fan med 1.5 karta borta! Hade även skrivit massa sjuka saker till folk på facebook. Hade lagt tre DVD filmer i vattnet också, vafan?! Ta det lugnt med denna gott folk
Har aldrig haft några sådanna problem, men visst det är bäst att inte ta mer om man inte vet hur man reagerar. Det du beskriver hade kunnat inträffa på 10mg med.

Efter några år så lär man sig hantera det och råkar inte ut för konstigheter. Kan berusa mig på stilnoct utan att något konstigt inträffar. Bra mycket bättre än alla bensodiazepiner jag provat när det kommer till berusning.
Citera
2014-10-29, 20:08
Medlem
Om man behöver 50mg stilnocht till natten, ger det mer effekt om jag tar 45mg imovane också?
Dom har ju samma destination i hjärnan så att säga.
Citera
2014-10-29, 20:25
Medlem
Går det bra att blanda stilnoct med imovane för en skönare effekt?
Citera
2014-10-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBigBen

Misstänker att du inte tog och gick och lade dig utan satt uppe för att mysa lite och så vips så gick det åt skogen. Går du och lägger dig och försöker sova utan tv, dator etc. så händer inte detta. Ballar du på Stilnoct är det för att då håller dig vaken för länge. Sleep tight!
Citera
2014-10-29, 20:49
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Ni som får zopiklon på laglig väg, hur många dagar måste ni vänta tills nästa uttag?

Min läkare har skrivit ut 30 st 7,5 mg med anvisningen "1 tablett om natten" men uttagsintervallet är kortare än 30 dagar (mer nära tre veckor). Är detta ett test för att se ifall jag följer anvisningarna, eller är det normalt? Har tidigare (hos andra läkare, bör tilläggas) alltid haft exakt 30 dagars intervall.

EDIT: Ser nu att det inte ens rör sig om expeditionsintervall utan "nästa uttag med förmån". Har dock alltid blivit nekad uttag av andra recept tidigare när jag försökt ta ut innan "nästa uttag med förmån" så det är väl att tolka som likvärdigt ett expeditionsintervall.

Frågan kvarstår, kommer det väcka misstanke ifall jag hämtar ut paketet några dagar för tidigt? Ni kan nog lista ut själva varför detta är aktuellt (man ska inte ha paketet ligga framme när man kommer hem från krogen )

Får 30st 7.5mg Zopiklon med 10dagars intervall inom förmån.
Läkaren bryr sig ej såvida du inte hämtar ut allt på en gång, jag har några uttag kvar. Men försöker trappa ner på Zopiklonen, 15mg hjälper inte längre mot sömnen.
Citera
2014-10-30, 00:34
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Hej, i vintras fick jag 30 stilnoct utskrivet för sömnsvårigheter. Sen dess har jag förnyat de 2 gånger online, ingen kontakt med läkare, sist skrev även en annan läkare ut medicinen. Är nu dags för att förnya receptet, kan jag nu skriva att jag vill ha en "Burk 100st" istället, är en ruta där man ska skriva in antal osv. eller är det för misstänksamt? Vad händer om läkaren tycker det?
Citera
2014-10-30, 00:43
Medlem
Silverfangs avatar
A
Citera
2014-10-30, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Om man behöver 50mg stilnocht till natten, ger det mer effekt om jag tar 45mg imovane också?
Dom har ju samma destination i hjärnan så att säga.

Har inte gett mig nå bättre effekt. Jag tog 4 stilnoct för ruset och lugnet. Mådde fint. Dock sen efter ett tag när stilnocteffekten lugnat sig tog jag 3 imovane och då vart jag helt pigg istället, men lugn. Meh, kändes ändå snopet för just idag ville jag ha ruset.

Dock om du tar 50mg stilnoct och 45mg imovane på engång och sen går och lägger dig lär du somna. Men om du i vanliga fall tar 50mg stilnoct tror jag inte du behöver så mycket imovane. Kör hälften med imovanet?
Senast redigerad av eisapeitte 2014-10-30 kl. 20:58.
Citera
2014-10-30, 22:50
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Hej, i vintras fick jag 30 stilnoct utskrivet för sömnsvårigheter. Sen dess har jag förnyat de 2 gånger online, ingen kontakt med läkare, sist skrev även en annan läkare ut medicinen. Är nu dags för att förnya receptet, kan jag nu skriva att jag vill ha en "Burk 100st" istället, är en ruta där man ska skriva in antal osv. eller är det för misstänksamt? Vad händer om läkaren tycker det?
Citera
2014-10-31, 16:33
Medlem
tusenbrothers avatar
Första gången jag använde Imovane. Fick Imovane 7,5 utskrivet i går. Tog den första. Märkte ingen jätteskillnad, blev mest en aning go och mys. Så jag tänkte fylla på lite med 2 till tabletter och ett glas vin för att boosta. Då kände jag fortfarande inte som jag hade förväntat mig att jag skulle göra, även om jag blev alltmer avslappnad. Jag tog ett till glas vin och väntade på effekt. Någonstans där har jag svårt att minnas allt som hände jag tror jag tog 2 till Imovane direkt efter och gick och la mig i sängen och lyssnade på musik. Kommer inte ihåg riktigt vad som hände härifrån. Men när jag vaknar 10 timmar senare är jag jävligt slö men känner mig sjukt mys. Jag ser upp på bordet och där ligger en tom imovane karta. Jag tog 10st 7,5 mg. Imovane på 2 timmar + alkohol..Ganska bra tripp. Fast jag är medveten om att jag kanske hade kunnat utnyttja mina zopiklon bättre. Dagen efter var jag väldigt seg. Jag kände att Imovanen fortfarande fanns kvar även om det var en jävligt skön känsla. Jag gled runt hela dagen och brydde mig inte om någon ting och hade lätt till skratt. Jag var glad helt enkelt, men svårt att kontrollera mina rörelser/ lite vinglig. Kom gärna med tipps på hur jag ska lägga upp det bättre, för maximal
njutning. För övrigt har jag en jävlig ångest då dessa verkligen är utskrivna för mig för att ha varje dag.

Nu är de väl tveksamt om jag får nya när jag gjort slut på alla efter första dagen. (Vilket inte var planerat från början) min fråga är väl egentligen om det är bättre att ta mycket zopliclon på en gång eller ta lägre doser och vid fler tillfällen. Är 75mg för mycket på 2 timmar? Jag är man och väger 90kg 187 lång. + är det bra att blanda med alkohol för att förstärka effekten?
Citera
2014-10-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenbrother
Första gången jag använde Imovane. Fick Imovane 7,5 utskrivet i går. Tog den första. Märkte ingen jätteskillnad, blev mest en aning go och mys. Så jag tänkte fylla på lite med 2 till tabletter och ett glas vin för att boosta. Då kände jag fortfarande inte som jag hade förväntat mig att jag skulle göra, även om jag blev alltmer avslappnad. Jag tog ett till glas vin och väntade på effekt. Någonstans där har jag svårt att minnas allt som hände jag tror jag tog 2 till Imovane direkt efter och gick och la mig i sängen och lyssnade på musik. Kommer inte ihåg riktigt vad som hände härifrån. Men när jag vaknar 10 timmar senare är jag jävligt slö men känner mig sjukt mys. Jag ser upp på bordet och där ligger en tom imovane karta. Jag tog 10st 7,5 mg. Imovane på 2 timmar + alkohol..Ganska bra tripp. Fast jag är medveten om att jag kanske hade kunnat utnyttja mina zopiklon bättre. Dagen efter var jag väldigt seg. Jag kände att Imovanen fortfarande fanns kvar även om det var en jävligt skön känsla. Jag gled runt hela dagen och brydde mig inte om någon ting och hade lätt till skratt. Jag var glad helt enkelt, men svårt att kontrollera mina rörelser/ lite vinglig. Kom gärna med tipps på hur jag ska lägga upp det bättre, för maximal
njutning. För övrigt har jag en jävlig ångest då dessa verkligen är utskrivna för mig för att ha varje dag.

Nu är de väl tveksamt om jag får nya när jag gjort slut på alla efter första dagen. (Vilket inte var planerat från början) min fråga är väl egentligen om det är bättre att ta mycket zopliclon på en gång eller ta lägre doser och vid fler tillfällen. Är 75mg för mycket på 2 timmar? Jag är man och väger 90kg 187 lång. + är det bra att blanda med alkohol för att förstärka effekten?
Tror Imovanen försvinner ifrån kroppen redan efter 9 timmar(rätta mig om jag har fel)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in