Citat:
Ursprungligen postat av
Kartolf
Lite sent nu kanske men jag har aldrig fått rus på stilnoct om jag har tagit en benso under dagen.
Tvärtom för mig, jag har varit berusad och skön på ett gäng starköl och stess flertalet gånger.
När jag senare på det droppat en stilnoct eller 2 har det var tack o hej, gonatt och mina vänner har fått bära/eller släpa mig till första bästa safezone där jag fått vistas tills jag blivit kontaktbar igen.
Samma gäller vänner som gjort samma sak.
en 10mg stilnoct kör fullständigt över effekten av lättare benzos enligt mina erfarenheter.
Jag förstår helt seriöst inte hur dem kan skrivas ut så lättvindigt men jag är glad att dem gör det.
Jag har mer respekt för zolpidem än vad jag har för dem flesta bensodiazepiner.
Exempelvis kan jag lätt slänga i mig 2 x 2mg iktoviril på jobbet utan att tveka, 1 stilnoct/zolpidem skulle jag aldrig någonsin få för mig att våga droppa på jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av
masterior26
Äter man benso så har varken stilnoct eller imovane någon effekt alls, visst man får ett välbefinnande men själva ruset får man inte.
Är nog högst inviduellt, jag är av en helt annan uppfattning.
Tyvärr kommer toleransen snabbare på z-analogerna och på just imovane tar det fan lång tid att få ner den igen. Zolpidem räcker det med nån vecka sen tycker jag dem slår lika jävla brutalt igen.
Zoplidem i mina ögon är bra mycket kraftfullare än flertalet hypnotiska benzos enligt min mening. Imovane är hyfsat kraftig till en början men den blir snabbt verkningslös för mig tyvärr.