2014-02-11, 14:20
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
hur lätt är det att få imovane utskrivet av öppenpsyk om man testat det mesta inom sömnmedel ? mvh

Ja med Psyk vet ja inte riktigt...
Men jag beställde bara tid hos min läkare och förklarade läget..
Öppna kort...
så fick jag utskrivet 30 st för att få ordning på sömnen..
Citera
2014-02-11, 17:06
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mestroni
Tjo, flyger till Thailand om ett tag. Styrt 2st 7.5mg Imovane. Har väldigt svårt att sova på nya ställen och med nya ljud därför jag fixat dessa. Flugit till thailand förut och då var det 11h total vakenhet och det var ingen höjdare!! Behöver jag ta 2 eller räcker en? Har ingen tolerans alls för sånt här, det jag oror mig för är att när planet landat om man e lite pillrad fortfarande? vill ju inte fucka upp det i Tullen så en inte kommer in Hade väl tänkt ta dem efter maten serverats, då borde det vara en 8-9h kvar tills en ska landa. Vad tror ni ska jag ta en eller 2?
1x 7,5mg borde räcka om du ej har någon tolerans och inte brukar äta imovane, spar den andra till hemresan eller en regnig semesterdag.
Tar du två är det risk för minneslucka med pinsamheter om du aldrig tagit denna medicin förut.
Ganska liten risk men den finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
Någon annan som får kraftigt försämrad effekt på sina stilnoct efter intag av flubro någon dag/dagar innan? ;(
Ja, all annan benso inkl z-drugs är nästan verkningslösa efter två intag på 10mg flubro, så långt som en vecka efter.
Citera
2014-02-12, 02:31
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Har 7,5 mg till natten, sover som en kung och sover hela natten utan uppvaknande. Ta tabletten och gå direkt och lägg dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Då får jag nog ta och öka dosen...
Sov 5 timmar på 5mg...
Tog en halv till nu och hoppas på att somna om...

Fan äter 5 mg då jag går och lägger mig..
Likväl så vaknar jag efter 4-5 timmar..
Fattar inte vad som är fel..

Borde jag öka dosen..?

Somnar gör jag ju utan problem iaf...

Men det att ja vaknat efter ett antal timmar som är så irri...
Citera
2014-02-12, 03:28
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Fan äter 5 mg då jag går och lägger mig..
Likväl så vaknar jag efter 4-5 timmar..
Fattar inte vad som är fel..

Borde jag öka dosen..?

Somnar gör jag ju utan problem iaf...

Men det att ja vaknat efter ett antal timmar som är så irri...

Ta Propavan eller liknande till det så skall du se att du sover.
Citera
2014-02-12, 03:30
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ta Propavan eller liknande till det så skall du se att du sover.

Testade innan..Men blir ju så jäkla seg på dom....
Citera
2014-02-12, 03:42
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Testade innan..Men blir ju så jäkla seg på dom....

Ja, det blir man ju tyvärr. Höj dosen annars, 7,5 eller 10 mg.
Citera
2014-02-12, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
Någon annan som får kraftigt försämrad effekt på sina stilnoct efter intag av flubro någon dag/dagar innan? ;(
Har själv ingen erfarehet av flubro men det e en bensodiazepin och därför korstolerant med Stilnoct och de andra z-analogerna.
Citera
2014-02-12, 12:30
Medlem
Creepy24s avatar
Testa propavan + Truxal har det och sover väldigt bra om du inte vill använda imovane får samma effekt på truxalen som jag får på imovane + att man blir lugn på truxal ochså.
Citera
2014-02-12, 15:15
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Testa propavan + Truxal har det och sover väldigt bra om du inte vill använda imovane får samma effekt på truxalen som jag får på imovane + att man blir lugn på truxal ochså.
Är det svårt att få truxal utskrivet?
Ger det inte samma jobbiga trötthet/långe seghet som andra neuroleptika eller antihistaminer?
Citera
2014-02-12, 20:10
Medlem
Tjabba!

Igår 19.00 tog jag 2 st 7.5mg imovane blandat med mina 40mg saroten och fick iden att ta 2 Stycken atarax 25mg som låg i medicinskåpet sedan min morfar gått bort(lugnande).... Ruset var finurligt roligt. Slog stenhårt när jag pratade med mamma. Och allt ekade sönder. Huvudet kändes lätt men kroppen tung som bara den. 19.30 får jag för mig att de kanske kan vara roligt att läsa något så tar och läste ur nya boken "Doktor sömn" av Stephen king. Det visade sig vara slöseri för fattade inte ett dugg. Satt o flummade i sängen kanske 1h till. Sedan vaknade jag klockan 01.35 och bara wtf!? Va hände? Hur hamna jag här? Hade då vid tillfället tagit av mig kläderna, endast iklädd kallingar och en enorm klubba som hade klibbar sig fast i håret och kudden.... Hur fan hade jag fått tag iden tänkte jag.. Den låg ju innan jag var uppe i sängen i min jackficka som jag fått av flickvännen min några timmar innan. Var för trött för tillfället för att orka tänka så somnade om. Vaknade sedan upp åter igen fast runt 3 tiden. Såg då att jag lovat felicia att ringa henne men aldrig lyckats göra de plus 1 missat samtal och 2 arga sms . hahaha. Efter jag skrivit ett litet förlåtande ynkel SMS så somnade jag om igen. De var allt. Nästa dag frågade jag min syster fall jag hade varit öppe och rört på mig inatt och hon sa nej. Skylde lite glatt på att mina mediciner varit lite kluriga.

Men som slutsats så kan jag säga att de var ett mycket trevligt rus. Mådde väldigt bra. Flummig och lite halv trippig resa. Plus störd blackout. Tror de kunnat balla hårt om man var med en kompis i skogen t.ex....

Ha det så göt, hejsvejs!!! / hannes
Citera
2014-02-12, 21:11
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes860
Tjabba!

Igår 19.00 tog jag 2 st 7.5mg imovane blandat med mina 40mg saroten och fick iden att ta 2 Stycken atarax 25mg som låg i medicinskåpet sedan min morfar gått bort(lugnande).... Ruset var finurligt roligt. Slog stenhårt när jag pratade med mamma. Och allt ekade sönder. Huvudet kändes lätt men kroppen tung som bara den. 19.30 får jag för mig att de kanske kan vara roligt att läsa något så tar och läste ur nya boken "Doktor sömn" av Stephen king. Det visade sig vara slöseri för fattade inte ett dugg. Satt o flummade i sängen kanske 1h till. Sedan vaknade jag klockan 01.35 och bara wtf!? Va hände? Hur hamna jag här? Hade då vid tillfället tagit av mig kläderna, endast iklädd kallingar och en enorm klubba som hade klibbar sig fast i håret och kudden.... Hur fan hade jag fått tag iden tänkte jag.. Den låg ju innan jag var uppe i sängen i min jackficka som jag fått av flickvännen min några timmar innan. Var för trött för tillfället för att orka tänka så somnade om. Vaknade sedan upp åter igen fast runt 3 tiden. Såg då att jag lovat felicia att ringa henne men aldrig lyckats göra de plus 1 missat samtal och 2 arga sms . hahaha. Efter jag skrivit ett litet förlåtande ynkel SMS så somnade jag om igen. De var allt. Nästa dag frågade jag min syster fall jag hade varit öppe och rört på mig inatt och hon sa nej. Skylde lite glatt på att mina mediciner varit lite kluriga.

Men som slutsats så kan jag säga att de var ett mycket trevligt rus. Mådde väldigt bra. Flummig och lite halv trippig resa. Plus störd blackout. Tror de kunnat balla hårt om man var med en kompis i skogen t.ex....

Ha det så göt, hejsvejs!!! / hannes

Fick en liten nostalgitripp. Se för fan till att njuta av tiden du får minnesluckor och sådant påtagligt rus av endast 15mg zopiklon, för den tiden kommer tyvärr inte vara för evigt.

Har en liten fråga till folket som prövat både zopiklon och nitrazepam. Kan nämligen välja vilket preparat jag vill ha utskrivet. Jämförelsen är 15mg zopiklon mot 10mg nitrazepam.

Vad tycker ni är bättre att flumma på, vad är bättre för insomning och vad är bättre för ångestdämpning? Har själv hunnit skaffa mig en liten uppfattning men hade varit kul att höra vad ni andra tycker!
Citera
2014-02-12, 23:17
Medlem
på den tiden zopiklon funkade på mig hade ja garanterat valt det till både somna på och flumma. Skit skönt rus att sitta slöa vi datan tex med. Men nu händer inget när jag tar det testa 50 mg härom dagarna inget hände.. Samma med imovane dom första gångerna funkar det sedan har man fått tolerans på det med... En annan skön medicin att flumma på tycker ja är xanor men måste äta så mycket så den brukar ta slut på 2-3 dagar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in