2010-09-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf011
Jag är nyfiken på en sak. Är jag den enda som brukar låta skiten smälta under tungan? Smakar helvetiskt, men det slår ju bättre.

har inte testat... tuggat har jag däremot... smakar inge vidare å tyckte inte det var nån skillnad heller mot att bara svälja dom.
Citera
2010-09-12, 15:52
Medlem
alligatorsnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy
vad är det för benzo du vill bli av med? och hur mycket och hur ofta har du käkat det?

för mig brukar det räcka med 1-2 st, bara tanken på att jag fått i mig nån tablett gör jättestor skillnad.
från att ha varit helt skakig, haft overklighetskänsla, ont i lederna och bara mått piss, till att bara må bra bara jag får i mig ett jävla piller...
ibland undrar jag om det bara är psykiskt..

Jag blandar friskt efter tillgång när det gäller benso, Mest diazepam, försöker egentligen lägga av och därmed försöker jag hålla låga doser (inte lätt). Men efter ett par dagar helt utan benso så börjar jag må piss.
Men jag känner mig lite bättre nu så jag skulle kanske ta en zopiklon till.
Citera
2010-09-12, 17:22
Medlem
mycket möjligt.. åt apotekets zopiklon i förrgår men dom funkade inte.. åt 50mg utan att känna ett skit..
verkar som att jag har blivit immun mot zolpidem, zopiklon och tramadol..
väldigt sorgligt eftersom Z-analogerna var stora favoriter på den tiden dom fungerade..
Citera
2010-09-12, 18:54
Medlem
CamilleDelacours avatar
Vad gör man om läkaren börjar snåla? Har fått stilnoct 10 mg utskrivet att ta varje dag i snart ett år. Nu har dock min gamla läkare slutat och jag ska få en ny, och är nervös att denne tycker jag tar för mycket, hur ska jag isf få denne att fortsätta skriva ut mina guldpiller?
Citera
2010-09-12, 20:12
Medlem
Elysas avatar
Har fått byta från Imovane till Stilnoct nu i veckan, och vilken jävla skillnad det är!

Inte rusmässigt, men smakmässigt... Inga mer äckliga smaker som är där 24/7. Delvis rusmässigt också, kanske - då jag inte får sån äcklig smak så slippar jag ägna mina tankar åt den för jävliga smaken!
Citera
2010-09-12, 20:51
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Har fått byta från Imovane till Stilnoct nu i veckan, och vilken jävla skillnad det är!

Inte rusmässigt, men smakmässigt... Inga mer äckliga smaker som är där 24/7. Delvis rusmässigt också, kanske - då jag inte får sån äcklig smak så slippar jag ägna mina tankar åt den för jävliga smaken!

Enligt mig har du bytt ner dig stort... men de är ju bara vad jag tycker, imovane har längre (men ändå för kort) halveringstid, och på stilnoct är de lättare att flippa ur, men de beror ju helt klart på hur du använder dem också, kanske bara och bara är till sömnen?

Jag pratar om daglig bruk till ångest eller socialfobi
Citera
2010-09-12, 21:25
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Enligt mig har du bytt ner dig stort... men de är ju bara vad jag tycker, imovane har längre (men ändå för kort) halveringstid
Ja, Imovane har ungefär dubbel så lång halveringstid som Stilnoct, och det är bra, för ibland somnar jag inte när Stilnoct har börjat verka. Då går det ganska snabbt tills den sömngivande effekten försvinner.
Citera
2010-09-12, 21:28
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Varför är inte denna klistrad? Jag menar, det finns ju inte så många klistrade i den här delen av forumet, och inte heller så många FAQ's så att det skulle bli fullt. Klistra för fan!

Så ja, det var bättre.
Citera
2010-09-12, 22:03
Medlem
Elysas avatar
Citat:
Enligt mig har du bytt ner dig stort... men de är ju bara vad jag tycker, imovane har längre (men ändå för kort) halveringstid, och på stilnoct är de lättare att flippa ur, men de beror ju helt klart på hur du använder dem också, kanske bara och bara är till sömnen?

Jag pratar om daglig bruk till ångest eller socialfobi

Det du säger stämmer givetvis, men jag antar att du inte har lika stora problem som jag har med bismaken man får av Imovane, jag kan helt enkelt inte ta Imovane. Hade använt det i snart ett år men nu fick jag äntligen byta just pga av smaken. Exempelvis så kunde jag lägga en imovane tablett på mitt skrivbord, sen lägga en macka på den. Där mackan hade legat över tabletten kunde jag inte äta, jag fick kväljningar.

Sämre sömn har jag kanske, men defentivt bättre ändå, just pga av smaken. Flippar gör jag inte heller, då jag håller mig till terapeutiska doser. Om jag vill flumma på dom så flippar jag inte heller, gjorde det i början men gör inte det längre... Kan äta uppemot 2 kartor Imovane och det enda som händer är att min motorik försämras, men inga minnesluckor. Samma med stilnoct.

edit: Nu utesluter jag blanding av droger. Med alkohol eller annat så påverkas ruset såklart, mer till det negativa skulle jag vilja påstå, därför använder jag stilnoct/imovane mest för att sova. (Jag har haft Stilnoct innan, fast illegalt då. Så jag vet vad det handlar om.)
Citera
2010-09-12, 22:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Folk säger ju att de hallucinerar på Stilnoct. Är det så? Om ja; är det så stor skillnad på Zopiklon och Zolpidem? För jag känner inga som helst tendenser till hallisar när jag käkar Zoppisar.

F.ö. blir det Castillo de gredos och en tablett nu, för att liva upp misären.
Citera
2010-09-12, 23:16
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Någon som vet vart man kan handla Zaleplon (Sonata)?

Apoteket vet jag att dem finns..
Citera
2010-09-12, 23:38
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Apoteket vet jag att dem finns..

Suck.

Finns det någon webshop som säljer dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in