2014-02-13, 02:12
Medlem
oVeRdRiVeRs avatar
Fråga. Jag har väl egentligen tagit imovane i ett år, men inte konstant eftersom toleransen snabbt går upp från 7,5mg till 15mg och de tar slut innan läkaren kan förnya, fastnar inte för den sömngivande effekten utan för den andra, blir typ pigg och motiverad och sitter uppe på natten. Den tog slut i Måndags och detta är nog den värsta gången jag lagt av med zopiklon, ganska jobbig utsättning men som tur är inte så långvarig, börjar redan lägga sig. Inget jämfört med benzo withdrwal...

Till saken nu. Jag ska prata med min läkare nästa vecka som är väldigt resonlig, jag funderar på om det är värt att fråga om jag kan få Stilnoct istället? Har den starkare effekt eller?(eufori-effekten). Den vidriga smaken sägs ju inte finnas heller.
Citera
2014-02-13, 05:17
Bannlyst
Det e fan när man över knaprar o inte kan sova istället ,blir de där tvärtom effekten.......får den av många meds faktiskt
Citera
2014-02-13, 12:31
Medlem
Antiseptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oVeRdRiVeR
Fråga. Jag har väl egentligen tagit imovane i ett år, men inte konstant eftersom toleransen snabbt går upp från 7,5mg till 15mg och de tar slut innan läkaren kan förnya, fastnar inte för den sömngivande effekten utan för den andra, blir typ pigg och motiverad och sitter uppe på natten. Den tog slut i Måndags och detta är nog den värsta gången jag lagt av med zopiklon, ganska jobbig utsättning men som tur är inte så långvarig, börjar redan lägga sig. Inget jämfört med benzo withdrwal...

Till saken nu. Jag ska prata med min läkare nästa vecka som är väldigt resonlig, jag funderar på om det är värt att fråga om jag kan få Stilnoct istället? Har den starkare effekt eller?(eufori-effekten). Den vidriga smaken sägs ju inte finnas heller.

Definitivt mer eufori och roliga lustigheter att uppleva på stilnoct, och somnar så jävla gött.

Har bytt mellan dem båda flera gånger men kommer aldrig byta till imovane igen, tråkiga. Dessutom mycket snabbare toleransutveckling.

Mvh
Citera
2014-02-13, 12:33
Medlem
Fjantors avatar
Kan jag kombinera Imovane med nått så jag sover tyngre..
Imovanen får mig att somna jäkligt snabbt..
Men vaknar ju likväl efter 4-5 timmar då effekten gått ur..
Citera
2014-02-13, 12:35
Medlem
Antiseptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Kan jag kombinera Imovane med nått så jag sover tyngre..
Imovanen får mig att somna jäkligt snabbt..
Men vaknar ju likväl efter 4-5 timmar då effekten gått ur..

Lergigan tycker jag är bäst.

Annars funkar propavan, theralen, mirtazapin och mianserin bra med.
Citera
2014-02-13, 12:49
Medlem
svampssons avatar
en ganska nära bekant poppa en stilnoct och kanske 9-10 premazepam sammanlagt under loppet av 2-3 timmar igår.

Han berättade att han blev speedad precis som när han går på något halvdant men verkande tjackpreparat. Ringde runt till massa polare eftersom han var tvungen att prata och vara social. Under ett av samtalen börjar han hallucinera, riktiga jävla hallisar och inte färgändringar eller så. Utan det han såg var olika sorts små människor. Först en liten liten indie som stod vid hans skrivbord som rörde sig lugnt och sansat och som verkade tycka skrivbordet var väldigt intressant.

Sedan började kläderna på hans stol röra sig också som om något låg under dom. Händer sträcktes ut ur klädhögen och ibland mötte den lille indien min väns blick. Då hade min polare tydligen satt sig i sin tv soffa för att se om det blev någon skillnad, innan låg han i sängen. Det tar några minuter tills han börjar se genomskinliga varelser med tydliga konturer av små barn som går omkring i hans rum och passerar imellan hans ben/kropp. Han beskrev hur han tydligt kunde urskilja hårstrån och vad för sorts klädesplagg de små varelserna eller barnen hade på sig. Även ett litet barn ska konstant befunnit sig i hans hall och gömt sig delvis bakom en väg. Barnet har tydligen stått och vinkat åt honom, vanliga vinkningar blandat med lockande vinkningar.

Barnet i halen stirrade ibland på honom och ibland ändrades ansiktet till demoner/monster/deformerade människoansikten. Det var ända gången han tyckte det var obehagligt sa han till mig. De genomskinliga varelserna och den lille indien kändes inte hotfulla rent psykiskt. Han berättade även att han var "helt klar" i skallen och visste att det inte var på riktigt även om det var otroligt verkliga hallucinationer stundtals, så rädd var han aldrig riktigt förutom för den där långa armen me de långa fingrarna som vinkade till honom och ändrade form på sitt ansikte.

Jag tänker mig att det inte är stilnocten för den måste ha gått ur kroppen vid den tidpunkten synförvrängningarna började, plus att han bara tog EN. Han är jätte fundersam och jag försöker bara lugna ner honom genom att säga att det förmodligen är en mix av dålig sömn (det vet jag att han har problem med ibland) och kanske, kanske premazepamen.

Har någon av er råkat ut för något sånt här? Vad tror ni är orsakerna?

EDIT: Jag har fått bekräftat att han har pratat med två personer igårkväll/natt/tidig morgon av personerna själva. De sa att han var väldigt pratglad men lät rätt nykter och klar. Kunde formulera sig mycket väl och återge bra beskrivningar av det han såg och upplevde.
Senast redigerad av svampsson 2014-02-13 kl. 12:55.
Citera
2014-02-13, 13:43
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Är det svårt att få truxal utskrivet?
Ger det inte samma jobbiga trötthet/långe seghet som andra neuroleptika eller antihistaminer?

Nej jag är aldrig seg dagen efter på den kombon det är lätt att få ut snacka med din läkare bara .Lycka till mvh
Citera
2014-02-13, 20:34
Medlem
Jag har varit utan imovane nu i 5 dagar typ(7,5 och sedan 15mg/natt i ca 2-3 veckor, 30 tabletter sammanlagt), fick lite absistens men den gick ner redan igår. Känns ganska lugnt nu. Men idag förnyade läkaren receptet jag undrar om "flumm effekten" funkar om jag tar 7,5mg ikväll eller om jag ska vänta lite till. Jag tar de alltså till att sova men jag brukar ta de vid 21 typ och sen sitta och chilla framför teven tills 1.
Citera
2014-02-13, 23:10
Medlem
Zopp är riktigt läbbig (och fansansfullt härlig )

Har hänt att jag vaknar och tittar på datorn och ser vad jag har skrivit... Ibland är det genialiskt men oftast bara zn' gnarg pgggt

Men att poppa en zopp och en stadig rom och cola, då slappnar man av!

Mindre roligt när man vaknar och upptäcker att man poppat 5-6 stycken och inte har ett enda minne av kvällen... Det är den läbbiga delen...
Senast redigerad av sanktion 2014-02-13 kl. 23:42.
Citera
2014-02-13, 23:57
Medlem
Ursäkta dubbelpost;

Jag har gått på Zopp i tre månader och har ett halvt paket Imovane kvar. Funkar det att trappa ner till en halv tablett sedan en halv tablett varannan dag (etc) för att slippa den värsta avtändningen? Jag hoppas jag kan få ett recept till, men sen är det nog slut, min AT är väldigt noga med att påpeka att det är beroendeframkallande. Lite nojjig avseende nätapotek... och jag har inte hittat någon inrikes som säljer Zopp (har aldrig testat eszopiklon, så jag vet inte vad det är...) Och jag vill inte fastna i benzo-träsket... Även om det är gott att poppa
Citera
2014-02-14, 00:12
Medlem
Jag har en fråga till er som flummar på Stilnoct: hur många brukar ni ta av 10 mg-tabletter för att upleva nån form av rus? Jag har bara haft dem utskrivna och då tagit en stilnoct och en zopiklon till natten mot sömnbesvär.
Citera
2014-02-14, 00:47
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanktion
Ursäkta dubbelpost;

Jag har gått på Zopp i tre månader och har ett halvt paket Imovane kvar. Funkar det att trappa ner till en halv tablett sedan en halv tablett varannan dag (etc) för att slippa den värsta avtändningen? Jag hoppas jag kan få ett recept till, men sen är det nog slut, min AT är väldigt noga med att påpeka att det är beroendeframkallande. Lite nojjig avseende nätapotek... och jag har inte hittat någon inrikes som säljer Zopp (har aldrig testat eszopiklon, så jag vet inte vad det är...) Och jag vill inte fastna i benzo-träsket... Även om det är gott att poppa

Avtändningen från zopiklon är väldigt mild/obefintlig. Känner du dig oroad ändå tycker jag att du kan trappa ner och ta en halv tablett sista tre nätterna innan du slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in