2013-11-18, 01:21
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Nja, tror jag får ta och säga farväl till imovanen, ruset är inte så kul ändå och tröttnat på metallsmaken. Borde försöka få tag i någon benso.
Citera
2013-11-18, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Tidigare erfarenhet:
Alkohol
Nikotin
Amf.
Xanax
Koks
Cannabis (alla dess slag)
Dock inte testat benso - jo en tablett en gång, men den kunde jag inte känna av (tror jag),

Var hos läkaren igår;
Fick precis Benzo (Imovane 5mg/30tabletter) av min läkare, komplemerat med anthistaminer (Vallergan 10mg/25tabletter).

Jag har insomnia och vissa kvällar blir det helt enkelt så att jag inte sover h.ö.t - detta är katastrof eftersom jag måste vara vid min sinnen fulla bruk när jag jobba - helt omöjligt om man sovit 2-3timmar på 2 nätter.

Nu är det ju trots allt Lördag och -
Nyfikensom man är tog jag nu kl 0900 i mig 4st (20mg) Imovane och har drickigt några Irishcoffee.
Tog ävem 2st Vallergan 10mg antihistamin.

Som sagt - är lite ute efter den flöddrade känslan och helt enkelt en ny upplelvelse.
Hade tänkt en lugn hemmakväll - ev. en kortare butiksrunda för att köpa lite gott.

Nu mitt fråga till er:
Vad bör jag ta i tillägg om jag vill göra min jumfruresa på Benz så komfortabel och rolig på samma gång. Jag vill alltså uppnå det där gosmysiga stadiet där jag man chilla med film men ändå ja orken att dra till närlivs 5-10minuter bort.

Många som rekommenderar 30-40mg vilket är helt onödigt om du dricker irish och ej är van vid benso eller z-analoger. Skulle säga att 10-15nr är din dos. Testa dig fram och ta det lugnt!

Hoppas du har kvar när du vaknar så du kan sova också! Om du fått dem för sömn så ska du nog hålla dig till sömn.
Citera
2013-11-19, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Många som rekommenderar 30-40mg vilket är helt onödigt om du dricker irish och ej är van vid benso eller z-analoger. Skulle säga att 10-15nr är din dos. Testa dig fram och ta det lugnt!

Hoppas du har kvar när du vaknar så du kan sova också! Om du fått dem för sömn så ska du nog hålla dig till sömn.

Det slutade med att jag under en 24h period drog i mig 26*5mg imovane samt 7*10mg Vallergan utan någon som helst tolerans - drack även ca 4 öl och hade en whiskyflaska hemma som jag inte vet vart den är.. Detta ledde till att HELA min lördag är totalt svart. Minns alltså inte ett jota från hela lördagen, förutom små små minnesfragment. Började flumma på Fredagen och detta höll i sig till Söndag morgon/förmiddag.
Vilken läskig jävla känsla det var att vakna Söndag morgon och vara TOTALT övertygad om att folket i lägenheten fuckar med dig när dom menar på att det inte alls är lördag, utan 24h senare.

Blir att enbart ta Imovane för att sova hädanefter, trodde inte jag kunde bli så väck.
Senast redigerad av LaWestraNostra 2013-11-19 kl. 08:19.
Citera
2013-11-19, 11:28
Bannlyst
Citat:
Det slutade med att jag under en 24h period drog i mig 26*5mg imovane samt 7*10mg Vallergan utan någon som helst tolerans - drack även ca 4 öl och hade en whiskyflaska hemma som jag inte vet vart den är.. Detta ledde till att HELA min lördag är totalt svart. Minns alltså inte ett jota från hela lördagen, förutom små små minnesfragment. Började flumma på Fredagen och detta höll i sig till Söndag morgon/förmiddag.
Vilken läskig jävla känsla det var att vakna Söndag morgon och vara TOTALT övertygad om att folket i lägenheten fuckar med dig när dom menar på att det inte alls är lördag, utan 24h senare.

Blir att enbart ta Imovane för att sova hädanefter, trodde inte jag kunde bli så väck.

Det är lättare att ha ett hundrapack xanor än en 30 ask med imovane när man börjar öla. Brukar ta 2x7.5 imovane dricka en öl på det. När smaken kommer upp i halsen tar jag en sista. Sedan är det lotteri om man vaknar i soffan, på golvet eller hos en vän. Man tappar minnet så fort på imovane.
Citera
2013-11-19, 12:56
Medlem
Försvinner ruset av imo om man käkar efter intag imo?. Eller dricker kaffe efter?.
Citera
2013-11-19, 15:13
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Försvinner ruset av imo om man käkar efter intag imo?. Eller dricker kaffe efter?.

Om Imovanen redan har tagits upp av kroppen så gör inte maten så mycket. Kaffe får mig att nyktra till rejält, i alla fall när jag tagit riktiga bensodiazepiner.
Citera
2013-11-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Om Imovanen redan har tagits upp av kroppen så gör inte maten så mycket. Kaffe får mig att nyktra till rejält, i alla fall när jag tagit riktiga bensodiazepiner.

Ok, tack för svar. Då ska jag undvika kaffe =)
Citera
2013-11-19, 15:21
Bannlyst
Citat:

Alltså, det där är en riktig jävla överdos. Att du ens vakna på söndagen än mer är vaken nu... Ta 2-3 nästa gång.
Citera
2013-11-19, 16:51
Medlem
jag har tagit imovane fel, vet att man ska ta det mot sova men jag mår rätt fint på de så jag tar de varje kväll(vid typ 22-23) och somnar inte först 01 typ, och den känsla jag fått har försvunnit så jag har ökat dosen och tar nu 3*7.5mg per kväll för att få denna dosen. Är detta överdosering? Farligt?
Vet inte hur mycket jag behöver för att faktiskt sova, det är effekten jag är ute efter men jag ska sluta med imovane nu i 1-2 veckor och sedan ta 7,5mg per kväll igen. Är lite orolig.
Citera
2013-11-19, 17:04
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
jag har tagit imovane fel, vet att man ska ta det mot sova men jag mår rätt fint på de så jag tar de varje kväll(vid typ 22-23) och somnar inte först 01 typ, och den känsla jag fått har försvunnit så jag har ökat dosen och tar nu 3*7.5mg per kväll för att få denna dosen. Är detta överdosering? Farligt?
Vet inte hur mycket jag behöver för att faktiskt sova, det är effekten jag är ute efter men jag ska sluta med imovane nu i 1-2 veckor och sedan ta 7,5mg per kväll igen. Är lite orolig.
3*7,5 mg Imovane är verkligen inte farligt, men försök att få ner toleransen och använda det till att sova istället.
Citera
2013-11-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Alltså, det där är en riktig jävla överdos. Att du ens vakna på söndagen än mer är vaken nu... Ta 2-3 nästa gång.

Det var fler i lägenheten förutom mig, dock bara jag som flöddrade.
Ponera att jag fått i mig 2st 33or med 6-8% (finöl) samt okänd mängd whiskey (0.2-0.6L bör vara rimligt att jag fått i mig). Lägg därtill 130mg Imovane samt 40-50mg Vallergan utan någon som helst tolerans.
Det var INTE meningen att käka imovanen som TicTac men det blev änna så när hjärnan stängde av sig själv, hehe. Brorsan sa att jag liknade zombie så som jag satt och hängde huvud och sluddrade.

Befann jag mig i någon slags riskzon för att behöva åka ambulans eller i värsta fall dö?

Minns fortfarande lika lite från Lördagen - kan jag förvänta mig att den dagen förblir svart eller kommer det komma minnesbilder allteftersom?
Senast redigerad av LaWestraNostra 2013-11-19 kl. 17:21.
Citera
2013-11-19, 17:43
Medlem
bdbdbdbds avatar
Blev sammanlagt 13 zolpidem igår + endel sprit, har en del minnesluckor verkar det som... skrivit saker jag inte minns, samtidigt minns jag annat senare. Får inte så lätt minnesluckor, gäller det mesta tror jag, eller så ägnar jag mig åt nåt jag inte blir påmind av senare

Vet att jag hade 14st och spara 1st om jag skulle behöva i verkligt syfte framöver eller nåt sånt sjukt tänk gick tankarna... från början skulle jag ta 2-3st (var tvungen att kolla, jodå, en st lyckades bli kvar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in