2017-10-20, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Det är beroendeframkallande eftersom både zopiklon och zolpidem verkar på receptorer i hjärnan som gör oss lugna. Likt bensodiazpiner.

Andra är nog bara mer benägna till ett snabbt beroende, men en sak är säker, käkar man dessa z-analoger så blir man beroende förr eller senare.

Tja Fluson, du skriver alltid kloka saker. Jag vet folk som är så fasta vid exempelvis Imovane, men jag är helt säker på många fler faller för bensodiazepiner.
Citera
2017-10-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Det är en klassiker. Har du 100 pack? annars är det lite surt om man behgöver dem som det ska anväöndas till

Man ska ha de enligt läkares ordination.
Citera
2017-10-20, 20:18
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Tja Fluson, du skriver alltid kloka saker. Jag vet folk som är så fasta vid exempelvis Imovane, men jag är helt säker på många fler faller för bensodiazepiner.
Absolut, det håller jag med om, benso fastnar man lättare i än z-droger. Vet polare i mina yngre dagar som började med just Imovane och andra z-droger för att "flumma" runt på, de som höll på så föll in i bensoträsket. Tragiskt tragiskt.. Sen är det är ju så lättåtkomligt liksom.
Citera
2017-10-21, 00:42
Medlem
lääz_kellys avatar
Har precis klivit av Lyrica (torsdag eftermiddag för att vara exakt). Fick tag på ett gäng Imovane tidigare idag, och drog i mig 3st. Och det hände nada! Detta måste väl betyda att det är korstolerans mellan Lyrica - Imovane/Stilnoct?
Citera
2017-10-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag måste seriöst vara allergisk mot något bindemedel i Stilnoct Sanofi. Andra gången jag tar det nu på 2 veckor, och varje gång efter 2-3 st 10 mg så har jag spytt skiten ur mig efter att ha blivit starkt illamående när effekten har kommit.

Du anar inte hur ofta det har hänt mig i början, men måste tillägga att det sker fortfarande med jämna mellan rum.
Citera
2017-10-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Howdy, jag tog en Imovane 7,5 mg vid tvåtiden och har nu druckit två starköl, 50 cl. Är det lugnt att dricka ett par öl till?

Jag råder dig absolut inte att ta Imovane 7,5 mg ihop med alkohol överhuvudtaget.

Det är bara råd, från mig till dig.

Det är farligt.
Citera
2017-10-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Har precis klivit av Lyrica (torsdag eftermiddag för att vara exakt). Fick tag på ett gäng Imovane tidigare idag, och drog i mig 3st. Och det hände nada! Detta måste väl betyda att det är korstolerans mellan Lyrica - Imovane/Stilnoct?

Ja många menar att den korstoleransen finns och jag håller helt med, när jag klev av lyrican var jag mer eller mindre immun mot z-preparat, benso och alkohol, spelade ingen roll hur mycket jag tog typ!
Citera
2017-10-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Fyfan aldrig mera denna medicin trodde det va som benzo tog 6st och sen vart det helt svart vakna upp nästa dag med 12 L mjök och en påse med svin mycket godis. Problemet är att jag va pank innan jag käka dom där 6st jag hade asså inte ett öre så jag fattar inte vart mjölken och godiset kommer ifrån. Jag har inte vågadt gått till affären i byn på en månad haha helt sjuk.

Oj, 12 liter mjölk :- ) Ja, man kan bli tokig av dessa tabletter, och minnesluckor är vanligt när man tar Stilnoct, du tog 6 st dessutom.
Citera
2017-10-21, 19:45
Medlem
Jag har inte så bra koll kring det här med tolerans. Jag har imovane, 10 mg, för sömnproblem vid behov. Jag tar den max tre gånger i veckan, dvs när det är som värst. Ibland går det två-tre veckor utan att jag behöver den alls. Jag undrar om toleransen ändå kan påverkas över tid? Det är alltså inte i något russyfte utan enbart för sömn. Jag har även behovsmedicin som jag tar i snitt en gång i veckan. (Har varit oxascand, ska nu utvärdera stesolid.) Risk för korstolerans?
Citera
2017-10-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hompom
Jag har inte så bra koll kring det här med tolerans. Jag har imovane, 10 mg, för sömnproblem vid behov. Jag tar den max tre gånger i veckan, dvs när det är som värst. Ibland går det två-tre veckor utan att jag behöver den alls. Jag undrar om toleransen ändå kan påverkas över tid? Det är alltså inte i något russyfte utan enbart för sömn. Jag har även behovsmedicin som jag tar i snitt en gång i veckan. (Har varit oxascand, ska nu utvärdera stesolid.) Risk för korstolerans?

Japp finns korstolerans så beror på hur ofta du tar din benso!
Citera
2017-10-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Du anar inte hur ofta det har hänt mig i början, men måste tillägga att det sker fortfarande med jämna mellan rum.
Kommer aldrig mer ta dessa, mådde illa i ett dygn efteråt. Jag reagerade inte alls likadant på andra märken, bara "Sanofi" verkar det som. Alla som säger att det är "samma skit" oavsett märke. My ass...
Citera
2017-10-22, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jajamen. Bra effekt i dom =)

Meda är huvudleverantören, därefter följer underleverantörer som tillverkar Zopiklon STADA, Pilum, Actavis.

Meda är bland de bästa tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in