Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-18, 02:12
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Hej!

Jag brukar ta stilnoct väldigt sällan, kanske tagit 6-7 gånger totalt. Jag poppade 10 mg igår och gick och la mig. Jag hade jätte svårt att sova och varje gång jag blundade så drömde jag direkt och det kändes som att jag åkte berg o dalbana, när jag öppnade ögonen så hallucinerade jag lite (typ att rummet började röra sig eller att det fanns människor i rummet men jag kunde varken höra eller se de).

Jag kände mig helt enkelt väldigt yr och ville spy men jag spydde aldrig. Ringde 112 (vet inte varför) och började snacka om vad som hade hänt. De kopplade mig till sjukvårdsupplysningen, kommer inte på vad jag sa till de men han sa att det var lugnt och att jag skulle gå och lägga mig.

Min fråga är: varför hände detta? Jag har aldrig känt så av stilnoct. Var jätte yr samtidigt som jag var jätte trött, minns ganska mycket men inte till 100.

Kan också nämna att jag inte hade ätit något på 5-6 timmar och att jag redan var jätte trött innan jag tog stilnocten.

Hallucinationer, yrsel och ont i magen är vanligt. Ont i magen fick jag ofta de första gångerna, ibland till den grad att jag var tvungen att spy.
Citera
2013-09-18, 16:53
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Hallucinationer, yrsel och ont i magen är vanligt. Ont i magen fick jag ofta de första gångerna, ibland till den grad att jag var tvungen att spy.
Fan vad jobbigt då .

Så man kan räkna med att detta inträffar 1/10 gånger? :P
Citera
2013-09-18, 17:18
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Hej!

Jag brukar ta stilnoct väldigt sällan, kanske tagit 6-7 gånger totalt. Jag poppade 10 mg igår och gick och la mig. Jag hade jätte svårt att sova och varje gång jag blundade så drömde jag direkt och det kändes som att jag åkte berg o dalbana, när jag öppnade ögonen så hallucinerade jag lite (typ att rummet började röra sig eller att det fanns människor i rummet men jag kunde varken höra eller se de).

Jag kände mig helt enkelt väldigt yr och ville spy men jag spydde aldrig. Ringde 112 (vet inte varför) och började snacka om vad som hade hänt. De kopplade mig till sjukvårdsupplysningen, kommer inte på vad jag sa till de men han sa att det var lugnt och att jag skulle gå och lägga mig.

Min fråga är: varför hände detta? Jag har aldrig känt så av stilnoct. Var jätte yr samtidigt som jag var jätte trött, minns ganska mycket men inte till 100.

Kan också nämna att jag inte hade ätit något på 5-6 timmar och att jag redan var jätte trött innan jag tog stilnocten.

Du har stora sömn problem...
Be din läkare om Imovane och propavan. 2 Imovane och 2 Propavan och det är godnatt.
Citera
2013-09-18, 17:31
Medlem
Citat:
Hej!

Hahahaha...när jag åt Stilnoct blev jag alltid skum..kanske inte första gången, men varje gång efter det.
Nu kan jag inte äta dem, för att det räcker med 2st för att jag ska komma igång och pyssla med dom mest konstiga sakerna hela natten. Sen när man vaknar dagen efter inser man att man ätit upp en hel karta, eller ännu fler
Min teori är att om man en gång överdoserat eller fått hallisar på dem, då kommer man alltid att få det så länge man äter dem...?
Citera
2013-09-18, 18:19
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaimuppen
Hahahaha...när jag åt Stilnoct blev jag alltid skum..kanske inte första gången, men varje gång efter det.
Nu kan jag inte äta dem, för att det räcker med 2st för att jag ska komma igång och pyssla med dom mest konstiga sakerna hela natten. Sen när man vaknar dagen efter inser man att man ätit upp en hel karta, eller ännu fler
Min teori är att om man en gång överdoserat eller fått hallisar på dem, då kommer man alltid att få det så länge man äter dem...?
Får väl köra på xanor då :P
Citera
2013-09-18, 23:58
Medlem
Hade imovane utskrivet förut, men ville prova stilnoct istället så jag sa att jag fick den där metallsmaken i munnen, så jag fick stilnoct istället, ska till läkaren imorgon och vill verkligen ha imovane nu istället, anledningen är att jag gillar att kröka på imovane men inte stilnoct, vad kan jag säga? Sa till läkaren att stilnocten funkade bra och så, men vad ska jag nu säga för att få byta tillbaka? Vill verkligen inte att han ska misstänka att jag flummar på det eller ljuger, ni förstår. Snabba svar uppskattas !
Citera
2013-09-19, 00:56
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Fan vad jobbigt då .

Så man kan räkna med att detta inträffar 1/10 gånger? :P

Kanske, kanske inte. Du kan testa Imovane istället.
Citera
2013-09-19, 02:26
Medlem
Spadess avatar
Gott med zopiklon innan man lägger sig. Älskar sömnparalyserna och hallisarna innan man somnar.
Senast redigerad av Spades 2013-09-19 kl. 02:51.
Citera
2013-09-19, 14:14
Medlem
Jag löste det, får utskrivet varje dag nu, lyckan är total!
Citera
2013-09-19, 15:38
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Gott med zopiklon innan man lägger sig. Älskar sömnparalyserna och hallisarna innan man somnar.

Grattis, du vet inte vad sömnparalys är!
Citera
2013-09-19, 15:57
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Grattis, du vet inte vad sömnparalys är!
Precis. Det är oerhört obehagligt.
Citera
2013-09-19, 19:15
Medlem
ravare24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet
knaprat zol (10mg) nu i nått år och har på senaste tiden börjat få små sjuka hallisar, fixerar jag blicken längre en 10 sec på ett fast föremål i lyan så börja föremålet att röra på sg, det dansar lixom mjuk. va läskigt dom första gångerna men nu skiter ja i det, ser bara ball ut. Va värre för en gammal polare som tog lite gör många Zol och blev jagad av skugggfolket som han kalla dom. Det känns mindre kul

Haha skuggfolket brukar också besöka mig efter 20mg stilnoct, obehagligt första gången, nu dock lite intressant och välkomnande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in