2017-03-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Åh fan. Tänkte dricka nu mot ångesten (brukar aldrig dricka alkohol i det syftet men måste typ nu då min benso är slut) och kanske ska ut ikväll.

Tar med mig två imovane då. Kan det vara farligt om jag stoppar i mig dom (som jag kommer försöka undvika)? 25st är ju ganska mycket mer än 2st.

Kort version: Kan jag dricka alkohol ikväll och ta med två benso att ta vid behöv av ångest? Kommer inte sova på dom alltså.

En till fråga: Försöker fixa weed mot sömn nu. Brukar få hjärtklappning av weed men sen somnar jag. Kan jag ta imovane med weed?
Svar ja. Rent kroppsligt är det ingen fara men du vet ju att man kan bli redigt mongo av benso/z-analoger när man dricker. Dumt som fan att chansa, särskilt om du ska ut offentligt...

Läs några poster högre upp vad jag hittade på sist jag drack och åt imovane. Jag skämde ut mig duktigt hos pizzabagaren

Och dricka mot ångest är heller ingen bra idé. Det lindrar för stunden men i morgon mår du dubbelt så dåligt. Talar av erfarenhet här. Bättre då att du tar dina pix enbart och skippar spriten. /moralpredikan off
Senast redigerad av StalkernsFavorit 2017-03-04 kl. 19:50.
Citera
2017-03-06, 17:59
Medlem
kopparbengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StalkernsFavorit
25st 7.5mg zopi tillsammans med alkohol gav allvarlig förgiftning hos vuxen. Källa: FASS

Jag tolkar det som att det är mycket säkrare för folk att flumma på bensodiazepiner (förutom de starkaste varianterna kanske) än z-analoger. För de av er som vill flumma på pillren alltså. Ta hand om er.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Åh fan. Tänkte dricka nu mot ångesten (brukar aldrig dricka alkohol i det syftet men måste typ nu då min benso är slut) och kanske ska ut ikväll.

Tar med mig två imovane då. Kan det vara farligt om jag stoppar i mig dom (som jag kommer försöka undvika)? 25st är ju ganska mycket mer än 2st.

Kort version: Kan jag dricka alkohol ikväll och ta med två benso att ta vid behöv av ångest? Kommer inte sova på dom alltså.

En till fråga: Försöker fixa weed mot sömn nu. Brukar få hjärtklappning av weed men sen somnar jag. Kan jag ta imovane med weed?

Imovane och weed är Nice kombo. Körde det ofta tillsammans förut när jag höll på med benzo
Citera
2017-03-07, 11:28
Medlem
200 mg zolpidem

Slängde först i mig 100 mg kände inte av dom mycket så efter 1 timme kasta jag i mig 100 mg till. Just nu känner jag mig bara lite trött/yr inte mer än så. Kan tilläggas att jag tog 30 mg stess under gårdagen.

Känns som det borde hända mycket mer på 200 mg zolpidem.

Vad har ni för funderingar kring detta?
Citera
2017-03-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord_84
Slängde först i mig 100 mg kände inte av dom mycket så efter 1 timme kasta jag i mig 100 mg till. Just nu känner jag mig bara lite trött/yr inte mer än så. Kan tilläggas att jag tog 30 mg stess under gårdagen.

Låg halveringstid, ganska ofarligt!
Citera
2017-03-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
Låg halveringstid, ganska ofarligt!
Jo det vet jag att det är men hade kunna hoppast på mer flummighet
Senast redigerad av Nord_84 2017-03-07 kl. 11:43.
Citera
2017-03-07, 11:42
Medlem
Citat:
Jo det vet jag att det är men hade hunnit hoppast på mer flummighet
totalvärdelöst mög enligt mig, jag kan fan inte ens sova på skiten lol!
Citera
2017-03-07, 11:49
Medlem
100mg till down the hatch fan vill ju bli lite flumm så totalt 300 mg på1,5 timme sen får se vad som händer
Citera
2017-03-07, 18:09
Medlem
Citat:

Det råder korstolerans mellan dessa ämnen, därför uteblir önskad effekt...
Citera
2017-03-07, 19:13
Medlem
kool-g-raps avatar
Herregud vilka doser ni käkar! Jag har käkat imovane dagligen i typ 5år eller något och för mig räcker alltid 1st 7.5mg för att få den mysiga imovane känslan.
Till och med när jag har tolerans och käkar 6mg ikto om dagen biter Imo lika bra. För mig är Imo den skönaste och starkaste benson, även fast det är en z-analog jag vet. Men dom lämpar sig tyvärr bäst till kvällen och inte lika bra mot GAD dagtid.
Citera
2017-03-07, 19:20
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Herregud vilka doser ni käkar! Jag har käkat imovane dagligen i typ 5år eller något och för mig räcker alltid 1st 7.5mg för att få den mysiga imovane känslan.
Till och med när jag har tolerans och käkar 6mg ikto om dagen biter Imo lika bra. För mig är Imo den skönaste och starkaste benson, även fast det är en z-analog jag vet. Men dom lämpar sig tyvärr bäst till kvällen och inte lika bra mot GAD dagtid.

Ja där ser man! Inte var man ensam om att känna av så pass lite som du gör hehe. Måste ju instämma med dig att det räcker med en 7.5mg imovane till natteb och även 5mg ibland till natten. För även den mysiga känslan av 5 mg och då har jag knaprat i mig benz dagligen.
Citera
2017-03-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap

Jag håller med om att z analoger är klart överlägsen all annan benso! om man håller sig under 15mg så håller sig toleransen jämn! Jag bryr mig inte om jag mår skit mitt på dagen så länge jag vet att jag kommer bli totalt avslappnad till kvällen..
Citera
2017-03-08, 01:07
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Jag håller med om att z analoger är klart överlägsen all annan benso! om man håller sig under 15mg så håller sig toleransen jämn! Jag bryr mig inte om jag mår skit mitt på dagen så länge jag vet att jag kommer bli totalt avslappnad till kvällen..

Jag gillar dock inte stillnoct, men ja Imo är det bästa på kvällen för mys känslan och sova bra. Ingen annan benso gör mig så avslappnad och mysig oavsett dos. Men som medicin på dahen mot mitt GAD är den ingen höjdare men om jag ska ta en benso för att ha en skön filmkväll eller liknande är alltid Imo första valet. Jag tycker knappt det ger bättre effekt med mer än 7.5mg, jag har käkar 4st Imo en gång och det var bara slöseri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in