2013-05-29, 15:57
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Var glad för det!

I början är det dock värst, men man vänjer sig efter ett tag. Numera har jag inga enorma problem med det, men när man började med zopiklon var det inte speciellt trevligt.

Har aldrig haft några problem med smaken, tycker den är ganska trevlig ändå. Det blir ju inte samma sak utan metallsmak.
Citera
2013-05-29, 16:24
Medlem
Novemberaftons avatar
Citat:
Vad menar du? vill du bli en benzombie med minnesluckor?

du har ju tjack och z-analoger så vad är problemet?

Jag vill bli pigg, glad och ohämmad som man kan bli på z-analoger. Hur förstärker jag detta på bästa sätt? Med tjack? Har hört av många att det inte är en bra kombo då de bara motverkar varandra och det blir ingen skön effekt alls. Ska jag blanda med subb? Då kanske jag blir glad med inte så pigg? Alkohol brukar jag tyvärr mest bli trött av.. Kanske bäst att bara köra z då och inte kombinera med nått om man vill åt z-analogernas roliga paradoxal effekter. Det är ju sömnmedicin, men om man använder dem fel (läs rätt) så blir man ju aspigg ohämmad och halv galen på dem. Det var den effekten jag undra hur man kunde förstärka på ett skönt sätt.
Citera
2013-05-29, 16:46
Medlem
Finns det något annat än imovane och stilnoct till sömnen? Brukar ta 7,5mg/kväll av imovanen men tycker inte man slocknar på det förutom 2-3 starköl. Så min fråga lyder; finns det nåt sömnpiller som kan vara aningen starkare än imovane/stilnoct? Behöver det endasdt i syfte att kunna somna efter jobbet.

Tacksam för svar!!
Citera
2013-05-29, 16:54
Medlem
Jag har samma fråga som FMETTAN.

Det bästa vore något som var fritt tillgängligt, receptfritt, ofarligt och som lät en sova som en klubbad liten baby hela natten.
Citera
2013-05-29, 16:56
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMETTAN
Finns det något annat än imovane och stilnoct till sömnen? Brukar ta 7,5mg/kväll av imovanen men tycker inte man slocknar på det förutom 2-3 starköl. Så min fråga lyder; finns det nåt sömnpiller som kan vara aningen starkare än imovane/stilnoct? Behöver det endasdt i syfte att kunna somna efter jobbet.

Tacksam för svar!!

De flesta bensodiazepinerna går att använda för sömnen. Vilka som är till för just sömnbesvär har jag inte i huvudet just nu, men sök och du skall finna.
Citera
2013-05-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch

Det bästa vore något som var fritt tillgängligt, receptfritt, ofarligt och som lät en sova som en klubbad liten baby hela natten.

Finns ju therralen, propavan som klubbar en som en jävla säl men nackdelen med dessa tycker jag e att jag skulle aldrig kunna kliva upp till jobbet kl. 6 på morgonen på de medicinerna. Men dom funkar bra om man kan ligga och sova till kl 14-15tiden, hehe.
Citera
2013-05-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
De flesta bensodiazepinerna går att använda för sömnen. Vilka som är till för just sömnbesvär har jag inte i huvudet just nu, men sök och du skall finna.

Dom är litesådär med att skriva ut just benzon till då jag precis gått av ett ganska tungt bruk av xanor. Men ska höra med min läkare ifall om man kanske skulle kunna få tillbaka möjligtsvis stesolid eller oxascanden i värsta fall.

För grejen e att jag har ingen ro till att sova när jag väl ligger i sängen och det vet jag sen när jag hade stesoliden att dom hjälpte perfekt att ta 10mg precis innan läggsdags. Får ta upp det med min läkare..

BLESS!
Citera
2013-05-29, 17:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMETTAN
Dom är litesådär med att skriva ut just benzon till då jag precis gått av ett ganska tungt bruk av xanor. Men ska höra med min läkare ifall om man kanske skulle kunna få tillbaka möjligtsvis stesolid eller oxascanden i värsta fall.

För grejen e att jag har ingen ro till att sova när jag väl ligger i sängen och det vet jag sen när jag hade stesoliden att dom hjälpte perfekt att ta 10mg precis innan läggsdags. Får ta upp det med min läkare..

BLESS!

Ja, då kan det vara ganska svårt att få ut. Är tillräckligt svårt utan missbruksproblem.

Då är ju Stess skitbra för dig, vill läkaren inte skriva ut finns väl alltid svarta marknaden.
Citera
2013-05-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, då kan det vara ganska svårt att få ut. Är tillräckligt svårt utan missbruksproblem.
Då är ju Stess skitbra för dig, vill läkaren inte skriva ut finns väl alltid svarta marknaden.

Ja jag ska ta ett snack med min läkare och är "hen" inte villig att skriva ut så får jag helst enkelt berätta för henne att jag har fått köpa stessen svart sen dom drog alla sorts benso för mig så får vi se om "hen" är villig att skriva ut nån ändå Annars får man la börja köpa stessen på svarta marknaden helt jävla enkelt!
Citera
2013-05-29, 17:23
Medlem
Novemberaftons avatar
Citat:

Tycker man sover fint på Atarax eller Mirtazapine med mindre bieffekter än theralen eller propavan.
De är antagonister på bla 5-HT2A, D2 och α1-adrenergic receptorerna också så de är relativt bra mot ångest också, om det nu är det som gör att man har svårt att sova.´(nu är dessa inte receptfria men väldigt enkelt att få på recept) Om det måste va receptfritt skulle jag säga kamomille och kava te.
Citera
2013-05-29, 17:25
Medlem
Novemberaftons avatar
Mirtazapin hjälpte mig btw effektivt att helt sluta med zopiklon som jag var beroende av för att överhuvudtaget kunna sova ett bra tag.
Citera
2013-05-29, 20:00
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Vet att jag frågat förut, men fick inget svar.

Är det möjligt att man känner av besvär dagtid när medicinen går ur kroppen.
Svettas så jävligt på dagarna. Äter 5-10 mg imovane eller liknande dos stilnoct nattetid.
Och har gjort så några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in