2014-07-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Inte farligt alls. Gjort det många gånger.

Tackar för snabbt svar!

Citat:
Ursprungligen postat av agent31
Varför vill du blanda Imovane med Stilnoct? Du kommer inte att sova längre och är bara slöseri med tabletter. Sen så beror de på hur många du tänker ta för du kan få en rejäl minneslucka och göra en massa knasigheter om du tar för många Stilnoct, det gäller även om du överdoserar Imovane.
Känner en kille som slängde i sig 9 imovane och han sov inte längre för det, men han fick en rejäl minneslucka och detsamma gäller överdosering på stilnoct. Men annars så skall det inte vara någon fara beroende på hur många du hade tänkt slänga i dig.

Tänkte ta 10 mg av vardera. Vill ligga vaken nån timme, och eftersom imon har längre halveringstid så kanske de blir en bra kombo :P
Citera
2014-07-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
De är ju perfekta att knarka på, hypnotisk effekt, det där sköna snurret. Men förr gick det faktiskt att hålla igång det längre och med öl ännu längre(den där imovanekänslan) samma sak med alla hypnotiska bensodiazepiner som triazolam(halcion) min favorit… Jag hade tyvärr inte råd med mer öl den här gången och det var synd för då hade jag inte gjort mig av med så många i onödan. 3st var också min perfekta dos en gång i tiden

Jo, sen blev du torsk och nu går det bara utför. Försök att bryta det att överhuvudtaget ta mer en ett par stycken borde vara en varningssignal att något är fel =?
Citera
2014-07-02, 18:27
Medlem
weirdbeatss avatar
Du skriver alltså följande till mig:
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Skyll dig själv helt idiotiskt att knarka på dem. Använd dom till det dom ska användas till dvs. sova!
Att ta sådär många är enbart idiotisk och det skriker pundare om beteendet. Vi som har lite hjärna kanske käkar på sin höjd 3 under kontrollerade former

Vidare… ja… du ser ju själv…

Citat:
Imovane är fan en skänk från ovan! älskar när man börjar få den bittra smaken...sen känner man efter lite i musklerna...dem känns avslappnande tittar sig om i rummet, allt ser lugnt och fridfullt ut då vet man att den börjar ge effekt. Saknar flummet på stilnoct, men det känns för riskabelt, och doserna jag måste upp i är kanske 50mg+

Citat:
Zolpidem är i mitt tycke betydligt enklare att missbruka den slår till hårdare,snabbare och är inte speciellt fysisk av sig vilket gör att det är svårare att känna hur påverkad man egentligen är. Imovane är mer muskelavslappnande och ångestdämpande.

Citat:
Rus syfte : Stilnoct Ångestdämp/sömn :...

Rus syfte : Stilnoct
Ångestdämp/sömn : Imovane

Jag tror missbruket är större när det gäller stilnoct slår snabbare hårdare. Har precis tagit 20mg stilnoct slår inom 5 min

Citat:
Hur farligt är det att blanda Imo & stilnoct samtidigt ? lite intresserad

Citat:
Båda två är svåra att sluta med, men jag har haft mer problem med stilnoct mest med tanke på att man gillade ruset, imovanen var mer för ångesten och den har jag tagit tag i.

Att du kallar dig ImovaneKungen kan ju ha att göra med att du som så många andra gillar Imovane väldigt mycket och av inläggen att döma vara verkar ju du vara betydligt mer torsk på dom än jag.
Det spelar ingen roll att du tar mindre mängder än mig du kan vara hur torsk som helst ändå, jag tar bara någon gång ibland och det jag är torsk på kan variera i olika perioder. Dessutom har jag ätit väldigt mycket benso i perioder vilket skapat korstolerans, eftersom även z-analoger påverkar gaba(vilket du säkert vet) och behöver således en större mängd.

Dessutom beskriver du att du haft svårt att sluta o.s.v. med både Stilnoct och Imovane samt att du använt imovanen mot ångest. Du verkar ju dessutom knaprat Stilnoct i 5 gånger högre dos än läkare rekommenderar generellt, är det bättre att missbruka Stilnoct än Imovane?

Nu blev det en lång utläggning från min sida men mest för att du lät som "bror duktig", vilket jag inte kunde skilja på om det bara råkade låta så eller om det var ren dubbelmoral. Tål inte den där bror duktig och det gör nog inte du heller. Tur att det inte är min bror för då jävlar hade han fått stryk varenda dag, den jäveln.

Men inget ont mot dig gosse, jag dömer ingen och jag har en tendens att låta väldigt okontrollerad och respektlös inför droger(vilket jag är av och till) när jag skriver.

Men du!!! Den där första beskrivningen av när imovanen kickar var väldigt fin och målande. Blev tvärsugen direkt -->

Citat:
Imovane är fan en skänk från ovan! älskar när man börjar få den bittra smaken...sen känner man efter lite i musklerna...dem känns avslappnande tittar sig om i rummet, allt ser lugnt och fridfullt ut då vet man att den börjar ge effekt.
Citera
2014-07-02, 19:09
Medlem
Jo men att slänga i sig 20-30 piller är ju isf 20-30 ggr läkardosen låter det normalt ? Om jag ska sumera det så menade jag att ta så där stora doser att ta ett par stycken är skillnad mot en näve. Jag behöver inte sjunka till din nivå och sitta o rota i skrivna inlägg, det skulle bara vara patetiskt. Försökte mer vara vänlig och säga till dig att det är jävligt grovt att ta sömnpiller och dricka på det. Notera även att jag aldrig dricker i kombination med sömntabletter.
Citera
2014-07-02, 19:11
Medlem
Imovane är fan en skänk från ovan! älskar när man börjar få den bittra smaken...sen känner man efter lite i musklerna...dem känns avslappnande tittar sig om i rummet, allt ser lugnt och fridfullt ut då vet man att den börjar ge effekt.

Detta var inte efter en handfull piller utan av en 10mgs kapsel :note: men fint skrivet absolut
Citera
2014-07-02, 20:36
Medlem
masterior26s avatar
På fredag ska jag börja tända av från stilnoct som jag ätit dagligen i 6-7 månader och nu ska jag fan lyckas, ska använda mig av stesolid till att tända av och hoppas att det funkar för jag vill sluta äta dom på dagarna och bara ta till sömnen.
Citera
2014-07-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
På fredag ska jag börja tända av från stilnoct som jag ätit dagligen i 6-7 månader och nu ska jag fan lyckas, ska använda mig av stesolid till att tända av och hoppas att det funkar för jag vill sluta äta dom på dagarna och bara ta till sömnen.

Härligt, vilka doser haru kekat?
Citera
2014-07-02, 22:04
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Jo men att slänga i sig 20-30 piller är ju isf 20-30 ggr läkardosen låter det normalt ? Om jag ska sumera det så menade jag att ta så där stora doser att ta ett par stycken är skillnad mot en näve. Jag behöver inte sjunka till din nivå och sitta o rota i skrivna inlägg, det skulle bara vara patetiskt. Försökte mer vara vänlig och säga till dig att det är jävligt grovt att ta sömnpiller och dricka på det. Notera även att jag aldrig dricker i kombination med sömntabletter.

Citat:

Detta var inte efter en handfull piller utan av en 10mgs kapsel :note: men fint skrivet absolut
Jag förstod att det kunde verka en aning patetiskt, men jag var kände mig bara tvungen att rota lite, då du råkade framställa dig (omedvetet såklart) som den där personen vilken alltid följer läkares ordination till punkt och pricka och aldrig skulle nedlåta dig till att experimentera lite som de där personerna det skriker pundare om. Så var det ju inte och som du säkert förstår skrev jag det där inlägget med glimten i ögat

Nu ska jag prata om vad jag kallar Magin dessa substanser besitter, och jag tror att du kommer förstå vad jag menar med det

I början behövde jag inte heller mycket för att det skulle hända grejer. Fick mina första hallisar på en 10mg Stilnoct som min mor gav mig i tidiga tonåren för jag sov dåligt en natt.

Problemet är att även om man äter den här typen av medicin lite för länge(även i terapeutiska doser) försvinner den där magiska sjögångskänslan(tror du fattar vad jag menar) mer och mer. Den hypnotiska effekten finns kvar men magin försvinner. Detta går ej att åtgärda oavsett hur långa uppehåll du tar (finns väl undantag antar jag)

Dessutom är det så att även om du aldrig ätit z-analoger och/eller en del rejält hypnotiska bensodiazepiner ex. triazolam kommer du med stor säkerhet aldrig få förmågan att känna den där första magin(den äkta magin om man så vill) om du tidigare ätit helt vanliga bensodiazepiner mot vanlig ångest/muskelrelxering(med vissa undantag) ens i terapeutiska doser. Det beror naturligtvis på under hur lång tid och hur hög dos du stått på.

En liten, liten glimt av den där magin kan dröja sig kvar rätt länge och jag får den känslan om jag tar 5+ ej över tio(man får inte ta för många heller på en gång, men de måste tas samtidigt) tabletter.

Ang. alkohol i positiv bemärkelse

Om man fortfarande hållit sig till normala doser men kanske brukat den här typen av medicin lite för länge och magin dött ut kan man faktiskt grunda med ett glas vin eller två för att väcka den där härliga känslan till liv igen. Då får man definitivt inte ta för många piller, för besitter man fortfarande denna förmåga, har man i regel en väldigt låg tolerans.

Jag tänkte ge dig ett tips, utan att få det att låta som om jag tror att du är dum i huvudet, då du antagligen vet en del men… gillar du den där känslan man får av Stilnoct och Imovane måste jag bara rekommendera Sonata, om du inte redan testat den. Halveringstiden är tyvärr groteskt kort ≈ 30 minuter, men de är väldigt trippiga så länge de sitter i och är man pundig kan man även röka pulvret i kapslarna(inget jag gjort dock, så vet inte hur bra det fungerar men jag har hört att det skall vara rätt speciellt)

Ha det fint!
Citera
2014-07-02, 22:05
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Hur många har du ätit per dag och hur ofta på dagen har du ätit dom, för jag antar att det inte bara varit till natten eller?
Citera
2014-07-03, 14:22
Medlem
jangocenters avatar
Nu har jag tryckt i mig 3 kartor imovane utan att det susar i säven, samma med Stillnoct och Sonata. Jag äter xanor med men ska det ha en sån stor betydelse?
Citera
2014-07-03, 15:05
Medlem
Ghost707s avatar
Imovane är tablett för insomning. Den slutar verka efter ca 4 timmar. Sömntabletter är något helt annat.
Citera
2014-07-03, 15:27
Medlem
Citat:
Hur farligt är det att blanda Imo & stilnoct samtidigt ? lite intresserad

Inte farligt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto