Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Jo men att slänga i sig 20-30 piller är ju isf 20-30 ggr läkardosen låter det normalt ? Om jag ska sumera det så menade jag att ta så där stora doser att ta ett par stycken är skillnad mot en näve. Jag behöver inte sjunka till din nivå och sitta o rota i skrivna inlägg, det skulle bara vara patetiskt. Försökte mer vara vänlig och säga till dig att det är jävligt grovt att ta sömnpiller och dricka på det. Notera även att jag aldrig dricker i kombination med sömntabletter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Imovane är fan en skänk från ovan! älskar när man börjar få den bittra smaken...sen känner man efter lite i musklerna...dem känns avslappnande tittar sig om i rummet, allt ser lugnt och fridfullt ut då vet man att den börjar ge effekt.
Detta var inte efter en handfull piller utan av en 10mgs kapsel :note: men fint skrivet absolut

Jag förstod att det kunde verka en aning patetiskt, men jag var kände mig bara tvungen att rota lite, då du råkade framställa dig (omedvetet såklart) som den där personen vilken alltid följer läkares ordination till punkt och pricka och aldrig skulle nedlåta dig till att experimentera lite som de där personerna
det skriker pundare om. Så var det ju inte och som du säkert förstår skrev jag det där inlägget med glimten i ögat
Nu ska jag prata om vad jag kallar
Magin dessa substanser besitter, och jag tror att du kommer förstå vad jag menar med det
I början behövde jag inte heller mycket för att det skulle hända grejer. Fick mina första hallisar på en 10mg Stilnoct som min mor gav mig i tidiga tonåren för jag sov dåligt en natt.
Problemet är att även om man äter den här typen av medicin lite för länge(även i terapeutiska doser) försvinner den där magiska sjögångskänslan(tror du fattar vad jag menar) mer och mer. Den hypnotiska effekten finns kvar men magin försvinner. Detta går ej att åtgärda oavsett hur långa uppehåll du tar

(finns väl undantag antar jag)
Dessutom är det så att även om du aldrig ätit z-analoger och/eller en del rejält hypnotiska bensodiazepiner ex. triazolam kommer du med stor säkerhet aldrig få förmågan att känna den där första magin(den äkta magin om man så vill) om du tidigare ätit helt vanliga bensodiazepiner mot vanlig ångest/muskelrelxering(med vissa undantag) ens i terapeutiska doser. Det beror naturligtvis på under hur lång tid och hur hög dos du stått på.
En liten, liten glimt av den där magin kan dröja sig kvar rätt länge och jag får den känslan om jag tar 5+ ej över tio(man får inte ta för många heller på en gång, men de måste tas samtidigt) tabletter.
Ang. alkohol i positiv bemärkelse
Om man fortfarande hållit sig till normala doser men kanske brukat den här typen av medicin lite för länge och magin dött ut kan man faktiskt grunda med ett glas vin eller två för att väcka den där härliga känslan till liv igen. Då får man definitivt inte ta för många piller, för besitter man fortfarande denna förmåga, har man i regel en väldigt låg tolerans.
Jag tänkte ge dig ett tips, utan att få det att låta som om jag tror att du är dum i huvudet, då du antagligen vet en del men… gillar du den där känslan man får av Stilnoct och Imovane måste jag bara rekommendera Sonata, om du inte redan testat den. Halveringstiden är tyvärr groteskt kort ≈ 30 minuter, men de är väldigt trippiga så länge de sitter i och är man pundig kan man även röka pulvret i kapslarna(inget jag gjort dock, så vet inte hur bra det fungerar men jag har hört att det skall vara rätt speciellt)
Ha det fint!