2013-11-19, 18:13
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
jag har tagit imovane fel, vet att man ska ta det mot sova men jag mår rätt fint på de så jag tar de varje kväll(vid typ 22-23) och somnar inte först 01 typ, och den känsla jag fått har försvunnit så jag har ökat dosen och tar nu 3*7.5mg per kväll för att få denna dosen. Är detta överdosering? Farligt?
Vet inte hur mycket jag behöver för att faktiskt sova, det är effekten jag är ute efter men jag ska sluta med imovane nu i 1-2 veckor och sedan ta 7,5mg per kväll igen. Är lite orolig.

Det enda som är farligt är väl att biverkningarna kan bli värre, det finns ju en cancerrisk enligt vissa undersökningar.
Citera
2013-11-19, 19:01
Medlem
Fiskfjolls avatar
[quote=Chapter-II|46175412]För det första så är det inte BENZO du har, det är simpla sömntabletter. QUOTE]

Håller med dig, det är inte benzo. Men Zopiklon är nära besläktat med benzo.
Citera
2013-11-19, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No6
jag har tagit imovane fel, vet att man ska ta det mot sova men jag mår rätt fint på de så jag tar de varje kväll(vid typ 22-23) och somnar inte först 01 typ, och den känsla jag fått har försvunnit så jag har ökat dosen och tar nu 3*7.5mg per kväll för att få denna dosen. Är detta överdosering? Farligt?
Vet inte hur mycket jag behöver för att faktiskt sova, det är effekten jag är ute efter men jag ska sluta med imovane nu i 1-2 veckor och sedan ta 7,5mg per kväll igen. Är lite orolig.

Det är därför man bara ska ta dom vid behov. Tar man dom varje kväll ökar toleransen väldigt fort, och för det ändamålet är imovane sämst. Dom är till för tillfälliga besvär.
Citera
2013-11-19, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det enda som är farligt är väl att biverkningarna kan bli värre, det finns ju en cancerrisk enligt vissa undersökningar.

Ganska många undersökningar faktiskt. I vissa påstås det vara lika cancerframkallande som rökning. Men av bara metallsmaken att döma så är det ju något allvarligt fel på imovane, det känner man vid första tabletten. En ful-benzo helt enkelt. Ingen vet långtidsbiverkningarna än då ingen ätit det en hel livstid.
Citera
2013-11-19, 19:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Ganska många undersökningar faktiskt. I vissa påstås det vara lika cancerframkallande som rökning. Men av bara metallsmaken att döma så är det ju något allvarligt fel på imovane, det känner man vid första tabletten. En ful-benzo helt enkelt. Ingen vet långtidsbiverkningarna än då ingen ätit det en hel livstid.

Se där. Vet du om det är lika allvarligt med zolpidem? Orkar inte googla, haha...

Edit: googlade. Inga mer z-analoger för mig!
Senast redigerad av Punkliv 2013-11-19 kl. 19:36.
Citera
2013-11-19, 19:54
Medlem
Syns imovane på pissprov? mvh
Citera
2013-11-19, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krossa11
Syns imovane på pissprov? mvh

Ja men det har kort halveringstid. Käka inte kvällen innan så bör du vara safe.
Citera
2013-11-19, 20:04
Bannlyst
Citat:
Se där. Vet du om det är lika allvarligt med zolpidem? Orkar inte googla, haha...

Edit: googlade. Inga mer z-analoger för mig!

Jag la också dom helt på hyllan för något år sedan. Kör cannabis för att sova istället. Dyrare och olagligt men åtminstone beprövat och relativt säkert. Dessutom ingen toleransökning att tala om i jämförelse.
Senast redigerad av b0llarnAiDig 2013-11-19 kl. 20:06.
Citera
2013-11-19, 20:06
Medlem
nu börjar jag undra alltså, igår fråga jag flera stycken som går där jag pissar, o alla säger att det inte syns, o nu säger du att d syns? hur säker e du på att d syns? har hört att dom inte syns på pissprov, men syns om man skickar på analys. så är d nån som vet till hundra så skulle d uppskattas ,hade velat softa lite till fotbollen mvh
Citera
2013-11-19, 20:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Jag la också dom helt på hyllan för något år sedan. Kör cannabis för att sova istället. Dyrare och olagligt men åtminstone beprövat och relativt säkert. Dessutom ingen toleransökning att tala om i jämförelse.

Somnar tyvärr inte på cannabis. Det tär rätt mycket på mitt psyke också så jag röker inte så ofta längre.
Citera
2013-11-19, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krossa11
nu börjar jag undra alltså, igår fråga jag flera stycken som går där jag pissar, o alla säger att det inte syns, o nu säger du att d syns? hur säker e du på att d syns? har hört att dom inte syns på pissprov, men syns om man skickar på analys. så är d nån som vet till hundra så skulle d uppskattas till hundra, hade velat softa lite till fotbollen mvh

Enligt vårdcentralen kan dom se det. Men då det är "lagligt" och har en halveringstid på 6 timmar så kanske dom inte ens tittar efter det. Någon som vill prova att gå och lämna prov flöddrad för att testa?
Citera
2013-11-19, 20:12
Bannlyst
Citat:
Somnar tyvärr inte på cannabis. Det tär rätt mycket på mitt psyke också så jag röker inte så ofta längre.

Tråkigt att höra. Får hoppas att du hittar något som funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in