2013-05-03, 20:31
Medlem
Endtimes avatar
Bör man akta sig för detta läkemedel? Syftar specifikt på imovane.
Senast redigerad av Endtime 2013-05-03 kl. 20:34.
Citera
2013-05-03, 20:54
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
15 mg är väl max-dos från läkare har jag för mig. några av dom jag känner som har zopiklon får då ut 15 mg och när jag själv hade det fick jag 15 mg också (fast jag behövde bara 7,5 mg för att sova Ok egentligen, så hade oftast till att lägga undan till senare )
Okej. Ja detta preparat kan vara effektivt trots att man höjt toleransen på vanliga bensodiazepiner verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av Endtime
Det beror på hur du menar. Beroendepotential? Inga problem såvida du inte börjar använda det dagligen.
Citera
2013-05-04, 03:03
Medlem
FattyMcGoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endtime
Jag använder det vid behov, kanske varannan natt. 7.5mg.
Funkar perfekt men börjar man dubbla doserna drar toleransen snabbt i väg.
Citera
2013-05-04, 03:16
Medlem
Jag fundrear på att börja med toulen elelr kontatklim. Ska fukna fint ocskå.
Citera
2013-05-04, 11:07
Medlem
gugglianos avatar
Hypotes, jag trycker i mig ca 20st stillisar på 2 dagar, pissar på måndag, men när man frågar vilka läkemedel som intagits den senaste veckan, plus dos, så utelämnar jag stillisar, pisset analyseras på SKL, kommer dom att hitta det och ser dom att det är 2 stora? intag, eller kan man säga att man ju ätit dom i 20 dagar, glömde nämna dom bara
Citera
2013-05-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag är en av dem som har turen att inte känna någon smak, bara en svag smak en timma eller två om jag hade känt den smaken fast starkt och hela dagarna hade jag nog skippat zopiklon helt.
Har upplevt att ha en zink/metallsmak i käften en hel dag, drack vatten, fick kväljningar, gick och åt lunch, tuggade lite sallad, spottade ut den, tuggade lite biff, spottade ur den, petade i mig lite morötter, slängde 400g mat.
Senast redigerad av lolicon 2013-05-04 kl. 17:37.
Citera
2013-05-04, 22:28
Medlem
LightClouds avatar
Smaken är jobbig alltså, men inte outhärdlig. Jag tror att man vänjer sig.

Däremot måste jag säga att Imovane slår Stilnoct totalt enligt mitt tycke. Jag blir sjukt mysig i kroppen innan jag ska sova och somnar som en liten bebis kort därefter. Dessutom kan jag sova länge utan att vakna och vaknar pigg samt utvilad. Så sjukt skönt. Inga lustiga drömmar eller bieffekter ännu heller, men jag har ju bara använt medicinen i två dagar så det kanske kommer framöver.

Hittills är jag nöjd i alla fall.
Citera
2013-05-05, 21:12
Medlem
FattyMcGoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Smaken är jobbig alltså, men inte outhärdlig. Jag tror att man vänjer sig.

Däremot måste jag säga att Imovane slår Stilnoct totalt enligt mitt tycke. Jag blir sjukt mysig i kroppen innan jag ska sova och somnar som en liten bebis kort därefter. Dessutom kan jag sova länge utan att vakna och vaknar pigg samt utvilad. Så sjukt skönt. Inga lustiga drömmar eller bieffekter ännu heller, men jag har ju bara använt medicinen i två dagar så det kanske kommer framöver.

Hittills är jag nöjd i alla fall.
Ogillade smaken riktigt mycket i början men nu efter några månader börjar jag verkligen uppskatta den.
Håller med dig ang Imovane vs stilnoct också. Somnar på båda gör jag, mysig blir jag också av båda.
Men stilnocten kan ibland göra att jag typ drömmer i vaket tillstånd. Hänt några gånger och det är mest bara konstigt.
Citera
2013-05-05, 23:31
Medlem
konstigkille93as avatar
Har alltid tagit 10 mg, nu vill man prova 15! Hur blir man?
Citera
2013-05-06, 00:35
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Ångestfri och harmonisk alternativt att du sover lite längre om du tänkt ta det för sömnens skull.
Citera
2013-05-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a

Inte mycket mer. Du utvecklar bara resistens i längden. Det blir mer effekt om du låter bli stilnoct i tex 2-3 dagar och sedan tar 10 mg. Stilnoct ger "effekt" igen bara efter några dagar/nätter utan. Men frågan är även vad du väger. Läkare skriver ut samma doser till 45 kilos kvinnor som till 90 kilos män.

En 90 kilos man behöver dubbelt så mycket som en 45 kilos kvinna. En man på 90 kilo behöver enligt mina egna erfarenheter 15-20 mg. Men sådant tar inga läkare hänsyn till.
Citera
2013-05-06, 01:49
Medlem
5 mg zolpidem har funkat på mig i åratal, och jag väger 92 kilo eller nåt. Det är perfekt.
5 mg zopiklon å andra sidan gör mig helt bombad nästan hela nästa dag, så jag är väl extra känslig kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in