2013-08-30, 19:57
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyra666
yep då är du söt å död

oJ jag skrev fel.Hoppas du kan svara nu är jag rättat till. Jag käkade 10x15mg,
Citera
2013-08-30, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jäkligt mysigt att tända lite levande ljus, ladda ner nån kanon rulle och bara slappa. Det ska jag göra ikväll, riktigt mysigt! Har Imovane meda 7,5 runt 20st tänkte väll kanske ta 3-4 st tänkte jag idag.

Du har ändrat dig på två månader från att "kanske ta den lite för tidigt någon gång" till att öppet erkänna att du rekreationsknarkar på Imovane. Gissar på att dina 3-4 snarare blir 5-10.
Citera
2013-08-30, 20:29
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
oJ jag skrev fel.Hoppas du kan svara nu är jag rättat till. Jag käkade 10x15mg,

stilnoct är ganska snälla å känner du inget efter två timmar så blir det nog inte mer än så.. vet folka som gillar dom å blir jätteförvirrade. har bara tagit dom en gång och fick ingen effekt heller.
Citera
2013-08-30, 20:31
Bannlyst
Citat:
stilnoct är ganska snälla å känner du inget efter två timmar så blir det nog inte mer än så.. vet folka som gillar dom å blir jätteförvirrade. har bara tagit dom en gång och fick ingen effekt heller.

Fan heller. Dom är mer förödande än Imovane, fast med mindre eufori.
Citera
2013-08-30, 20:37
Medlem
Powens avatar
Brukar annas känna på vanliga dagar, kanske beror på att jag körde igår med
Citera
2013-08-30, 21:08
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Fan heller. Dom är mer förödande än Imovane, fast med mindre eufori.

haha.. okej.. ja nåt sånt jag hört.. fick en ask utsrivit för 15 år sen när jag gjorde behandling mot hepatit-c (som jag sen fick tillbaka), hade hamnat i mitt första läge av insomina, 5dar, vägde 56kg (182 cm lång å väger nu 75kg), tog halva asken, minns inte styrka å mängd, minst 5st. fick alla fall ingen effekt alls.. återgick till att börja röka brajj igen efter 1års uppehåll.. har inte testat sen dess å alla läkare som jag träffat som erbjudet mig dom har jag nobbat å velat ha imovane istället. har dock beslutat mig för att inte ta skiten igen.. fan inte värt den ångest jag får av dom, mår skitbra annars.. kan bara inte sova..
Citera
2013-08-31, 02:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Zoplikon- Imovane är inte så där väligt "hälsosamt" för kroppen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zopiclone

Se där, ja. Men lite cancer har väl ingen dött av.

Det skulle självklart stå cancerframkallande, inte beroendeframkallande i mitt tidigare inlägg.
Citera
2013-08-31, 11:21
Bannlyst
"A recent analysis of both U.S. Food and Drug Administration (FDA) data and clinical trial data shows that nonbenzodiazepine Z-drugs at prescribed doses cause an increased risk of developing cancer in humans. There have been 15 epidemiological studies, which have shown that hypnotic drugs cause increased mortality, mainly due to increased cancer deaths. The cancers included those of the brain, lung, bowel, breast, and bladder. One possible explanation for the increased cancer deaths is that the Z-drugs have an adverse effect on the immune system. The fact that clinical trial subjects taking other Z-drugs (zolpidem, zaleplon and eszopiclone) had an increased rate of infections seems to support this theory. Benzodiazepine hypnotic agents are also associated with an increased risk of cancer in humans, namely ovarian cancer. Development of malignancy has been associated with zolpidem usage, but the incidence of neoplasm in zolpidem users is as yet unknown."
Citera
2013-08-31, 11:21
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Zoplikon- Imovane är inte så där väligt "hälsosamt" för kroppen.

Citat:
här är en från wikipedia angående zopiclone (det verksamma ämnet i imovane) du får bläddra ner till biverkningar

pluss att det talas ganska
öppet om det många forum i USA.

https://www.google.se/search?q=imova...hrome&ie=UTF-8

https://www.google.se/search?q=imova...+causes+cancer

sjukt att dom skriver ut det, specielt till såna med hepatit-C (som jag) då det åxå är hårt mot levern, om man jämför med benzo.
take care people.
Se på fan, även om forskningen kring cancern inte verkar vara så jätteutbredd kanske det är dags att börja tänka om angående dessa tabletter... Behöver dom dock för sömn då jag haft dom utskrivna i 5 år+ men det är väl en smäll man får ta... Bättre det än cancer iaf, såg dock i den ena artikeln att det var större chans att få cancer av dessa än av rökning och det tror jag inte stämmer riktigt.
Citera
2013-08-31, 15:14
Medlem
oboyglass avatar
Är det någon russkillnad på imovane och stilnoct?
Citera
2013-08-31, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Är det någon russkillnad på imovane och stilnoct?

Ja ganska stor. Det tydligaste är att du inte får någon metallsmak av Stilnoct. Halveringstiden är mycket kortare på Stilnoct, mindre eufori än Imovane fast kraftigare vanföreställningar. Hallucinationer är vanligare än för Imovane också.
Citera
2013-08-31, 15:56
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Ja ganska stor. Det tydligaste är att du inte får någon metallsmak av Stilnoct. Halveringstiden är mycket kortare på Stilnoct, mindre eufori än Imovane fast kraftigare vanföreställningar. Hallucinationer är vanligare än för Imovane också.
Då verkar imovane nästan bättre, tycker jag att det låter som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in