Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Jag orkar inte ligga och blunda hela nätterna, blir galen av det. Så därför surfar jag på nätet. Läser böcker gör jag också, det är ett stort intresse.
Det är inte bara flummare som blir vingliga och mår bra, det är ganska vanligt. Att jag är väldigt lättpåverkad gör att jag blir så även på låga doser.
Förr flummade jag en del, men det var länge sedan. När jag fick förtroende av min läkare igen så bestämde jag mig för att sköta mig, visst har jag blivit sugen på att flumma någon gång men jag har hållit mig i skinnet. Toleransen är låg, men att sömnproblemen har blivit värre är det ingen fråga om, tyvärr. Förr däckade jag på 7,5 mg, nu ligger jag och vrider och vänder mig i sängen på doser högre än så. Får väl försöka få ut starkare medicin, för så här kan det inte fortsätta.
Till sist vill jag be om ursäkt för att jag har varit otrevlig, ibland är jag på riktigt dåligt humör och då får oskyldiga lida för det. Förlåt!

Kan förstå att du inte orkar ligga och blunda, har själv varit med om att blunda 7 timmar för att sedan sova en halvtimme, det suger verkligen. Hade själv ovanan att sätta mig vid datorn men har börjat att läsa halvtråkiga böcker istället när jag tänder lampan, så slipper man flimret vid ögonlocken vid nästa försök.
Självfallet är det inte bara flummare som blir vingliga, menade på att det främst är dem som skriver om det och därav utgick jag ifrån att . Men känner igen mig i din situation, flummade också på dom förut sedan blev jag av med dom i ett par månader (efter 4 års bruk, de klippte rätt av - tack vuxenspyk), skaffade mig en privatläkare och bestämde mig för att enbart sova på dem. Det fungerade första natten typ, sedan låg jag vaken utan ångest i flera timmar innan jag somnade som jag brukar göra..
Flum-skadorna om man kan kalla dom för det sitter kvar mer eller mindre permanent i min erfarenhet (utgår ifrån att det är därför de inte fungerar iaf) det finns många som anser att Z-analoger har en permanent tolerans vilket jag nog är redo att hålla med om. Försökte med Stilnoct i en månad istället (har flummat mer på dem än Imovanen) men de fungerade enbart i kombination med Imovane och får inte båda utskrivna samtidigt. Så nu sitter jag på endast Imovanen och den fungerar inte något vidare som sagt, men det är skönt att slippa ångesten när man ligger i sängen.
Trevligt att du ber om ursäkt också

. De flesta brukar fortsätta vara otrevliga när de väl börjat, det vanliga internetbeteendet - "lugnar jag ner mig nu så förlorar jag".