2013-10-14, 20:21
Medlem
dags för upehåll känner jag ska inte ta mina stilnoct 10or på flera veckor nu, ska spara dom sen kan man flumma igen på dom
Citera
2013-10-14, 20:22
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag orkar inte ligga och blunda hela nätterna, blir galen av det. Så därför surfar jag på nätet. Läser böcker gör jag också, det är ett stort intresse.

Det är inte bara flummare som blir vingliga och mår bra, det är ganska vanligt. Att jag är väldigt lättpåverkad gör att jag blir så även på låga doser.
Förr flummade jag en del, men det var länge sedan. När jag fick förtroende av min läkare igen så bestämde jag mig för att sköta mig, visst har jag blivit sugen på att flumma någon gång men jag har hållit mig i skinnet. Toleransen är låg, men att sömnproblemen har blivit värre är det ingen fråga om, tyvärr. Förr däckade jag på 7,5 mg, nu ligger jag och vrider och vänder mig i sängen på doser högre än så. Får väl försöka få ut starkare medicin, för så här kan det inte fortsätta.

Till sist vill jag be om ursäkt för att jag har varit otrevlig, ibland är jag på riktigt dåligt humör och då får oskyldiga lida för det. Förlåt!
Kan förstå att du inte orkar ligga och blunda, har själv varit med om att blunda 7 timmar för att sedan sova en halvtimme, det suger verkligen. Hade själv ovanan att sätta mig vid datorn men har börjat att läsa halvtråkiga böcker istället när jag tänder lampan, så slipper man flimret vid ögonlocken vid nästa försök.

Självfallet är det inte bara flummare som blir vingliga, menade på att det främst är dem som skriver om det och därav utgick jag ifrån att . Men känner igen mig i din situation, flummade också på dom förut sedan blev jag av med dom i ett par månader (efter 4 års bruk, de klippte rätt av - tack vuxenspyk), skaffade mig en privatläkare och bestämde mig för att enbart sova på dem. Det fungerade första natten typ, sedan låg jag vaken utan ångest i flera timmar innan jag somnade som jag brukar göra..
Flum-skadorna om man kan kalla dom för det sitter kvar mer eller mindre permanent i min erfarenhet (utgår ifrån att det är därför de inte fungerar iaf) det finns många som anser att Z-analoger har en permanent tolerans vilket jag nog är redo att hålla med om. Försökte med Stilnoct i en månad istället (har flummat mer på dem än Imovanen) men de fungerade enbart i kombination med Imovane och får inte båda utskrivna samtidigt. Så nu sitter jag på endast Imovanen och den fungerar inte något vidare som sagt, men det är skönt att slippa ångesten när man ligger i sängen.

Trevligt att du ber om ursäkt också . De flesta brukar fortsätta vara otrevliga när de väl börjat, det vanliga internetbeteendet - "lugnar jag ner mig nu så förlorar jag".
Citera
2013-10-14, 22:43
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Kan förstå att du inte orkar ligga och blunda, har själv varit med om att blunda 7 timmar för att sedan sova en halvtimme, det suger verkligen. Hade själv ovanan att sätta mig vid datorn men har börjat att läsa halvtråkiga böcker istället när jag tänder lampan, så slipper man flimret vid ögonlocken vid nästa försök.

Självfallet är det inte bara flummare som blir vingliga, menade på att det främst är dem som skriver om det och därav utgick jag ifrån att . Men känner igen mig i din situation, flummade också på dom förut sedan blev jag av med dom i ett par månader (efter 4 års bruk, de klippte rätt av - tack vuxenspyk), skaffade mig en privatläkare och bestämde mig för att enbart sova på dem. Det fungerade första natten typ, sedan låg jag vaken utan ångest i flera timmar innan jag somnade som jag brukar göra..
Flum-skadorna om man kan kalla dom för det sitter kvar mer eller mindre permanent i min erfarenhet (utgår ifrån att det är därför de inte fungerar iaf) det finns många som anser att Z-analoger har en permanent tolerans vilket jag nog är redo att hålla med om. Försökte med Stilnoct i en månad istället (har flummat mer på dem än Imovanen) men de fungerade enbart i kombination med Imovane och får inte båda utskrivna samtidigt. Så nu sitter jag på endast Imovanen och den fungerar inte något vidare som sagt, men det är skönt att slippa ångesten när man ligger i sängen.

Trevligt att du ber om ursäkt också . De flesta brukar fortsätta vara otrevliga när de väl börjat, det vanliga internetbeteendet - "lugnar jag ner mig nu så förlorar jag".

Läser som sagt en del, även om det blivit lite mindre på sistone.

Ångrar att jag flummade förr, förstörde jävligt mycket. Fungerade också för mig första natten, sedan blev det bara ångestfri sömnlöshet. Hellre det än ångestfylld sömnlöshet i och för sig, men måste ju få sova också!
Har tagit 7,5 mg nu i alla fall, får se om det fungerar. Sedan skall jag ta ett uppehåll på några dagar, kanske blir över en vecka, vi får se!

Haha, sådan är inte jag. Har jag varit otrevlig utan anledning ber jag självklart om ursäkt. Ha det bra!
Citera
2013-10-15, 19:42
Medlem
TheGolemFighters avatar
Någon som har koll på hur de funkar att dämpa en tripp med zopiklon om man börjar sne-trippa lite för mycket? :P Antar även att de inte borde vara några problem att käka 7,5mg zopiklon när de är dags att sova efteråt också?
Citera
2013-10-15, 19:58
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Någon som har koll på hur de funkar att dämpa en tripp med zopiklon om man börjar sne-trippa lite för mycket? :P Antar även att de inte borde vara några problem att käka 7,5mg zopiklon när de är dags att sova efteråt också?

Ta runt 20mg utan tolerans så kan jag garantera dig att du stoppar trippen ganska drastiskt. Inga problem vid ännu ett intag innan läggdags. Om du vill lugna en tripp så kan du ta runt 7.5mg, det blir nog bra.
Citera
2013-10-15, 22:09
Medlem
Precis petat i mig lite stilnoct och imovane, snart blir det avfärd!

Och nu börjar det lyfta.. på väg ut i yttre rymden!!

Har tänkt att jag skall formulera mig väldigt väl för er som läser denna tråd nu.

Hade värsta feta grejen där jag använde musik och kollade på bilder och fick en riktign skön skänsla men allt föärsvann trosdde jag lyckats komma tillbaksa eller npgot
Senast redigerad av Reviann 2013-10-15 kl. 22:43.
Citera
2013-10-15, 23:11
Medlem
TheGolemFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Ta runt 20mg utan tolerans så kan jag garantera dig att du stoppar trippen ganska drastiskt. Inga problem vid ännu ett intag innan läggdags. Om du vill lugna en tripp så kan du ta runt 7.5mg, det blir nog bra.

Tack för svaret de låter bra! Får bli att ta med sig en del zopiklon ut till helgen då om trippen går åt helvete haha Skulle inte tro det men alltid bra att vara på den säkra sidan.
Citera
2013-10-16, 17:13
Medlem
drflipps avatar
har fått massa zolpidem av min läkare på recept...Men tycker man blir så sliten dan efter av typ 10-20 mg. Nervös känsla i bröstet och lite ont i magen. Inte alls nice i längden :/
Citera
2013-10-16, 17:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Tack för svaret de låter bra! Får bli att ta med sig en del zopiklon ut till helgen då om trippen går åt helvete haha Skulle inte tro det men alltid bra att vara på den säkra sidan.

Att veta att man kan stoppa en eventuellt dålig tripp förhindrar ofta att den blir dålig. Önskar dig en trevlig tripp!

Citat:
Ursprungligen postat av drflipp
har fått massa zolpidem av min läkare på recept...Men tycker man blir så sliten dan efter av typ 10-20 mg. Nervös känsla i bröstet och lite ont i magen. Inte alls nice i längden :/

Konstigt att du blir sliten dagen efter av en medicin med en riktigt kort halveringstid. Själv vaknar jag väldigt pigg efter 2-3 timmar.
Citera
2013-10-16, 19:39
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Kanske fel dosering, eller värt att testa ett annat preparat.
Citera
2013-10-16, 22:27
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Är du laktosintolerant? för det är laktos i tabletterna.
Det märkte jag efter jag tagit ett par stycken på nätterna. Vaknade upp och rusade till toaletten.
Satt och läste utav ren slump på paketet och fick syn på att det var laktos i dem, då fatta jag varför jag fick springa på toa varje gång.
Citera
2013-10-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Är du laktosintolerant? för det är laktos i tabletterna.
Det märkte jag efter jag tagit ett par stycken på nätterna. Vaknade upp och rusade till toaletten.
Satt och läste utav ren slump på paketet och fick syn på att det var laktos i dem, då fatta jag varför jag fick springa på toa varje gång.

Är det själv, men det är väl endast 5mg? Om jag inte har fel så är väl 1 dl mjölk typ 5g laktos, tycker alltså inte att det borde vara någon fara, men självklart är det individuellt !

Måste sluta flumma på skiten, har trixat till mig recept även fast jag knappt har sömnbesvär och misstänker att jag är farligt nära ett beroende, sover skituselt och drömmer hemskt om jag inte tar tabletterna, upplever även en viss rastlöshet, tog precis ett gäng men nu säger jag de för fan, det här är sista kvällen jag flummar (den här veckan, minst)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in