2013-03-28, 19:20
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lenapena
En liten fråga: Jag har för tillfället tillgång till både stillisar och Imovane.
Går de att blanda, alltså om jag inte kan somna på en Imovane kan jag testa med en stillis på det.
Funkar det eller är det ett no-no?

Det går prima, skulle inte rekommendera det själv på grund utav att om du gör det till en vana är det ett säkert sätt att bygga upp en jävla tolerans.
Citera
2013-03-28, 19:21
Medlem
Rommelsteins avatar
Fix hallisae första gången jag tog 15mg zopiklon hur blir jag på 10mg Zolpidem? Inte tagit på ett tag och aldrig provat zolpidem förut
Citera
2013-03-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Det går prima, skulle inte rekommendera det själv på grund utav att om du gör det till en vana är det ett säkert sätt att bygga upp en jävla tolerans.

Ok, tack för svaret!
Citera
2013-03-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Fix hallisae första gången jag tog 15mg zopiklon hur blir jag på 10mg Zolpidem? Inte tagit på ett tag och aldrig provat zolpidem förut
Hur mycket Z har du tagit allt som allt? Jag brukade köra på 15mg, ganska magisk dos, inte för mycket resistensökning och ändå flummigt.
Citera
2013-03-29, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Anledningen till att jag frågade var att jag igår när jag skrev inlägget var ganska nedstämd och smått illameånde och ville sova bort det i brist på annat, även om klockan bara var runt halv åtta. Hade dessutom sovit dåligt natten innan som gjorde att jag var seg, men direkt trött var jag inte.

Tog i alla fall två Stilnoct och somnade 20 minuter efter att jag lagt mig i sängen. Idag när jag vaknade efter att ha sovit nästan 12 timmar mår jag bättre igen!

Pre du blircis du använder medicinen rätt men vill bara säga att om du äter stilnoct en längre tid stor risk att du blir deprimerad o får det jobbigt därför bytte jag till zopiklon dom har inga såna biverkningar mina erfarenhet bara det hände mig kanske inte dig vet inte hur länge hur länge du kommer ta dom undvik alkohol bara när du tar dom men du verkar inte vara sån framgår i ditt inlägg att du använder dom korrekt
Citera
2013-03-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Ni som ENDAST vill sova på Imovane och inte flumma, hur ofta tar ni Imovane med tanke på att undvika tolerans och beronde?

Jag tar 10 MG var 3:e eller 4:e dag. Får 30 x 5 MG i månaden av läkaren.

Jag har ätit Imovane varje dag i snart fem års tid. Jag somnar oftast fortfarande på en 3,5mg.
Ibland kan jag behöva gå upp till 7,5mg, men det är inte så ofta.

Jag använder dem bara för att sova. Dock har jag det senaste året att jag känner mig jäkligt sliten när jag vaknar på morgonen efter ca 6-7 timmars sömn. Det brukar gå över efter en 10-15 minuter, men känns nästan som en bakfylla. Så var det inte de första åren jag tog Imovane. Om det beror på medicinen, eller något annat skit i kroppen vet jag inte. Det enda jag vet är att alternativet att inte sova är mycket värre. Så för min del har den medicinen hjälpt mig oerhört mycket.
Citera
2013-03-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Jag har dom 10 senaste gångerna efter att jag tagit Imovane mått väldigt illa på morgonen därefter, och oftast spytt pga illamåendet.

Det som är lite märkligt är att jag har aldrig upplevt detta tidigare (12-14 månaders bruk), inte ens ett tecken på illamående.
Nu spelar det ingen roll om jag tar 3,25mg eller 60mg imovane, jag mår illa dagen efter ändå!

Vad kan detta bero på, någon som känner igen sig?

Jag sköter kosten och sömnen relativt bra bör tilläggas.

Jag känner likadant. Mår dock inte illa, utan bara jäkligt sliten de första 10-15 min efter jag vaknat.
Funderar på att prova en vecka eller två utan Imovane bara för att se om det gör någon skillnad i kroppen, förutom tröttheten då, som kommer bli överjävlig.
Citera
2013-03-29, 11:33
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Hur mycket Z har du tagit allt som allt? Jag brukade köra på 15mg, ganska magisk dos, inte för mycket resistensökning och ändå flummigt.

typ 6 stycken eller nåt flippade inte ur men kommer inte ihg nåt efter attt jag fyllt på med 3 st
Citera
2013-03-29, 11:55
Medlem
Citat:
typ 6 stycken eller nåt flippade inte ur men kommer inte ihg nåt efter attt jag fyllt på med 3 st
Men det är ju heldumt, har du tänkt hur resistensen ökar ifall du kör på den dosen 10 gånger?

Hint: Den ökar markant och effekten minskar ansevärt, dessutom får man i princip inga blackouts av 15/20mg, 30 blir man jätteflummad på (utan resistens), därav är 15 en bra dos ifall man vardagsflummar på Z:at
Citera
2013-03-29, 12:04
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Pre du blircis du använder medicinen rätt men vill bara säga att om du äter stilnoct en längre tid stor risk att du blir deprimerad o får det jobbigt därför bytte jag till zopiklon dom har inga såna biverkningar mina erfarenhet bara det hände mig kanske inte dig vet inte hur länge hur länge du kommer ta dom undvik alkohol bara när du tar dom men du verkar inte vara sån framgår i ditt inlägg att du använder dom korrekt

Jo, jag kunde tänka mig det!

Nog för att jag använder mycket droger, men Stilnoct har jag bara för att sova för annars får jag ingen sömn överhuvudtaget.
Citera
2013-03-29, 12:13
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Men det är ju heldumt, har du tänkt hur resistensen ökar ifall du kör på den dosen 10 gånger?

Hint: Den ökar markant och effekten minskar ansevärt, dessutom får man i princip inga blackouts av 15/20mg, 30 blir man jätteflummad på (utan resistens), därav är 15 en bra dos ifall man vardagsflummar på Z:at

Ja men jag har inte tagit zopiklon sen dess har bara 2st zolpidem 5mg
Citera
2013-03-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ja men jag har inte tagit zopiklon sen dess har bara 2st zolpidem 5mg
Du kommer inte tillbaks till dem gyllene rusen när du väl har kommit ifrån dem, var försiktig med berusningen.

Med vänlig hälsning / 1000 Z senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in