Citat:
Ursprungligen postat av
PreaC
Hej,
Sitter här och funderar. Hur tycker ni att zolpidem står sig till vanliga benso? Alltså hur 'okej' tycker ni det är att varva ner på?
Jag har sedan en tid tillbaka lagt ner allt som har med piller o göra, vardagen känns bra men det är såfort kvällen börjar närma sig som jag mår så otroligt dåligt.
Har sjuka sömnsvårigheter och jag får ångest av att bara tänka på att sova. Det är alltså ångesten som håller mig vaken, och det fungerar inte längre.
Jag har funderat länge nu, vet inte om det är min pundarhjärna som säger till mig att det kanske går att hitta en anledning till att pilla i sig något piller då och då, därför behöver jag er åsikt!
Skulle det vara okej att beställa hem ett par zolpidem och ta det lite lugnt på kvällarna med dessa? Och då även kunna njuta av att gå och lägga sig som jag faktiskt gör på stillisar! Tror jag skulle ha svårt att hålla mig ifrån varje kväll vilket blir problematiskt, men av att ibland bara ha dem tillhands brukar hjälpa mig att växla ner lite.
Hoppas nån läser och kan ge sin åsikt, kan vara tre ord, blir glad för vilket svar som helst!
EDIT: Tar jättegärna emot tips på nätshoppar som säljer dessa också!
Zopiklon eller någon bensodiazepiner passar bättre att varva ner på.
10 mg zolpidem = hammare i huvudet/mental shutdown. Den slår för hårt.
Tex om du dragit i dig för mycket tjack så funkar benso eller imovane bra att lugna ner kroppen med.
Att ta zolpidem för att lugna ner är påtagligt tjackrus slutar i katastrof oftast.
Men visst kan man varva ner efter en stressig dag även på zolpidem men då räcker det med 5mg.
Låter som att zopiklon passar dig bättre än zolpidem, mjukare Onset och längre halveringstid.
Mvh