2014-01-07, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abc_abc
Tjo

Drog i mig 4st igår kväll "för att flumma då" =P , räcker det med 1 nu till kvällen för att sova, eller ha toleransen ökat
på grund av att jag tog så många igår kväll

Mvh

Tycker du detta ger något?

Ångestlindringen vid 30-40mg tycker jag är minimal. Sen lite smått segare, annars inget.
Citera
2014-01-07, 15:58
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Är det farligt att sluta äta 15-30 mg imovane dagligen, bör jag trappa ner?

Beror på hur länge du har käkat dom, det kommer bli värre om du har tagit dom under dagtid mot ångest jämfört med endast på natten mot sömn. Hur som helst hade jag trappat ner under en vecka för att sedan sluta. Imovane är väldigt skonsam att sluta med så jag tror inte du behöver oroa dig alls!

Har du theralen eller liknande kan det vara bra att ta första tiden utan imovane, det brukar hjälpa mig en smula med insomningen.
Citera
2014-01-07, 19:01
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruuukt
försökt söka fram mitt svar hur länge som helt utan resultatet jag söker.. Kan ngn svara på min fråga?

5mg imovane tog jag igår kväll och ska på urinprov om två dagar, låt oss säga att de värsta inträffar och dem beslutar sig för att skicka urinprovet på analys (vilket dem mest troligt gör). Om vi bortser från imovanen jag tog igår har jag varit ren i 4 månader. Bör jag oroa mig att den kan synas på analysen ? Knasar ordentligt om jag ryker på provet...

Chansen att du torskar är minimal. Jag hade inte varit orolig.
Citera
2014-01-07, 21:32
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxii
Svenska apotek säljer endast 5/10mg vad jag vet. Har själv frågat om starkare, men läkaren sa att det inte fanns. har hört gott om Halicon från Pfizer, finns i 0.25/0.125mg. Har inte testat dessa själv, men har flera vänner som tetat och tycker dom funkar bättre än stilnoct/zopiklon/zolpidem/imovane (same shit, i know).

Kolla med din läkare om du ka få halicon <-- länk till fass.se.

Hoppas det löser sig för dig, vet hur jobbigt det ör att inte kunna sova. Önskar dig all lycka!
Jag vågar inte be min läkare om något starkare än theralen i rädsla för att bli av med xanoren/stilnocten.
Citera
2014-01-08, 00:41
Medlem
PreaCs avatar
Hej,

Sitter här och funderar. Hur tycker ni att zolpidem står sig till vanliga benso? Alltså hur 'okej' tycker ni det är att varva ner på?

Jag har sedan en tid tillbaka lagt ner allt som har med piller o göra, vardagen känns bra men det är såfort kvällen börjar närma sig som jag mår så otroligt dåligt.

Har sjuka sömnsvårigheter och jag får ångest av att bara tänka på att sova. Det är alltså ångesten som håller mig vaken, och det fungerar inte längre.

Jag har funderat länge nu, vet inte om det är min pundarhjärna som säger till mig att det kanske går att hitta en anledning till att pilla i sig något piller då och då, därför behöver jag er åsikt!
Skulle det vara okej att beställa hem ett par zolpidem och ta det lite lugnt på kvällarna med dessa? Och då även kunna njuta av att gå och lägga sig som jag faktiskt gör på stillisar! Tror jag skulle ha svårt att hålla mig ifrån varje kväll vilket blir problematiskt, men av att ibland bara ha dem tillhands brukar hjälpa mig att växla ner lite.

Hoppas nån läser och kan ge sin åsikt, kan vara tre ord, blir glad för vilket svar som helst!

EDIT: Tar jättegärna emot tips på nätshoppar som säljer dessa också!
Citera
2014-01-08, 09:19
Medlem
hej

jag är svårt sjuk och behöver göra slut på lidandet innan jag blir en grönsak, utan förmåga att påverka mig själv. Vad behöver jag för preparat för att garanterat somna in, vilken mängd och hur får jag tag på det.

Tacksam för svar

Frasse
Citera
2014-01-08, 10:10
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greiff
hej

jag är svårt sjuk och behöver göra slut på lidandet innan jag blir en grönsak, utan förmåga att påverka mig själv. Vad behöver jag för preparat för att garanterat somna in, vilken mängd och hur får jag tag på det.

Tacksam för svar

Frasse

Fel tråd...

(FB) Självmordstråden (Hur man bäst tar livet av sig med diverse preparat)
Citera
2014-01-08, 10:27
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Hej,

Sitter här och funderar. Hur tycker ni att zolpidem står sig till vanliga benso? Alltså hur 'okej' tycker ni det är att varva ner på?

Jag har sedan en tid tillbaka lagt ner allt som har med piller o göra, vardagen känns bra men det är såfort kvällen börjar närma sig som jag mår så otroligt dåligt.

Har sjuka sömnsvårigheter och jag får ångest av att bara tänka på att sova. Det är alltså ångesten som håller mig vaken, och det fungerar inte längre.

Jag har funderat länge nu, vet inte om det är min pundarhjärna som säger till mig att det kanske går att hitta en anledning till att pilla i sig något piller då och då, därför behöver jag er åsikt!
Skulle det vara okej att beställa hem ett par zolpidem och ta det lite lugnt på kvällarna med dessa? Och då även kunna njuta av att gå och lägga sig som jag faktiskt gör på stillisar! Tror jag skulle ha svårt att hålla mig ifrån varje kväll vilket blir problematiskt, men av att ibland bara ha dem tillhands brukar hjälpa mig att växla ner lite.

Hoppas nån läser och kan ge sin åsikt, kan vara tre ord, blir glad för vilket svar som helst!

EDIT: Tar jättegärna emot tips på nätshoppar som säljer dessa också!

Zopiklon eller någon bensodiazepiner passar bättre att varva ner på.

10 mg zolpidem = hammare i huvudet/mental shutdown. Den slår för hårt.

Tex om du dragit i dig för mycket tjack så funkar benso eller imovane bra att lugna ner kroppen med.

Att ta zolpidem för att lugna ner är påtagligt tjackrus slutar i katastrof oftast.

Men visst kan man varva ner efter en stressig dag även på zolpidem men då räcker det med 5mg.

Låter som att zopiklon passar dig bättre än zolpidem, mjukare Onset och längre halveringstid.

Mvh
Citera
2014-01-08, 14:36
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Någon som snortat zopiklon och vet om det är värt besväret?
Citera
2014-01-08, 14:50
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Någon som snortat zopiklon och vet om det är värt besväret?

Nej mig gav det inget. Men vet folk som snortar det och får god effekt.
Citera
2014-01-09, 05:43
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Ställer frågan här också, någon här som snortat zopiklon och kan berätta lite om det?
Citera
2014-01-09, 14:45
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ställer frågan här också, någon här som snortat zopiklon och kan berätta lite om det?

Har gjort för längesedan, men från vad jag kommer ihåg var det ingen skillnad. Det bästa har jag hört ska vara rektalt, har provat för längesedan och jag tror det slog rätt bra, men det kan ju vara lite knepigt och de flesta vill väl inte testa det.

Det bästa i mitt tycke är annars att med framtänderna tugga sönder zopiklonen för att sedan låta gegget och småbitarna smälta under tungan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in