2013-10-16, 22:42
Medlem
drflipps avatar
Är inte laktos dricker endel mjölk så det hade jag märkt. En gång spårade som det lätt gör med z-analoger och jag hade typ tagit 50-60 mg dock spytt massa och flummat runt i lägenheten.
Dagen efter var jag som ett jävla nervrak... Brukar ni känna så?
Japp tror att doseringen är för stor. Brukar ta dom ganska sällan så räcker nog med 5 mg egentligen. Men ibland blir man ju så skön och ligger och kollar tv och trippar nästan och då blir det lätt att man petar i sig en 10 mg till haha :P
Citera
2013-10-16, 22:46
Medlem
Ibland när jag tagit stilnoct (och inte går och lägger mig direkt) så kan jag hitta på lite luriga saker. Det "lurigaste" jag har gjort - som jag inte kom ihåg efteråt - är att beställa 4 pallar första hjälpen kuddar (sådana som man har i bilen) från ett företag Turkiet. Jag blev lite förvånad när jag fick mail dagen efter gällande detta. För att göra en lång historia kort så lyckades jag stoppa processen innan den startade (Turkiet är inte med i EU, så företaget hörde av sig gällande tulldeklarationer). jag jobbar som VD inom en företagskoncern - hade nog blivit lite höjda ögonbryn om affären hade gått igenom och vi helt plötsligt skulle börja sälja första hjälpen artiklar utan någon visste om det
Citera
2013-10-17, 00:14
Medlem
har alltså tgit 4 stilnoct, öhh.. 14 imovane 7.5 gram och druckit två dl sprit
varför flyger jg inte ivöägen jag vill verkligen lyfta berriäreran och komma ut från ångesten som var där men jg knnäner mig bara rastlös som jag inte bryr mig men jag har slösat bort all min sömnmedecin jag har problem tror att de sista kickar in strasx

,emjag lovar aldrig ta s¨toleraansen går er ju de suger
Citera
2013-10-17, 00:19
Medlem
Har en fet sak frmför mig, göra mig av med drogmissbruket det är inte ltätt jag har prpoblme med alkohol också men så fldöddrar är jag inte kan någno typ PMA med mig eller chatta på nåts tätt?
Citera
2013-10-17, 01:31
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Är det själv, men det är väl endast 5mg? Om jag inte har fel så är väl 1 dl mjölk typ 5g laktos, tycker alltså inte att det borde vara någon fara, men självklart är det individuellt !

Måste sluta flumma på skiten, har trixat till mig recept även fast jag knappt har sömnbesvär och misstänker att jag är farligt nära ett beroende, sover skituselt och drömmer hemskt om jag inte tar tabletterna, upplever även en viss rastlöshet, tog precis ett gäng men nu säger jag de för fan, det här är sista kvällen jag flummar (den här veckan, minst)
Det är 5 eller 7,5mg zopiklon i tabletterna ja, det är inte samma sak som 5mg laktos.
Fan vad gott man skulle sova efter ett glas mjölk om det vore så
Citera
2013-10-17, 06:56
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Det är 5 eller 7,5mg zopiklon i tabletterna ja, det är inte samma sak som 5mg laktos.
Fan vad gott man skulle sova efter ett glas mjölk om det vore så
Zolpidem är det laktos i. Som du sa, 5mg är det omöjligt att det skulle vara!
Citera
2013-10-17, 16:03
Medlem
Convicteds avatar
Fan va less jag börjar bli på läkarna, drygfan
Citera
2013-10-17, 17:26
Medlem
T-L-Ks avatar
Senaste gångerna jag har tagit zopiklon (alltid kvällstid) har jag fått ett extremt sug efter mat.
Äter vanligtvis inte mycket och äter alltid små portioner, men när jag är påverkad av zopiklon trycker jag lätt i mig två stora portioner och efterrätt.

Vaknar upp och känner mig fortfarande mätt och lite illamående.
Citera
2013-10-17, 17:54
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Senaste gångerna jag har tagit zopiklon (alltid kvällstid) har jag fått ett extremt sug efter mat.
Äter vanligtvis inte mycket och äter alltid små portioner, men när jag är påverkad av zopiklon trycker jag lätt i mig två stora portioner och efterrätt.

Vaknar upp och känner mig fortfarande mätt och lite illamående.

Jag får också munchies på det. Ganska vanligt.
Citera
2013-10-17, 18:17
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag får också munchies på det. Ganska vanligt.

Jag får det nuförtiden, men jag äter oftast inte alls om jag tar zopiklon, jag tänker inte på mat öht utan är så jävla fokuserad på det jag gör så att allt annat försvinner, känner inte heller hunger.. Underbart.

Förut var det annorlunda, då jag blev lite mer psykad av skiten, då kunde jag äta säg kyckling och börja tänka på avlivningsprocessen och en massa störda saker, kunde knappt äta någonting, allt äcklade mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
Fan va less jag börjar bli på läkarna, drygfan

Ja de är inte alltid roliga att ha att göra med. Vissa kan inte alls förstå hur dåligt man faktiskt kan må. Jag tycker själv att utländska läkare är de bästa, oftast rak på sak, inte en massa tvetydigt skitsnack m.m och behöver man medicin får man kanske det man faktiskt behöver, utan att ha käkat atarax/lergigan/propavan och allsköns SSRI i flera år för att kanske, kanske få 1 liten burk sobril..
Senast redigerad av Risplockarn 2013-10-17 kl. 18:21.
Citera
2013-10-17, 18:45
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Ja de är inte alltid roliga att ha att göra med. Vissa kan inte alls förstå hur dåligt man faktiskt kan må. Jag tycker själv att utländska läkare är de bästa, oftast rak på sak, inte en massa tvetydigt skitsnack m.m och behöver man medicin får man kanske det man faktiskt behöver, utan att ha käkat atarax/lergigan/propavan och allsköns SSRI i flera år för att kanske, kanske få 1 liten burk sobril..

Precis.. Massa skit mediciner innan godsakerna kommer. Men jag kommer försöka fortsätta kämpa tills dom ger med sig. Sömnen är ju som sagt viktig så jag hoppas dom fattar det relativt fort innan det brister helt..

Mvh
Citera
2013-10-17, 18:50
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
Precis.. Massa skit mediciner innan godsakerna kommer. Men jag kommer försöka fortsätta kämpa tills dom ger med sig. Sömnen är ju som sagt viktig så jag hoppas dom fattar det relativt fort innan det brister helt..

Mvh

Du kan ju också göra så att du drar till vårdcentralen efter någon hemsk natt utan sömn, och förklara läget för en läkare där, berätta att du har fått det förut och att de gamla klassikerna atarax m.m inte funkar, då kanske du får lite Z så att du kan sova gott. Hoppas det löser sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in