2016-10-25, 20:24
Medlem
Så hä har kommit över 30st, har 10st kvar sedan jag jag började ta dom runt 10.45. När två inte gjorde varken till eller från, började jag poppa dom 2 i taget med kanske 30m mellanrum. Så nu sitter jag här m 1 karta kvar inga minnesluckor och mest har lite problem med att röra mig. Eller ja, problem o problem, på samma sätt som 7-8 öl kanske.
Kan tillägga att jag köpt på apoteket (imovane) och att dom är 5or. Ska dessa inte mer drag än så?

Dissspointed..
Senast redigerad av bajamaja 2016-10-25 kl. 20:42.
Citera
2016-10-25, 21:42
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajamaja
Så hä har kommit över 30st, har 10st kvar sedan jag jag började ta dom runt 10.45. När två inte gjorde varken till eller från, började jag poppa dom 2 i taget med kanske 30m mellanrum. Så nu sitter jag här m 1 karta kvar inga minnesluckor och mest har lite problem med att röra mig. Eller ja, problem o problem, på samma sätt som 7-8 öl kanske.
Kan tillägga att jag köpt på apoteket (imovane) och att dom är 5or. Ska dessa inte mer drag än så?

Dissspointed..

Jo du borde vara rejält påverkad om du inte har tolerans sen innan.
Du kan ju alltid slänga i dig resten och springa ut och handla ett sexpack
Citera
2016-10-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFroberg
Jo du borde vara rejält påverkad om du inte har tolerans sen innan.
Du kan ju alltid slänga i dig resten och springa ut och handla ett sexpack

Inga affärer öppna och nu 6st, make that 2, kvar. Sicken pissig substans. Ingen tolerans.
Senast redigerad av bajamaja 2016-10-25 kl. 22:06.
Citera
2016-10-25, 22:38
Medlem
Estranged62s avatar
Hur gör folk egentligen för att få utskrivet burkar med typ 100 zolpidem? Jag har tagit Zolpidem till och från för sömnproblem i ett par år och ALDRIG fått ta ut mer än max 30 tabletter/månad och måste då förnya mitt recept varje månad. Om jag behövt ta det mer än en månad i sträck alltså..

Ej ute efter att få utskrivet dessa burkar med 100+ tabletter själv, men är bara nyfiken på hur läkaren tänker
Citera
2016-10-25, 23:01
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Hur gör folk egentligen för att få utskrivet burkar med typ 100 zolpidem? Jag har tagit Zolpidem till och från för sömnproblem i ett par år och ALDRIG fått ta ut mer än max 30 tabletter/månad och måste då förnya mitt recept varje månad. Om jag behövt ta det mer än en månad i sträck alltså..

Ej ute efter att få utskrivet dessa burkar med 100+ tabletter själv, men är bara nyfiken på hur läkaren tänker

Ja läkare tänker eller känner och vissa är mindre strikta med att skriva ut större mängder läkemedel vilket gör att privatpersoner ibland kan hämta ut större mängder.

Inte så vanligt tror jag fast det händer säkert ibland. 30 tabletter är nog vanligare att få utskrivet.
Citera
2016-10-26, 04:20
Medlem
Citat:

Det du kan göra är att be att få fler utag typ 3x30st fast med uttags intervall på 30 dagar det är en bra lösning så slipper man ringa varje månad och prata med vresiga telefon sköterskor.. den lösningen har ersatt 100 packen för många eftersom det blir lätt att man tar en extra eller fyller på om man vaknar mitt i natten när man har många hemma i skåpet..
Citera
2016-10-26, 19:13
Medlem
Sezlows avatar
Citat:

Hur man gör, för att gladeligen få tabletterna i 100-pack?
Man skaffa sig en sjukdom som är så allvarlig att det gör inte ett dyft om man åker dit på ett beroende.
Citera
2016-10-26, 20:41
Medlem
Citat:

Jag fick det en gång efter att jag berättat om hur jobbigt det är för mig att gå in på ett apotek men sen slutade den läkaren och nu är jag tillbaka på 30x2 eller 30x3.
Citera
2016-10-26, 20:41
Medlem
chfnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Hur man gör, för att gladeligen få tabletterna i 100-pack?
Man skaffa sig en sjukdom som är så allvarlig att det gör inte ett dyft om man åker dit på ett beroende.
Vilken typ av sjukdom pratar du om då?
Citera
2016-10-27, 11:47
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chfno
Antagligen någon form av insomni. Där skriver jag under på att det är bättre att kunna somna med ett beroende än att inte sova alls
Citera
2016-10-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chfno

oj oj det finns många fysiska sjukdomar som orsakar kronisk smärta och inflammationer! där är beroende av imovane det minsta bekymret för där hjälper oftast inte KBT och andra avslappnings övningar..
Citera
2016-10-27, 20:41
Medlem
hej !....behöver lit svar på nåt .... ifall ni har just o hälpa !...

anyway... käka 5 st imovane 7.5mg kl 14 :30.... kände mig hyfsatt (lustig) inte mer.... 1 timme senare hälsar på en polare o drar i mig 2st 5.2 Laping kulta på 500ml styck.

ok nu sitter jag hemma...har precis tagit 2 st imovane till....och kläkt en pripps 7.2% 500ml

har hur mycket erfarenhet som helst när de kommr till självmedicinering... men ikväll verkar de inte riktigt funkka...

kan även tillägat att jag hög benzo tolerans.... har lyrica utskrivet... 600 mg per dag....samt lite benzo på recept....

anyway.... ska jag ta mer imovane...eller slänga in ett par 100mg lyrica....eller sobril 10 mg?....

några tips.... oh ps...detta är min sista öl men har precis öppnat den...

tips /råd/till bästa flumm utifrån det jag i medicin väg ...samt utifrånd era erfarenhet .

man 26 år ...112 kg.... och ingen nybörjare...höllt på med diverse godis sen jag va 12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in