2016-10-18, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDefence
Imovane har tappat sin effekt, byggt upp för hög tolerans skulle jag tro.
Hur slutar man?
Är ensamstående utan barn, har dock ett jobb att sköta.

Ska jag trappa ner med stess eller sluta CT?
Ifall jag inte sover något blir min prestation på arbetet lidande.

Vid en eventuell CT, efter hur många nätter lyckas man sova runt 6-7h iaf?
Hur länge sitter själva skakigheten i?

Det stora problemet är att somna, när jag väl somnat så sover jag.

Tips och råd mottages gärna!

Att sluta med Imovane är ju rena barnleken jämfört med t.ex stesolid. Du kanske kommer sova dåligt 2-3 nätter. Max en vecka beroende på hur länge du käkat dom.
Citera
2016-10-18, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Bara jag som blir extremt pigg av imovane? Får det ibland av en som jag känner som har det på recept när min benso är slut.

Gick på imovane en del förut men övergick till alpra (xanor) och nu är det helt omöjligt för mig att somna av imovane. Har tagit 6st. senaste dygnet, blir piggare bara för varje jag tar, kan inte somna men måste ta för att lindra ångest..

Blir inte särskilt flummig eller flöddrad heller.

Börjar bli orolig över att vara vaken för länge. Måste vara dåligt för kroppen. Hoppas min xanor kommer idag annars blir det nog sjukhus.

Kontakta VC och be om att få Mirtazapin eller Nozanin till sömnen.

Jag blir också pigg av Imovane, jag använder den mot ångest och använder Mirtazapin till sömnen. Imovane är alldeles för skön, för att sova bort effekten
Citera
2016-10-18, 09:42
Medlem
japanskbruds avatar
kan tipsa om att vårdcentralen är drygare än kuken när imovane slutat fungera. .. dom babblar om avslappningsövningar osv man ska göra istället. Tjafsar om att jag är för ung igen..och vill inte skriva ut ngt bättre. Nästan 50 nu
Citera
2016-10-20, 19:29
Medlem
Z-analoger kan man inte ta mer en 2-3 ggr i veckan om man vill bibehålla effekten av dem
Citera
2016-10-20, 22:14
Medlem
Trittonands avatar
Överdosera Imovane/Stilnoct? När kan det går riktigt åt helvete, alltså andnings/hjärtstillestånd?

Kombinera med eller inte kombinera med: Oxynorm 5mg , Kodein 30mg eller bara vanliga jävla Alvedon...?

Ovan med Amfetamin i relativt låg morgon-dos?
Citera
2016-10-20, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trittonand
Överdosera Imovane/Stilnoct? När kan det går riktigt åt helvete, alltså andnings/hjärtstillestånd?

Kombinera med eller inte kombinera med: Oxynorm 5mg , Kodein 30mg eller bara vanliga jävla Alvedon...?

amfetamin at/psykos +imovane rekommenderar jag ej (funkar för vissa), kör på de andra..
Citera
2016-10-20, 23:02
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trittonand

Krävs 100tals, i vissa fall 1000tals imovane/stilnoct innan man verkligen svävar i livsfara. Har polare som tagit hundratals och sen gick vi ut på stan och härjade och knarkade under en natt, det var superhärligt. Men blandar man med andra cns droger eller andra sederande, såsom alkohol, opiater, mer benzo, så sänks tröskeln till då det blir farligt.
Ursäkta pladdrig text, är lige flöddrad
Citera
2016-10-21, 01:40
Medlem
chribsson2s avatar
Hämtade ut nya zolpisar idag 2x30 st. Det jäkliga var att de kom iburkar istället för kartor. Det fuckar totalt upp mitt intrikata system för att inte bränna allt på en.gång. Systemet innefattar uppdelning av kartor i olika storlekar för gömmande och även att skicka kartor till mig.själv via posten som paket. Blir bökigare nu
Skål'
Citera
2016-10-22, 19:29
Medlem
Sezlows avatar
Är det någon större idé att växla t.ex. månadsvis mellan Imovane och Stilnoct?
Jag har bägge och inbillar mig att det är bra att byta emellanåt för att effekten inte ska försvinna eller avta.

Citera
2016-10-23, 23:11
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Är det någon större idé att växla t.ex. månadsvis mellan Imovane och Stilnoct?
Jag har bägge och inbillar mig att det är bra att byta emellanåt för att effekten inte ska försvinna eller avta.

Min läkare byter mellan imovan och stilnoct varje månad, han säger att det är bra att göra så för att inte bli lika beroende av dom så snabbt
Citera
2016-10-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalldemar
Min läkare byter mellan imovan och stilnoct varje månad, han säger att det är bra att göra så för att inte bli lika beroende av dom så snabbt

Det var ju en omtänksam läkare! För mig funkar det att växla men det betyder inte att beroende risken minskar på något sätt! det finns en stor nackdel också nämligen att halverings tiden skiljer sig ganska rejält så dom gånger man tar zolpidem så måste man nästan ha någon sobril eller stesolid att ta mitt på dagen annars hamnar man i en ständig dagabstiens som gör att man tittar på klockan hela tiden och längtar till kvällen..
Citera
2016-10-24, 06:29
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det var ju en omtänksam läkare! För mig funkar det att växla men det betyder inte att beroende risken minskar på något sätt! det finns en stor nackdel också nämligen att halverings tiden skiljer sig ganska rejält så dom gånger man tar zolpidem så måste man nästan ha någon sobril eller stesolid att ta mitt på dagen annars hamnar man i en ständig dagabstiens som gör att man tittar på klockan hela tiden och längtar till kvällen..

Det va nått att jag inte skulle bli beroende lättare och dom skulle funka lättare för man får ner toleransen från det ena ämnet till det andra.
Sen tar jag dom inte varje dag heller så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in