2013-10-04, 15:00
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Tänker inte blanda! tack för dina ord! tänker ta dem med lite tända ljus och nån film till kvällen/natten. Jag gillar inte att flöddra utan att bli lugn och ångestfri då kanske imovane är bättre?

Blir mer lugn och ångestfri på Imovane än Stilnoct.

Vem har äntligen fått Imovane igen!? Punkliv! Det skall bli så jävla skönt att känna ångesten släppa innan jag somnar i natt. Jag skall ta dem högst tre gånger i veckan nu för att hålla toleransen nere. Flum kommer det antagligen att bli eftersom toleransen är så låg, men överskrida 7,5 mg kommer jag inte att göra.
Citera
2013-10-04, 15:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
btw vad är skillnaden mellan imovane och stilnoct?

Imovane är zopiklon och Stilnoct är zolpidem. Zolpidem ger oftast starkare hallucinationer och jag tycker att den ångestdämpande effekten är svagare än den på zopiklon
Citera
2013-10-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Imovane är zopiklon och Stilnoct är zolpidem. Zolpidem ger oftast starkare hallucinationer och jag tycker att den ångestdämpande effekten är svagare än den på zopiklon

Ja alltså så ångestfri man blir på imovane, helt sjukt. Om man ska mysa med ett par noctar när rekommenderar ni att man ska ta dem ?
Citera
2013-10-04, 18:33
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ja alltså så ångestfri man blir på imovane, helt sjukt. Om man ska mysa med ett par noctar när rekommenderar ni att man ska ta dem ?

De sitter i en väldigt kort tid, när vill du sova?
Citera
2013-10-04, 19:40
Medlem
Strodes avatar
Tjo!
Jag har epilepsi och mina anfall utlöses när jag inte har sovit tillräckligt. Jag har haft sömnsvårigheter så länge jag kan minnas. Detta har lett till att jag inte kunnat arbeta dagspass utan varit tvungen att sjukanmäla mig varenda gång pga upprepade epilepsianfall.

Jag fick Stilnoct utskrivet för 2 år sen och det blev min RÄDDNING. Äntligen kunde jag sova, och arbeta, som en "normal" människa.

Kontaktade precis min läkare för att be honom förnya receptet och han säger att han inte vill skriva ut det mer "för att jag kan bli beroende". Seriöst, den här tanken slår honom efter 2 ÅR?
Han har dessutom skrivit ut det så att jag bara kan hämta ett 30-pack varannan månad, alltså kan jag inte ta det oftare än varannan dag.

Jag får panik nu och vet inte hur jag ska klara av att jobba. Har förklarat precis det jag skrivit häruppe men han vägrar. Så vad kan jag göra för att få honom att ändra sig?
Om jag går till en ny läkare, kommer de att vägra mig pga att denna skitläkare vägrat mig?
Hjälp!
Citera
2013-10-04, 19:58
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Tjo!
Jag har epilepsi och mina anfall utlöses när jag inte har sovit tillräckligt. Jag har haft sömnsvårigheter så länge jag kan minnas. Detta har lett till att jag inte kunnat arbeta dagspass utan varit tvungen att sjukanmäla mig varenda gång pga upprepade epilepsianfall.

Jag fick Stilnoct utskrivet för 2 år sen och det blev min RÄDDNING. Äntligen kunde jag sova, och arbeta, som en "normal" människa.

Kontaktade precis min läkare för att be honom förnya receptet och han säger att han inte vill skriva ut det mer "för att jag kan bli beroende". Seriöst, den här tanken slår honom efter 2 ÅR?
Han har dessutom skrivit ut det så att jag bara kan hämta ett 30-pack varannan månad, alltså kan jag inte ta det oftare än varannan dag.

Jag får panik nu och vet inte hur jag ska klara av att jobba. Har förklarat precis det jag skrivit häruppe men han vägrar. Så vad kan jag göra för att få honom att ändra sig?
Om jag går till en ny läkare, kommer de att vägra mig pga att denna skitläkare vägrat mig?
Hjälp!

Byt läkare, jag tror inte att du vägras medicin för att din nuvarande nekar dig.

För övrigt är det helt sjukt att du vägras en medicin som du kan dö utan, EP-anfall är inte att leka med.
Citera
2013-10-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Tjo!

Hjälp!

Byt läkare direkt! Du har all anledning i världen att få det utskrivet, förklara situationen ordentligt så kan jag inte se hur du kan bli nekad
Citera
2013-10-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
De sitter i en väldigt kort tid, när vill du sova?

Typ 01:00
Citera
2013-10-04, 20:45
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Typ 01:00

Skulle frågat hur mycket du tänkte ta också, men ta det vid 11 ungefär.

Edit: själv har jag nyss svalt 5 mg zopiklon.
Senast redigerad av Punkliv 2013-10-04 kl. 20:58.
Citera
2013-10-04, 21:04
Medlem
Strodes avatar
Tack för svar och förståelse kära FB!
Känns som att han tror jag tar dom för att sälja eller något (som att man blir rik på lite Stilnoct, eh) och att han efter TVÅ ÅR oroar sig för att jag ska bli beroende... ? Borde inte den tanken slagit honom lite tidigare isåfall?

Och hur illa är det egentligen om jag skulle bli beroende av något som hjälper mig så mkt?

Min neurolog tror att jag utvecklat epilepsin JUST FÖR att jag haft sådana sömnproblem, att hjärnan tagit skada av att sova 1-2 timmar per natt i över halva mitt liv (fick epilepsin när jag var 17, är 25 nu). Om jag hittar något som i princip räddat mig, varför skulle det då vara så jäkla farligt om jag blev beroende? Har hört "om man blir beroende kan man inte somna utan det sen" men om man inte kan det alls ändå så vad spelar det för roll?

Han är för övrigt samma läkare som erbjudit mig nässpray 4 ggr för en rätt allvarlig skada på trumhinnan. Inkompetenta islänning, fattar inte varför jag haft kvar honom såpass länge.
Senast redigerad av Strode 2013-10-04 kl. 21:10.
Citera
2013-10-04, 23:23
Medlem
Fyfan, igår tog jag typ mer än en hel karta stilnoct och spydde som en liten gris, inte skönt alls!

Nu tog jag bara för att sova, så tog bara 5mg, men jag blev skön på det, nästan hel kontroll, går att föra sig normalt och är bara småmysig, inget riktigt sug för att pilla i mig mer heller, underskattat! Rekommenderar detta faktiskt, att bara chilla på en låg dos istället för att sjuka iväg sig på höga doser (som vi nog alla gjort för många gånger) visst märks det väl lite men inte så man behöver vara orolig, godnatt!

aldrig upplevt hallisar på stilnoct förut men nu andas täcket litegrann, på bara 5mg? har tryckt i mig över 100mg förut men då är de ju mest bara blackout.. skum medicin
Senast redigerad av Reviann 2013-10-04 kl. 23:32.
Citera
2013-10-05, 00:00
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Varför flummar folk på imovane? Tycker den sköna känslan sitter i en halvtimme max sen blir man bara trött och dåsig. Jag brukar köra xanor vid kvällsnåret och sen ta imovane 1-2 timmar innan läggdags då somnar man som en kung.

btw vad är skillnaden mellan imovane och stilnoct?

Kort halveringstid på stilnoct och slår jävligt mkt brutalare.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in