2016-09-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Funderat lite idag. Tar mina imovane som vanligt efter arbetet. Sen hemma hitta jag ett par som jag hade från BBen. Äter en sån och den här halvtaskiga smaken är myvmcket mer påtaglig än dem jag fått från svenska apotek.

Någon som vet varför eller upplever likadant?

Inte ens munskjölj hhälper

gnäll inte på smaken för mig är det ett kvitto att det fungerar
men det kan vara skillnad på mg eller att det var zopiklon från bb och för mig personligen smaka de mer "metal" än imovane
Citera
2016-09-14, 22:31
Medlem
men å andra sidan är de lite olika hela tiden, beroende på vad man käkat osv eller hur mkt man tänker på smaken
Citera
2016-09-14, 22:49
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Funderat lite idag. Tar mina imovane som vanligt efter arbetet. Sen hemma hitta jag ett par som jag hade från BBen. Äter en sån och den här halvtaskiga smaken är myvmcket mer påtaglig än dem jag fått från svenska apotek.

Någon som vet varför eller upplever likadant?

Inte ens munskjölj hhälper

Spyr nästan nu.. ja deras imovane smakar skit. Och håller hela dagen efter..
Kommer fortfarande ihåg när jag testade BBs, fick deja vu nu ifrån ditt inlägg.
Citera
2016-09-15, 17:55
Medlem
Asså det är så konstigt för mig, har tagit imovane i 2 år. 15mg oftast. Vissa kvällar när jag tar den kommer en smak i munnen, den kommer som en käftsmäll, pang lixom ochså blir jag nästan lite bäng. Jag älskar ju när detta händer och har försökt komma på hur och varför det bara ibland blir så, det kan bli så när jag tar det på tom mage, det kan bli så när jag har ätit mycket också, det kan tillochmed bli så när jag tar en mindre dos en vad jag brukar. Den här "bängheten" håller i sig i typ 20min sen är den borta. Vad fan är de och hur kan jag uppnå den varje gång för de verkar ju fan inte ha med varken dos eller vad jag har ätit/inte ätit att göra? Fattar noll. Igår rökte jag hasch förövrigt och de bostade på nått så mkt, kändes nästan som första gången jag tog imovanen. Underbart. Smaken är inte riktigt den här metalsmaken folk pratar om utan den går inte att förklara riktigt, jag gillar den men det är nog bara för jag vet att jag kommer känna mig go då. Fattar noll? Är det såhär för alla eller är jag bara efter som vanligt 🤔
Citera
2016-09-15, 22:43
Medlem
leffelurs avatar
Hejsan !

Är det bara jag som tycker att imovane funkar kanon som ångest dämpande?
Jag brukar ta 15mg imovane å väntar på järn smaken som jag tycker är underbar 😊
Har även xanor mot panikångest men brukar ta det om inte imovanen funkar!

Nackdelen är väll att jag står på ganska höga doser oxy.
Det är väll farligt att blanda benzo med opiater har jag hört.

Men fick stillnoct förr å det var ju helt värdelöst oavsett hur mycket jag tog..

Men är det fler som tar imovane mot ångest ist för insomningstablett ?

Mvh leffelur
Citera
2016-09-15, 23:37
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffelur
Hejsan !

Men fick stillnoct förr å det var ju helt värdelöst oavsett hur mycket jag tog..

Mvh leffelur
Det händer att jag tar imovane mot ångest, och stilnoct mot ångest, imovane funkar dock grymt att sova på också. Lyx att du har en dunderbenzo som xanor om imovanen inte fungerar.
Du behöver inte oroa dig över oxy och benzo blandningen. Det krävs mycket opiater och ännu ner benzo för att det ska bli farligt. Bara du håller dom på rimlig nivå, men ska du bli hög på oxyn och benzon samtidigt kan det bli farligt, särskilt om alkohol blandas in.
Citera
2016-09-16, 00:20
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Hur var det med h/l? Satt effekten i dagen efter? Upplevde du någon metallisk smak?
Mvh

Tyckte inte alls att de hade den där äckliga bismaken som tex Imovane har. Var ganska dåsig dagen efter också så det kan sitta i ett tag.

/Mvh
Citera
2016-09-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leffelur
Hejsan !

Mvh leffelur

Absolut inte bara du som tycker det. Imovane är grymt bra ångestdämpare, tar de ibland dagtid och de är väldigt effektiva.
Citera
2016-09-16, 01:36
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Tyckte inte alls att de hade den där äckliga bismaken som tex Imovane har. Var ganska dåsig dagen efter också så det kan sitta i ett tag.

/Mvh

OK. Skönt att slippa den äckliga/otrevliga bismaken som många upplever av Zopiklon.
Ungefär hur länge sov du på preparatet och hur länge på ett ungefär var du dåsig dagen efter?
Citera
2016-09-16, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Absolut inte bara du som tycker det. Imovane är grymt bra ångestdämpare, tar de ibland dagtid och de är väldigt effektiva.

Jag håller absolut med.. Det är den hypnotiska effekten som gör dem oslagbara som ångest dämpade! Men vill man behålla toleransen för att använda det dom är tillför så rekemonderar jag starkt att härda ut och bara ta som till kvällen.. Lider man av dag abstinens så ta något annat för det..
Citera
2016-09-16, 12:49
Medlem
Har zoplikon någon påverkan på toleransen hos oxazepam? Höjs toleransen hos oxazepam om man har en tolerans mot zoplikon.
Citera
2016-09-16, 18:40
Medlem
tifo729s avatar
Har käkat både Zopiclon och Zolpidem i flera år, för mig är Zopiclon mycket bättre, visst tappar jag minnet av dem, men det har aldrig hänt några vansinniga saker till skillnad mot Zolpidem, på dem flippar jag ur totalt, har fått vredesutbrott, skriver vansinniga saker på Facebook och Twitter, får hallucinationer, hör röster, pratar med mig själv etc. Av alla droger jag testat så är Zolpidem det jävligaste, rör aldrig skiten igen. Zopiclon däremot mår jag hur bra som helst på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in