Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
1. nästa fråga kan någon förklara hur toleransskiten funkar verkar ju vara helt annorlunda än från opiater typ tar man 15mg direkt så har man en tolerans på 15mg? kan man flumma på 7.5 då??? fan fattar ingenting
Benzo allosterar(förstärker) inbindningen av proteiner till GABA-receptorer vilket förstärker den naturliga effekten av GABAa, detta betyder att benzo enbart förstärker kroppens egna "anti-ångest"-system(dvs GABA) genom att lugna ner nervcellerna och olikt andra droger, inte berusar dig med en substans.
Toleransen som senare kommer är snarare att ditt GABA-system blir förslappat, detta är även anledningen till att benzo kan nå ett tak där du inte kan bli bäng hur mycket du än äter. Dina GABA-receptorer måste helt enkelt vila och ett break är det enda som fungerar. Det är samtidigt därför det är nära på omöjligt att överdosera på benzo.
Hoppas det blev tydligare nu.
Alla reagerar olika men ja, du kan flumma på 7.5, själv brukar jag försöka hålla mig till max 4 men när jag var grön räckte oftast 7.5mg för en hel kväll. Nej, tolerans kommer vanligtvis inte förrens 1-4 veckor dagligt bruk(eller missbruk), så undvik att äta varje dag.
Du kan blanda in graperukt(helst tropicana eller färsk frukt), 2 öl, eller EN grogg för att boosta.
Edit: Nu skrev jag om benzo men Z-analoger som imovane fungerar ungefär likadant, sedan tycker jag själv att Z-analoger är roligare än benzo om vi inte talar om Iktorivil.