2013-06-19, 11:53
Medlem
blowns avatar
Tillhör ingen fanklubb av zopiklon, men tänkte att det kanske kan vara lämpligt att ställa en fråga i denna tråden.

Jag lider av hypnopompa och hypnogoga hallisar, vilket ofta resulterar i att jag är uppe mitt i nätterna och yrar efter ekorrar eller borttappade saker som inte finns. Det har eskalerat på sistone vilket innebär att 3-5 nätter i veckan blir fördärvade när det kommer till sömn.

Jag har frågat läkaren om det finns något bra sätt att sluta gå i sömnen eller ha dessa hallisar, men han verkade inte fatta mitt problem riktigt och föreslog att jag skulle trycka upp tungan i gommen och/eller spärra upp ögonen för att väcka mig själv. Dessvärre är jag ju redan "vaken" när detta sker, så det räddar ju inte sömnen.

Min far har utskrivet ett par olika paket med zopiklon som han sa att jag kan få prova, men jag är lite orolig för vad som kan hända. Jag har aldrig tagit benso tidigare, och har ett spädbarn i sovrummet så man vill ju inte göra något dumt!

Vad säger ni? Är det värt att prova en natt ensam och kanske filma med åtelkamera för att se att det lirar som det ska innan man provar med resten av familjen, eller är det bara att köra på?
Citera
2013-06-19, 15:08
Medlem
Punklivs avatar
Imorgon får jag en karta Imovane... fyfan vad skönt!
Citera
2013-06-19, 17:18
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Grattis jag har 8 st kvar
Citera
2013-06-19, 17:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Grattis jag har 8 st kvar

Fan vad segt! Jag har inte käkat Imovane på flera månader så det ska bli riktigt skönt.
Citera
2013-06-19, 18:24
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Fan vad segt! Jag har inte käkat Imovane på flera månader så det ska bli riktigt skönt.
använder bara 7,5 - 15 mg per natt beroende på vad jag tagit under dagen.
Citera
2013-06-19, 19:44
Bannlyst
Ursäkta mitt ovetande, men om man tar Stilnoct/Imovane för att ha bli skön på, hur känns det då (dvs vad definerar ett Stilnoct- flödder?). Samt, hur mycket ska man ta?
Citera
2013-06-19, 19:56
Medlem
Citat:

Från apoteket eller? Jag får min 100 pack i morgon- recept-apoteket.

Här har dom varit restade hur länge som helst, så jag har varit tvungen att ta dubbla doser av
5 mg- som jag sparat 1 år, så jag har klarat mig.

Tar dom bara för att sova, (inte i rus-syfte) men ska försöka sluta med dem efter det att jag läst om zoplikon på nätet. Det var inte sådär väldigt positiva saker som stod om dem och då menar jag inte biverkningar, utan själva "verkningarna" och hur medicinen påverkar kroppen. Man blir ju livrädd.

Sen förvånas jag över alla de inlägg jag läser där man skriver om hur bra man mår på imovane och alla tokerier man gör och att dom är ångestdämpande. Det är inget jag märkt av alls. Har tagit imovane i flera år och då endast för att somna. Har inte höjt dosen utan håller fast vid min dos, trots att jag ibland inte alltid somnar på den utskrivna dosen.
(tar inga andra mediciner el. dricker alkohol)
Citera
2013-06-19, 21:11
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Ursäkta mitt ovetande, men om man tar Stilnoct/Imovane för att ha bli skön på, hur känns det då (dvs vad definerar ett Stilnoct- flödder?). Samt, hur mycket ska man ta?
Minneslucka.
Citera
2013-06-19, 21:33
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Självklart var det Zopiklon jag syftade på. Stilnoct är bara otäck haha
Det var de jag trodde du menade, men var tvungen och fråga.
Ska hämta mina imorgon så att helgen är räddad.

Stilnoct otäck? den knockar en fint annars om det verkligen inte går att sova.
Senast redigerad av Stone.. 2013-06-19 kl. 21:37.
Citera
2013-06-19, 23:07
Medlem
Kommer 7.5 imovane + 10 mg stesolid göra mig lugn och skön imorgon när jag ska flyga? Kan man blanda med alkohol?
Citera
2013-06-19, 23:13
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gingan
Kommer 7.5 imovane + 10 mg stesolid göra mig lugn och skön imorgon när jag ska flyga? Kan man blanda med alkohol?

Det kommer att lugna dig rejält. Det räcker med bara 10mg Stesolid. Det går att blanda med alkohol, men jag råder dig att inte göra det. Då finns risken att du inte blir insläppt på planet.
Citera
2013-06-19, 23:59
Medlem
Citat:
Det kommer att lugna dig rejält. Det räcker med bara 10mg Stesolid. Det går att blanda med alkohol, men jag råder dig att inte göra det. Då finns risken att du inte blir insläppt på planet.

Men kommer stessen och imovanen att boosta varandra? lite de jag är ute efter då jag tycker att 10mg stess är lite klent, 7.5 mg imovan likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in