2016-09-08, 21:34
Medlem
asfaltgosses avatar
Abstinensen från Imovane är som en hund från helvetet. Fan ta den som uppfann dessa hemska
tabletter. Ja de är bra för sömnen men satan så snabbt man blir beroende och sitter där med
världens abstinens. Någon annan som också upplever en hemsk avtändning och abstinens?
Citera
2016-09-08, 21:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Någon annan som också upplever en hemsk avtändning och abstinens?
Kanske hänger en del på hur stora kvantiteter man sätter i sig...?

Jag som tar typ 3.75 mg tre ggr i veckan har inte märkt av några sådana symptom nej.
Citera
2016-09-08, 21:55
Medlem
Citat:
Abstinensen från Imovane är som en hund från helvetet. Fan ta den som uppfann dessa hemska
tabletter. Ja de är bra för sömnen men satan så snabbt man blir beroende och sitter där med
världens abstinens. Någon annan som också upplever en hemsk avtändning och abstinens?

Jag får också det men är aldrig utan, så den smällen tar jag senare.
Citera
2016-09-08, 21:56
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kanske hänger en del på hur stora kvantiteter man sätter i sig...?

Jag som tar typ 3.75 mg tre ggr i veckan har inte märkt av några sådana symptom nej.

Ja har bara tagit en tablett till natten under cirka fem-sex månader.
Citera
2016-09-08, 21:59
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

Kort men intensiv avtändning. Dock inga problem att sluta med det, men dagabstinensen gör både den och Stilnoct sjukt ovärda att ta i längden. Imovane blir jag på sikt klinisk deprimerad av (läst flera i tråden skriva samma sak). Slängde nyligen 6 fulla kartonger Imovane för jag inte vill se skiten mer... Bokstavligt talat slängde alltså. haha
Citera
2016-09-08, 22:02
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Kort men intensiv avtändning. Dock inga problem att sluta med det, men dagabstinensen gör både den och Stilnoct sjukt ovärda att ta i längden. Imovane blir jag på sikt klinisk deprimerad av (läst flera i tråden skriva samma sak). Slängde nyligen 6 fulla kartonger Imovane för jag inte vill se skiten mer... Bokstavligt talat slängde alltså. haha

Ok så det är kort avtändning? För det här måendet är för jävligt. Försöker bedöva/lindra med alkohol - funkar sisådär ...
Citera
2016-09-08, 22:10
Medlem
Du förlänger bara abstinensen med alkohol. Och om du lyckas kliva av med hjälp av alkohol så har du förmodligen bytt ut ett beroende mot ett annat. Om du verkligen måste ha något så ta något som inte går på GABA-receptorerna.

Så länge man håller sig till lägsta dosen så är det lugnt skulle jag vilja säga. Det var när jag började höja dosen som det gick utför.

Den här "dagsabstinensen" någon pratade om beror på beroende, sug, vad du vill kalla det. Det kände jag inte ens av i början. Men senare kom det då jag utvecklade tolerans. När man inte längre tar för att dämpa ångesten/för att sova utan snarare tar för att "bli normal" så har man problem.
Senast redigerad av No6 2016-09-08 kl. 22:16.
Citera
2016-09-08, 22:14
Medlem
Citat:
Bra att du hållit dig till en tablett. Skulle räkna med ca 2 veckors AT, KANSKE upp till en månad. Sen är det över. Så var det iaf efter jag hade käkat Imovane i 6 månader 7,5 mg per kväll för första gången. Men jag åt benzo under samma period, vilket förmodligen förlängde abstinensen med några veckor.
Senast redigerad av No6 2016-09-08 kl. 22:17.
Citera
2016-09-08, 22:22
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Du förlänger bara abstinensen med alkohol. Och om du lyckas kliva av med hjälp av alkohol så har du förmodligen bytt ut ett beroende mot ett annat. Om du verkligen måste ha något så ta något som inte går på GABA-receptorerna.

Så länge man håller sig till lägsta dosen så är det lugnt skulle jag vilja säga. Det var när jag började höja dosen som det gick utför.

Den här "dagsabstinensen" någon pratade om beror på beroende, sug, vad du vill kalla det. Det kände jag inte ens av i början. Men senare kom det då jag utvecklade tolerans. När man inte längre tar för att dämpa ångesten/för att sova utan snarare tar för att "bli normal" så har man problem.

Ja jag förstår att alkohol inte är det klokaste att använda för att
lindra men jag har inget annat att använda. Men det är väl "bara" att stå ut med
skiten. Jag har tagit både för att sova och att bli normal, om man säger så. Jag har haft problem med
den förbannade alkoholen i mer än tjugo år så egentligen begriper jag inte
att läkaren skrev ut Imovane.
Citera
2016-09-08, 22:25
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Bra att du hållit dig till en tablett. Skulle räkna med ca 2 veckors AT, KANSKE upp till en månad. Sen är det över. Så var det iaf efter jag hade käkat Imovane i 6 månader 7,5 mg per kväll för första gången. Men jag åt benzo under samma period, vilket förmodligen förlängde abstinensen med några veckor.

Åh vad härligt, upp till en månad ... jag som funderade på att köpa på mig lite stesolid men då är det säkert ingen bra idé heller.
Citera
2016-09-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ja jag förstår att alkohol inte är det klokaste att använda för att
lindra men jag har inget annat att använda. Men det är väl "bara" att stå ut med
skiten. Jag har tagit både för att sova och att bli normal, om man säger så. Jag har haft problem med
den förbannade alkoholen i mer än tjugo år så egentligen begriper jag inte
att läkaren skrev ut Imovane.

Citat:
Åh vad härligt, upp till en månad ... jag som funderade på att köpa på mig lite stesolid men då är det säkert ingen bra idé heller.
Skit i vad jag skrev tidigare. Alla är olika när det gäller AT. MIN egen erfarenhet säger att det tar ca 2 veckor max för ATn på Imovane att lägga sig. Hur länge har du varit ren? Första dagarna är absolut värst, sen släpper det mer och mer. Du har fördelen att du bara käkade lägsta dosen, du slipper toleransavtändningen m.m.

Nä, stesolid är nog ännu värre. Kolla om du kan få tag i en mild opioid istället, det kommer döda ATn totalt. Men, risken är att man ersätter med ett annat beroende där också.
Citera
2016-09-08, 23:07
Medlem
trueforgoods avatar
Håller med föregående talare. MAX två veckors AT, och då är det värst dom första dagarna för att minska för varje dag. Det jobbigaste är ju insomnian som jag sjukt nog slapp senaste gången jag gick av efter dagligt (miss)bruk på över 8 månader. Somnade fint redan dag 1 och fick knappt någon AT sjukt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in