2013-03-12, 22:14
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifyousayso
Sedan tidiga tonåren har jag haft grava sömnproblem vilket leder till att jag på sin allra högsta höjd (om jag har tur) lyckas sova 2 timmar om dygnet. Vilket leder till ett helvetes mående och humör. Jag har medicinerats mot detta och har testat allt från propavan till halcion (ett bland de starkaste sömnpreparaten som är väldigt svåra att få utskrivet och inte alls syns till på svarta marknaden) men det allra mest effektivaste, och det jag haft i säkert 7 år nu är 2 st imovane 7,5 till natten. Det har funkat bra, jag sover mina 6 timmar och jag klarar av vardagen.

TILLS NU! Läkarbyte är ett rent jävla helvete, den här läkaren är då emot benzon, allt som har med benzo att göra, alla benzobesläktade mediciner! Jag har nu blivit av med min imovane och jag har istället då fått annan skit som inte funkar, har testat det mesta, tro mig. Men det är bara imovane som funkar (alternativt stilnoct, fungerar nästan lika bra).

I staden där jag bor syns imovane inte längre till på svartamarknaden, inte heller stilnoct.
Vad gör jag? Jag har aldrig funnit en nätshop med insomnia.
Jag kommer inte få tillbaka min medicin och jag är fast med den här läkaren.
Någon som har tips på internetshop? Lr vet vart detta finns att få tag i?
Mår så himla dåligt och folk ikring far så illa av mitt humör och mitt mående, detta är fullkomligt hopplöst att inte få sova.

Det är bara att kriga lite så kommer du få det på recept igen. Är det tvärstop så byter du läkare.
Förklara ingående din problem igen för den nya läkaren, tala om vad du provat och vad som fungerat och inte fungerat.
Tryck på att din vardag inte fungerar utan din medicin, samt att ibland överväger fördelarna nackdelarna(beroende av sömnpiller) Vilket det verkligen gör i ditt fall.
Säg även att du jobbar på att lära dig sova och att du är öppen för andra förslag(kbt etc)

Har själv haft ett x antal läkare och verkar äntligen ha fått en som inte har några problem med att skriva ut löpande recept för ett år.
Imovane är det enda som fungerar för mig med(eller andra starka benso)
Dock måste jag säga att mianserin/mirtazapin fungerar förvånadsvärt bra även det, men sällan ensam.
Citera
2013-03-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
För att han inte går en prommenad när han tagit tabletterna, menar du väl?

Så om jag tar en promenad direkt efter intag säg drygt en halvtimme trekvart och sen vandrar hem och sätter mig och myser framför datorn/tvn så kommer inte tröttheten?
Citera
2013-03-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troettajag
Så om jag tar en promenad direkt efter intag säg drygt en halvtimme trekvart och sen vandrar hem och sätter mig och myser framför datorn/tvn så kommer inte tröttheten?
Omöjligt att svara på - generellt: Nej ... älskar att prommenera på Z.

Peace!
Citera
2013-03-13, 22:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-101
Stilnoct duger mest bara till om du har svårt att somna och allternativt kan du tömma en karta stilnoct som tilltugg till drickandet på den stora festen om du vill slocka nånstans å plötligt bli väkt av en fet stenhård jävla 40-centimeters negerkuk våldsknullar ditt anus i skogsdunge någonstans i sverige (om du har tur)

Zopiklon däremot är mys-medel, man tar en innan man drar till stan och känner sig skön hela jävla dagen....

Stilnoct går ju fan ur kroppen fortare än man hinner stoppa tillbaka kartan i paketet igen.

Håller också med. Fast Stilnoct kan vara askul om man vill flippa totalt och göra bort sig (och fylla på varannan timme) och se lite roliga grejer vid ganska höga doser, fast nio gånger av tio väljer jag Imovane då den är bättre mot ångest och för att man blir så jävla mysig och skön. Toleransökningen suger däremot.
Citera
2013-03-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Har en fråga angående Stilnoct.
Själv brukar jag inga piller så jag är helt novis på ämnet.

Min granne som är en singelkvinna ringde förre helgen på dörren och var helt sjukt skum.
Han babblade på som fan och brydde sej inte ett skit i att hon bara var i trosor och t-shirt.
Jag bad henne komma in och det dröjde inte mer än 2-3 minuter innan hon skulle in i mitt sovrum och ville ha sex.
After en galet skön session så somnade hon som ett litet barn.

När hon vaknade på morgonen mindes hon ingenting, jag trodde hon drev med mej, hon frågade om kvällen och natten och verkade skämmas. Drog som en avlöning till sin egen lägenhet.
Dagen efter ringde hon på och ville prata om detta och skyllde hela händelsen på Stilnoct.

Vet inte vad jag ska tro.

Finns jättemånga historier om folk som har gjort konstiga saker på dessa tabletter. Men för din blev det lite gött i bingen...NICE! Nä, sådana tabletter skall i tags direkt vid sänggåndet för att det inte ska spåra ur.

Mitt bakissöndagstips är dock att ta en hel (eller halv) när du vaknar upp och mår allmänt skitbakis. Poppa ditt piller och känn bakfyllan försvinner och du blir människa igen. OBS du ska inte ta stor mängder utom lagom så att endast baksmällan kryper tillbaka till spritflaskan ;-)
Citera
2013-03-17, 04:34
Medlem
Dovahkiins avatar
Stilnoct är en jävla drog som kan förstöra ditt liv.

Jag överdoserade Stilnoct, och jag minns inget av den kvällen. Har fått höra att jag stog naken och försökte förstöra något i mitt badrum. Fick åka akut till sjukhuset och pumpa magen. Att vakna upp där med såna klistermärken på hela kroppen var mitt livs lägsta punkt.

Lek inte runt med dom här drogerna.
Citera
2013-03-17, 14:21
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovahkiin
Stilnoct är en jävla drog som kan förstöra ditt liv.

Jag överdoserade Stilnoct, och jag minns inget av den kvällen. Har fått höra att jag stog naken och försökte förstöra något i mitt badrum. Fick åka akut till sjukhuset och pumpa magen. Att vakna upp där med såna klistermärken på hela kroppen var mitt livs lägsta punkt.

Lek inte runt med dom här drogerna.

Håller med dig här. Den enda gången jag har prövat stilnoct var även den enda gången jag åkt in på akuten för något drogrelaterat. Dock var jag ung och dum så självklart behöver inte första gången bli lika dålig för alla. Däremot måste man vara försiktig om man inte har rutin.

Imovane är en väldigt trevlig drog till skillnad från stilnoct, bra mot ångest, bra mot sömnproblem, mindre chans att balla ur och om man vill så är den jävligt bra att flumma på.
Citera
2013-03-17, 15:12
Medlem
Rommelsteins avatar
Går det att använda zopiklon mot ångest eller är det bara sömnbesvär som det hjälper?
Citera
2013-03-17, 15:14
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Går det att använda zopiklon mot ångest eller är det bara sömnbesvär som det hjälper?

Läs inlägget ovan dig, duger inte det så läs ett par sidor till bakåt..
Citera
2013-03-17, 15:28
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Jag tycker dom fungerar utmärkt mot ångest! jag brukar ta en 7.5mg så lindrar det ett par timmar. Fast det blir kors tolerans om du käkar vanlig benso.
Citera
2013-03-17, 15:32
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Läs inlägget ovan dig, duger inte det så läs ett par sidor till bakåt..

Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Jag tycker dom fungerar utmärkt mot ångest! jag brukar ta en 7.5mg så lindrar det ett par timmar. Fast det blir kors tolerans om du käkar vanlig benso.

Jo men vill inte bli allt för trött, ska man t.ex bara använda den hemma eller går det i vardagliga livet också? Har fått tag på 10 7.5 Zopiklon Pilum (första gången jag har benso, har bara provat en liten mängd Sobril innan)
Citera
2013-03-17, 15:53
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Jo men vill inte bli allt för trött, ska man t.ex bara använda den hemma eller går det i vardagliga livet också? Har fått tag på 10 7.5 Zopiklon Pilum (första gången jag har benso, har bara provat en liten mängd Sobril innan)

Zopiklon är inte benso då utan en z-analog.
Ingen kan säga hur du kommer reagera, det är individuellt. Har själv aldrig blivit trött på z-analoger så det kan jag inte relatera till alls, men det är möjligt att du blir just det. Det kan oxå bli så att du plötsligt mår så bra så din omgivning undrar varifrån din nyvunna energi kommer ifrån då du nu plötsligt tycker att allt är mer eller mindre kul. Du kan med andra ord skifta från att vara en väldigt hämmad, tillbakadragen människotyp till att framstå som ett socialt geni. Eller så blir du ett dreglande, sluddrande riksmongo som antas ha haft ett nyligt stroke.
Vad du bör veta innan är dock att det finns få substanser på denna planet som så snabbt utvecklar en sådan enorm tollerans som tyvärr oxå är mer eller mindre permanent om du börjar dribbla med doserna och/eller äta på dagtid för ofta(vilket är förvånansvärt sällan).

Mitt råd vad gäller z-analoger är. Använd dom till det de är till för. Skall du ändå dutta med dessa så ät dem de första gångerna i ensamhet, med telefon undangömd på vinden, sim-kortet i källaren och med uppsagt internetabbonemang. Risken finns att du annars ett par timmar senare kommer få en del samtal där folk undrar vad faan du håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in