Citat:
Ursprungligen postat av
limpedimp
jag fick stilnoct utskrivet ett tag vid depression när jag hade sjukt svårt för att sova, och som gammal "festare" råka man fastna i en konversation vid datorn en kväll när man skulle sova, och hade tydligen haft väldigt kul i ett X antal timmar efter det!
Tycker dock det är ett helt underbart piller, dessvärre vägrade till slut min psykolog jag träffade då för 2 år sen lite drygt skriva ut det, och träffat vid snabbvisiter 2st läkare som också vägrat, gett mej massa annat skräp som är hemskt, imovane smakar man arsle av, atarax är ett skämt, jävla sockerpiller, seroquel (?) fick jag utskrivet, tror dom kostade 1200 lr 1700 spänn lr nåt sånt sinnessjukt, o de äre absolut värsta pillret jag stoppat i mig, aldrig nånsin igen, sen någon annan vanlig skräpsömntablett som gav mej RLS..
Kan förstå att de inte vill kasta ut väldigt vanebildande grejer som stilnoct till ungdomar, eller folk som inte ligger på dödsbädden, men som för mig, har förlorat flertalet jobb senaste åren p.ga extrema sömnproblem, då jag flera gånger antingen inte vaknat eller kommer till jobbet utan att ha sovit och halvt kollapsar o inte kan prestera alls på jobbet, vad fan gör man då?
Har provat en djungel av benzopreparat som man kan få tag på på gatan, men de mesta är skäp, o kasta i sig 15st "skräpvalium" som man får ge 5-10 spänn st för beroende på hur många man köper, för att bara bli konstig o inte alls avslappnad eller får lättare att sova, är inget man varken vill eller kan förlita sig på.
Någon som har tips på vad man ska göra? som sagt bara stilnoct som funkar typ, vad fan säger man till en läkare för att övertyga dem att man faktiskt BEHÖVER dem?
skulle man dra en sån här story för en läkare låser dom väl in en, o jag bor i en rätt liten död håla så inget man kan få tag på on the streets heller direkt.
samt går säkert hitta sidor utomlands där man kan beställa men då vet man ju heller inte alls vad man får för skit, eller om man rakt av blir blåst om man skulle beställa en ganska stor batch.
Det här är väl en självklarhet, men tänk på hur du för dig hos läkaren. Kom inte dit i kostym, men sätt på dig vettiga kläder, prata rent, var lagom "dum" och oförstående, lär dig spelet. Vet inte om det bara är jag som har snuskig tur med läkare eller om jag bara kör rätt taktik, har fått både imovane/stilnoct utskrivet. Ljug inte, berätta som det är, du har sömnproblem och har provat skidmediciner, absolut inte ljuga, men krydda lite skadar ju inte, funkar det inte, byt läkare, lycka till min vän!