Citat:
Ursprungligen postat av
Thirl
Hehe, ja, visst är den? Inte direkt en angenäm sådan. Det känns som att Meda lade in den effekten när de patenterade Imovane just för att få folk från att bli alltför beroende på dem. Haha.
Zolpidem som sagt har jag (ännu) inte känt av några biverkningar av. Har bara erfarenhet av en gång, som sagt. Ska försöka ta de andra två tabletterna jag har en kväll där ångesten är under kontroll och sedan utvärdera.
Utvärdering: (kanske något färgad då jag höll ångesten i schack med kemikalier, men ändå)
T0: cirka kl. 22.54 - Jag intog två tablatter ā 10 mg styck i samband med min kvällsmedicin (icke-narkotisk sådan)
T1: cirka 15-20 minuter från T0 känner jag en sömnvåg smyga sig över mig.
T2: De minuter efter sömnvågens svep över mig var jag tillbaka i mitt "vanliga" jag.
Inga som helst biverkningar påtagliga biverkningar idag.. Sov inte speciellt bra då sömnen fick vänta till 06.15-snåret; så det är svårt att utröna vad som kommer av vad.
Det hör till saken att jag under gårdagen åt upp 194 st 3Hydroxyphenazeman ā 2 mg (388 mg för den late) styck utan någon större verkan förutom en släng av dyslexi och störd finmototik.
Slutsats: jag har troligen en kombination av för hög tolerans mot dessa Z-analoger i kombination med min medicinresistens.
Jag kan gå igod för kvaliteten dock! För de små glimtar där Zolpidem gjorde sig till känna så kändes sömnluckan "genuin" så att säga.
Mvh
EDIT: Har även en handskriven rapport som kan få del av av intresse, men då min handstil inte har förändrats nämnvärt sedan årskurs så...