2016-08-31, 20:32
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Fan om det hade vart så ,blir aldrig helt ren då! Kommer alltid köra z-analoger aka zolpidem

Men tills det bättre så får jag ångest o liknande av zoplicine inte Zolpidem ,dem känner jag ej ett smack efter en natt.

Jag känner av båda dagen efter, men det betydligt värre med Zopliklon - agree. Jag blir fan ett nervvrak och låg som fan efter jag tagit det. Zolpidem är verkligen dosberoende. En 10:a känner jag av, som idag, men det är inte så jävla farligt. Tar jag 20mg och uppåt däremot är det som en rejäl alkoholbakfylla för mig.
Citera
2016-08-31, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag känner av båda dagen efter, men det betydligt värre med Zopliklon - agree. Jag blir fan ett nervvrak och låg som fan efter jag tagit det. Zolpidem är verkligen dosberoende. En 10:a känner jag av, som idag, men det är inte så jävla farligt. Tar jag 20mg och uppåt däremot är det som en rejäl alkoholbakfylla för mig.

Jävligt mysko hur det verkar olika på oss alla
Citera
2016-08-31, 20:38
Medlem
Thirls avatar
Citat:

För mig och med Zopiklon handlar "dagen-efter-effekterna" om metallisk smak i munnen och eventuell lite "groggy" - detta försvinner med dagens första flaska vatten dock. Dagen-efter-effekterna ökas exponentiellt vid ökat intag dock.

Zolpidem har jag inte märkt av några biverkningar av i nuläget - har bara tagit det två nätter och det har varit i kombination med en hel del ångestdämpande, så det är svårt att svara på i nuläget.
Citera
2016-08-31, 20:43
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
För mig och med Zopiklon handlar "dagen-efter-effekterna" om metallisk smak i munnen och eventuell lite "groggy" - detta försvinner med dagens första flaska vatten dock. Dagen-efter-effekterna ökas exponentiellt vid ökat intag dock.

Zolpidem har jag inte märkt av några biverkningar av i nuläget - har bara tagit det två nätter och det har varit i kombination med en hel del ångestdämpande, så det är svårt att svara på i nuläget.

Tar jag Stesolid dagen efter Zolpidem kommer inte alls dom här "bieffekterna". Hur det ligger till om jag tar det efter Zopliklon däremot är jag osäker på då det var så länge jag tog det. Men helt klart har mycket av pissmåendet dagen efter att göra med obalans i GABA-receptorerna.

Smaken du nämner är för övrigt incitament nog att hålla sig ifrån skiten
Citera
2016-08-31, 20:47
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Tar jag Stesolid dagen efter Zolpidem kommer inte alls dom här "bieffekterna". Hur det ligger till om jag tar det efter Zopliklon däremot är jag osäker på då det var så länge jag tog det. Men helt klart har mycket av pissmåendet dagen efter att göra med obalans i GABA-receptorerna.

Smaken du nämner är för övrigt incitament nog att hålla sig ifrån skiten

Hehe, ja, visst är den? Inte direkt en angenäm sådan. Det känns som att Meda lade in den effekten när de patenterade Imovane just för att få folk från att bli alltför beroende på dem. Haha.

Zolpidem som sagt har jag (ännu) inte känt av några biverkningar av. Har bara erfarenhet av en gång, som sagt. Ska försöka ta de andra två tabletterna jag har en kväll där ångesten är under kontroll och sedan utvärdera.
Citera
2016-09-01, 05:13
Medlem
jonness avatar
Har någon testat att ta Imovane på morgonen som en ersättare till benzo? Jag tog en halv 7,5mg, efter man härdat ut tröttheten, vilket inte var farligt jobbigt, med lite kaffe, så dämpade den ångest mer än mina xanor.
Citera
2016-09-01, 14:34
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Hehe, ja, visst är den? Inte direkt en angenäm sådan. Det känns som att Meda lade in den effekten när de patenterade Imovane just för att få folk från att bli alltför beroende på dem. Haha.

Zolpidem som sagt har jag (ännu) inte känt av några biverkningar av. Har bara erfarenhet av en gång, som sagt. Ska försöka ta de andra två tabletterna jag har en kväll där ångesten är under kontroll och sedan utvärdera.

Utvärdering: (kanske något färgad då jag höll ångesten i schack med kemikalier, men ändå)

T0: cirka kl. 22.54 - Jag intog två tablatter ā 10 mg styck i samband med min kvällsmedicin (icke-narkotisk sådan)
T1: cirka 15-20 minuter från T0 känner jag en sömnvåg smyga sig över mig.
T2: De minuter efter sömnvågens svep över mig var jag tillbaka i mitt "vanliga" jag.

Inga som helst biverkningar påtagliga biverkningar idag.. Sov inte speciellt bra då sömnen fick vänta till 06.15-snåret; så det är svårt att utröna vad som kommer av vad.

Det hör till saken att jag under gårdagen åt upp 194 st 3Hydroxyphenazeman ā 2 mg (388 mg för den late) styck utan någon större verkan förutom en släng av dyslexi och störd finmototik.

Slutsats: jag har troligen en kombination av för hög tolerans mot dessa Z-analoger i kombination med min medicinresistens.

Jag kan gå igod för kvaliteten dock! För de små glimtar där Zolpidem gjorde sig till känna så kändes sömnluckan "genuin" så att säga.

Mvh

EDIT: Har även en handskriven rapport som kan få del av av intresse, men då min handstil inte har förändrats nämnvärt sedan årskurs så...
Citera
2016-09-01, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
Har någon testat att ta Imovane på morgonen som en ersättare till benzo? Jag tog en halv 7,5mg, efter man härdat ut tröttheten, vilket inte var farligt jobbigt, med lite kaffe, så dämpade den ångest mer än mina xanor.

Ja, dessa sömnpiller är excellenta ångestdödare också så ja, man kan använda dom under dagen. "Fast man inte ska"...
Citera
2016-09-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Måste nog påstå att det är relativt ovanligt. Särskilt inte som propavan (usch).

Håller med här. Låter väldigt ovanligt. Käkat dessa många år och halveringstiden är vadå? 4 timmar nåt sånt. Låter som du reagerar konstigt på dom.

mvh
Citera
2016-09-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DialTone
Ja, dessa sömnpiller är excellenta ångestdödare också så ja, man kan använda dom under dagen. "Fast man inte ska"...

Ja så är det.. Jag tar zolpidem nu i brist på imovane och jag vaknar fan med abstinens tur så hjäper en halv 5a stesolid i kaffe koppen för att råda bot.. Fy för allt korttids verkande!
Citera
2016-09-01, 22:11
Medlem
profanum.vulguss avatar
Imovane/Zopiklon har jag ätit i tio år. Brukar inte vilja ha dem hemma då de är skitsvåra att äta enligt ordinationen(1-2 till natten) Har man väl börjat är det lätt att tugga i sig en månads förbrukning på 2-3 dagar

Har haft några dagars medstämdhet och upplevt svårigheter med att komma igång med saker. Fick ett 30-pack på recept idag och tog en tablett under eftermiddagen. Efter en halvtimme kunde jag sätta igång med att skriva mail, ringa samtal och diverse saker som jag skjutit på. Imovane/zopiklon är riktigt bra ångestdämpande och då har jag testat de flesta mediciner som har ångestlindring som huvudsyfte.

Nu har jag just tagit 5 st för inför kvälllen och ser fram emot en stunds slösurfande följt av en skön natt i sängen .
Senast redigerad av profanum.vulgus 2016-09-01 kl. 22:14.
Citera
2016-09-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Imovane/Zopiklon har jag ätit i tio år. Brukar inte vilja ha dem hemma då de är skitsvåra att äta enligt ordinationen(1-2 till natten) Har man väl börjat är det lätt att tugga i sig en månads förbrukning på 2-3 dagar

Har haft några dagars medstämdhet och upplevt svårigheter med att komma igång med saker. Fick ett 30-pack på recept idag och tog en tablett under eftermiddagen. Efter en halvtimme kunde jag sätta igång med att skriva mail, ringa samtal och diverse saker som jag skjutit på.

Nu har jag just tagit 5 st för inför kvälllen och ser fram emot en stunds slösurfande följt av en skön natt i sängen .
Ja det är förrädiskt hur "sugen" man blir någon timma efter intag. Antingen slänger man i sig resten av kartan, eller så dricker man de där ölen man skulle sparat imorn, eller cyklar iväg och köper röka... Därför är jag glad över att just nu ha en närstående till mig som håller i tabletterna och ser till att jag får 15 mg om dagen. Ångesten när man vaknar och har dragit i sig halva kartan och måste vara utan resten av månaden är obeskrivlig och kan ju enbart botas med mer Imovane...

Har använt tabletterna av och till i ca 3 år, med flera långa uppehåll pga den statliga vårdens arrogans och inkompetens. Går nu hos privatläkare, vilket jag skulle rekommendera alla med möjlighet att göra.

Använder man tabletterna precis som man ska, dvs. intag vid läggdags, så får man ju inga problem. Men de flesta i den här tråden kan nog relatera till att det inte alltid blir så som ordinationen föreskriver...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in