2009-12-02, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Varför inte bara testa och se? Du kankse känner nått och jag inte.
Testa bara för fan..
Klart som fan att jag ska testa.
Dock kan det ju vara bra att veta ifall det är som bortkastat att bara slänga i sig en..

Citat:
Ursprungligen postat av Vandal
Imovane är inte benso, det är zopiklon. Tror inte att du kommer märka något speciellt på 7.5 men dubbla dosen så borde du bli skön =)
Får göra det! Thx.
Citera
2009-12-02, 23:38
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzAddixx
Klart som fan att jag ska testa.
Dock kan det ju vara bra att veta ifall det är som bortkastat att bara slänga i sig en..
Nu antog jag att du bara hade en därför mitt svar.
Citera
2009-12-03, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vandal
Fråga om du får ta ett fotografi nästa gång du träffar zopiklontomten så vi andra vet vem man ska kolla efter

Mm, ska försöka, får nog rigga värsta övervakningskameran dock..

Hm, vid närmare eftertanke ingen lysande ide, då får jag ju bildbevis på allt en annan hittar på...
Citera
2009-12-03, 10:02
Medlem
StoltFlummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosanalle
Inga problem, du borde somna fint och sova hela natten på det. Om nu din tanke var för att sova som jag antar, för mirtazapin kan man inte flumma på.

Nä men jag tänkte mest för ifall det kunde boosta effekten lite :P eftersom att jag har pissprov så kan jag inte käka riktigt benzo så tänkte jag ifall det kunde bli så nära som möjligt iaf.
Citera
2009-12-03, 11:39
Medlem
RiszmAivens avatar
Hur är det med att ta in sonata (zaleplon) ifrån utlandet? är det samma som för stilnoct, imovane och benso där eller? Är det narkotiklassat?
Citera
2009-12-03, 14:47
Medlem
Dalailamas avatar
Imovane har jag fått utskrivet som sockerpiller mot sömnproblem av vårdcentralen samt min husläkare. Dessa fungerar utmärkt, jag sover som en gris och vaknar (hyfsat) pigg och utvilad.

Nu har dock husläkaren börjat gnälla om risken för beroende. Frågan är, hur har Ni andra hanterat detta? Bör jag lägga ned Imovane helt och i så fall, hur jobbigt är det?
Citera
2009-12-03, 16:30
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiszmAiven
Hur är det med att ta in sonata (zaleplon) ifrån utlandet? är det samma som för stilnoct, imovane och benso där eller? Är det narkotiklassat?
Nej det är inte narkotikaklassat.
Citera
2009-12-03, 17:39
Medlem
Astronomics avatar
Hehe, det stod även en tom ölburk som jag inte har nåt minne av att jag druckit. Hade iofs intagit x antal benso innan men jäävlar vad potenta Zolpidem är.
Citera
2009-12-03, 23:09
Medlem
Buffelns avatar
Zopiclone 7,5 Mg (Generic Imovane) 5 St/10 Tabs Karta = 560 kr
(Ordinarie pris = 700 kr. Du TJÄNAR 140 kr!)

Säljs på extrapris. De imovane jag har nu är av märket limovane. Jag undrar om någon har erfarenhet av dessa imovane? Eftersom dessa reas ut medan limovanen är kvar på ordinarie pris utgår man ju från att dessa anses sämre.

Så, har någon testat dessa generiska och kan jmf med apotekets imovane eller limovane?

Tack!
Citera
2009-12-03, 23:17
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Imovane har jag fått utskrivet som sockerpiller mot sömnproblem av vårdcentralen samt min husläkare. Dessa fungerar utmärkt, jag sover som en gris och vaknar (hyfsat) pigg och utvilad.

Nu har dock husläkaren börjat gnälla om risken för beroende. Frågan är, hur har Ni andra hanterat detta? Bör jag lägga ned Imovane helt och i så fall, hur jobbigt är det?

Det är lugnt. Erbjud dig att gå över till något annat (men föreslå absolut inte stilnoct!), sen får du finna dig i att leva på någon antihistamin som propavan ett tag. Ge det en månad. Sen får du söka upp läkaren och säga som det är, att propavan är skit som ger biverkningar (bakfylleliknande) som gör att du har svårt att sköta ditt liv på förmiddagarna.
Om din läkare är hederlig låter han dig ej gå på bensoanaloger i typ ett år i streck, men en hederlig läkare kommer inte heller ljuga om att risken för fysiskt beroende bara finns om man använt det för länge. Alla läkare vet att propavan och liknande är skit, men om du gillar läget ett tag för att visa att du tar beroenderisken på allvar så borde han börja skriva ut igen.

Om han nu inte använder hela beroendegrejen som en ursäkt för att få väck dig från medicinen. Inställningen till bensoanaloger är väldigt olika bland läkare, jag träffade en som av "princip" inte skrev ut dessa prep,
Citera
2009-12-04, 06:27
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Zopiclone 7,5 Mg (Generic Imovane) 5 St/10 Tabs Karta = 560 kr
(Ordinarie pris = 700 kr. Du TJÄNAR 140 kr!)

Säljs på extrapris. De imovane jag har nu är av märket limovane. Jag undrar om någon har erfarenhet av dessa imovane? Eftersom dessa reas ut medan limovanen är kvar på ordinarie pris utgår man ju från att dessa anses sämre.

Så, har någon testat dessa generiska och kan jmf med apotekets imovane eller limovane?

Tack!

Limovane är det spanska namnet för Imovane. Det är samma tillverkare och dom fungerar lika bra som svenska. Märkesprodukter brukar oftast vara lite dyrare.
Citera
2009-12-04, 16:35
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Limovane är det spanska namnet för Imovane. Det är samma tillverkare och dom fungerar lika bra som svenska. Märkesprodukter brukar oftast vara lite dyrare.

Det var absolut inte menat som ett gnällinlägg över limovane, det märks att det är zopiklon i dom. Däremot är jag tveksam till dessa generiska, och eftersom jag brukar köpa mycket men sällan vore det fint om ngn med erfarenhet av dessa kunde ge dom en liten recension...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in