2013-09-20, 15:34
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Hur pass snabbt går toleransen upp? Käkade 75mg igår, om jag tar 2 st och några bärs så borde det väl fortfarande hända något?

Jo då; men enligt mig så ligger "thresholden" någonstans mellan 15mg-22,5mg. Men kör på.
Citera
2013-09-20, 20:03
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Har 5mg krossade xanor depot i magen som jag hittade under sängen. kan jag fortfarande få något rus på stilnoct?

Bumpar då jag vill veta så jag inte slösar bort mina stilnoct. Menar självklart att trycka i mig framåt 22,23.00
Senast redigerad av Stilnoctpenis 2013-09-20 kl. 20:37.
Citera
2013-09-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Bumpar då jag vill veta så jag inte slösar bort mina stilnoct. Menar självklart att trycka i mig framåt 22,23.00

Lite sent nu kanske men jag har aldrig fått rus på stilnoct om jag har tagit en benso under dagen.
Citera
2013-09-21, 19:47
Medlem
Nån mer än jag som känt sig konstig dagen efter intag?

Fick lätta hallucinationer igår mitt på nyktra dagen, typ att bokstäver flöt runt inbillade mig att jag såg nån skugga, då hade jag tryckt i mig en karta imovane kvällen innan. Käkade 20mg igår tillsammans med lite gräs och alkohol och fick flera timmar efter intaget av imovane (när jag gick och la mig) några helt jävla sjuka hallucinationer, hela synfältet var som att kolla i ett kalejdoskop, väldigt mycket cevs också, detta trots att jag kände mig väldigt klart i huvudet. Har trippat flertalet gånger på svamp/RCs men aldrig fått något visuellt som är i närheten av detta.

Jävligt luddigt skrivet, är nykter men väldigt oklar i skallen. Såg även massa skuggor och skit när jag var ute igår, då efter endast 7.5mg imovane, kan det vara så att effekten av de 75mg sitter kvar något från kvällen innan? Halveringstiden är väl 5-6 h?
Senast redigerad av Reviann 2013-09-21 kl. 19:51.
Citera
2013-09-22, 17:30
Medlem
Spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Grattis, du vet inte vad sömnparalys är!

Jag är väl medveten vad det är. Får det så ofta att det knappt är skrämmande längre. Får det varje gång jag är bakfull och ska sova.
Citera
2013-09-22, 22:26
Medlem
art-creators avatar
Äntligen har min tollerans gått ner på imovane. Det tog "bara" tre hela år. Nu kan jag äntligen känna av den härliga effekten igen. Synd bara att jag är klassad som missbrukare på vårdcentralen numera och de vägrar skriva ut det till mig
Citera
2013-09-22, 23:00
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Jag är väl medveten vad det är. Får det så ofta att det knappt är skrämmande längre. Får det varje gång jag är bakfull och ska sova.

Så, du får sömnparalyser innan du somnar menar du?
Citera
2013-09-23, 05:38
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art-creator
Äntligen har min tollerans gått ner på imovane. Det tog "bara" tre hela år. Nu kan jag äntligen känna av den härliga effekten igen. Synd bara att jag är klassad som missbrukare på vårdcentralen numera och de vägrar skriva ut det till mig

Det är helt sjukt hur lång tid det tar för z-analoger att fungera igen efter en toleransuppbyggnad för vissa.

Någon som vet vad det beror på?
Citera
2013-09-23, 09:58
Medlem
Slingshots avatar
Tar man samma dos varje kväll funkar det varje natt, så fort du börjar missbruka det tappar det effekt enligt, behöver max 10-15 mg, mer går jag inte över.
Citera
2013-09-23, 10:17
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det är helt sjukt hur lång tid det tar för z-analoger att fungera igen efter en toleransuppbyggnad för vissa.

Någon som vet vad det beror på?

Jag hade gett upp hoppet för imovane, men så fick jag det av en tjej på behandlingshemmet och det räckte med en. Jag använde 50st 7.5mg per dag för 3år sedan. Jag åt lyrica ett tag, och lyrica tillsammans med benso ger korstollerans. Men 3 hela år? Det måste bero på något annat för åt ju inte lyrica särskilt länge. Vill veta anledningen och gärna om man kan undvika att det händer igen. Hände samma sak med stesolid för mig.
Citera
2013-09-23, 10:44
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Jag hade gett upp hoppet för imovane, men så fick jag det av en tjej på behandlingshemmet och det räckte med en. Jag använde 50st 7.5mg per dag för 3år sedan. Jag åt lyrica ett tag, och lyrica tillsammans med benso ger korstollerans. Men 3 hela år? Det måste bero på något annat för åt ju inte lyrica särskilt länge. Vill veta anledningen och gärna om man kan undvika att det händer igen. Hände samma sak med stesolid för mig.
Det händer att folk utvecklar mer eller mindre permanent tolerans för vissa benso och/eller Z-analoger. Kände en kille där toleransen tog överjävligt lång tid att gå ner.

Förmodligen fuckar man upp GABA-systemet på något sätt.
Citera
2013-09-23, 15:52
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Tar man samma dos varje kväll funkar det varje natt, så fort du börjar missbruka det tappar det effekt enligt, behöver max 10-15 mg, mer går jag inte över.

Exakt så är det. Kommer i håg att om jag flummade bara en gång på typ 3 st tabletter funkade det inte på 2-4 dagar.

Citat:

Väldigt konstigt.

Det bästa sättet att undvika att det händer igen är att inte missbruka det. Försök hålla dig till en, högst två tabletter. Inte 50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in