2013-03-03, 18:34
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Dom blev alltså smått tveksamma om dom ville ge ut tabletterna.
Imovane har jag 4x7.5 som dos enligt läkaren.

Men jag måste dock säga att jag är lika pigg efter dessa som efter en kopp kaffe..
Blir inte flummig heller..

Så det är därav min dos ligger högre. Och till saken hör även att jag inte behöver nyttja dom konstant utan endast vid behov..

Tanken är ju visserligen inte att man blir trött av dom, men ändå, Märkligt att apotekspersonal ifrågasätter en läkare på det sättet. I så fall borde dom kontakta läkaren kan man tycka. Men du fick alltså ut läkemedlet i all fall?

4x7.5 är ju även det en skithög dos. Har du någon bensohistoria bakom dig eller varför får du såna stora mängder?
Citera
2013-03-03, 19:05
Medlem
DrBums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Tanken är ju visserligen inte att man blir trött av dom, men ändå, Märkligt att apotekspersonal ifrågasätter en läkare på det sättet. I så fall borde dom kontakta läkaren kan man tycka. Men du fick alltså ut läkemedlet i all fall?

4x7.5 är ju även det en skithög dos. Har du någon bensohistoria bakom dig eller varför får du såna stora mängder?

Finns en viss historia ja, men jag har alltid haft en hög tolerans (abnormalt sådan).
En bekant kan ta en halv citodon och bli flummig, själv så äter jag dom som jordnötter..
Senast redigerad av DrBum 2013-03-03 kl. 19:08.
Citera
2013-03-03, 19:13
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Finns en viss historia ja, men jag har alltid haft en hög tolerans (abnormalt sådan).
En bekant kan ta en halv citodon och bli flummig, själv så äter jag dom som jordnötter..

Jag förstår. Men alla är vi olika. Vad som står på paketet spelar i vilket fall ingen roll om din läkare har ordinerat någonting annat. Skulle det bli strul igen så föreslår jag att du ber apotekaren ta kontakt med din läkare, eller själv tar kontakt med denne i förväg och ser till så att det hela går till smärtfritt.

Ska inte vara några problem. Du behöver din medicin.
Citera
2013-03-03, 23:14
Medlem
DrBums avatar
Känner ingen osäkerhet vad det gäller nyttjandet, tänkte mer vad folk som flummar på dessa anser om doserna.
Citera
2013-03-04, 12:54
Medlem
fick imovan utskrivet. 7.5mg, kan man jobba på dessa tänkte lixom ta en direkt mot min ångeeeest!
Citera
2013-03-04, 14:13
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troettajag
fick imovan utskrivet. 7.5mg, kan man jobba på dessa tänkte lixom ta en direkt mot min ångeeeest!

Du kommer bli fumlig om du inte är van vid känslan. Folk kan tycka du verkar frånvarande.
Jag tycker inte du ska jobba, då du kan utsätta andra för fara om du jobbar med maskiner eller dylikt.
Citera
2013-03-04, 14:21
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Toleransen kommer sticka iväg som ett spjut, ha det i åtanke.. 7,5 mg kommer du inte långt på, 4-5 timmars ångestdämpning kanske.
Citera
2013-03-04, 14:24
Bannlyst
Citat:

nä, då får du nog svårt att sova sen!?
det är väl dumt
skaffa lite marijuana att röka, t.ex. i cigaretter
det kanske räcker, eller motionera är bra med
Citera
2013-03-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
nä, då får du nog svårt att sova sen!?
det är väl dumt
skaffa lite marijuana att röka, t.ex. i cigaretter
det kanske räcker, eller motionera är bra med

röker dagligen så inga problem att sova
Citera
2013-03-04, 15:30
Medlem
Leskys avatar
Jag tar 10 MG med 3 dagars mellanrum för sömnen. Idag hände det inte ett skit, jag trodde man slapp tolerans om man endast tar var 3:e dag? Eller måste jag vänta till var 4:e dag tom?
Citera
2013-03-04, 16:04
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Eller måste jag vänta till var 4:e dag tom?
Ja och med största sannolikhet ännu längre.
Citera
2013-03-04, 19:52
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Ja och med största sannolikhet ännu längre.

Seriöst? Var 5:e dag då? Fy fan vad illa. Måste väl finnas svar svart på vitt eller varierar det från person till person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in