Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-30, 17:29
  #13981
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visdomst4nd
Fick stilnox på recept (och haft imovane innan det) för några år sen. Under den tid jag missbrukade lyckades jag få ut det men idag när jag är betydligt mycket mer städad och träffar en ny läkare på ny vårdcentral så vägrar han hjälpa mig med det. Vad fan handlar det om?

Har jag väl haft det så förstår jag inte och han gav mig inga skäl heller. Jävla idiot läkare som dömer en efter första besöket.

Jag är otroligt städad och har blankt register i rullarna sett till benso eller andra "känsliga" preparat men blånekades. Propavan och Lergigan är det "tyngsta" jag får.

Vet inte om det har med direktiv från vår nya "förbudsminister" som sedan valet vår nyinsatte folkhälsominister kallas i folkmun. På nätet, förvisso men ändå, har jag läst att han infört en enorm svångremspolitik angående läkemedel med beroendepotential som väll nu rinner nedåt i hierarkin.

I ren spekulation tror jag läkare som skriver ut tyngre grejer förmodligen numera tvingas till mer administrationsarbete kring utskrivningen och blir verkligen trycka upp mot väggen angående detta beslut byråkratiskt. Detta gör kanske att man drar sig.

Men vad vet jag? Vissa tycks kunna gå in till läkaren snurrandes på en käpp och få det man vill ganska sorglöst.
Citera
2016-08-30, 19:59
  #13982
Avstängd
BenzLifes avatar
Idag i nästintill på vårdcentraler får man inte narkotika klassad sömn medicin eller lugnande ,knappt hos Psykiatrikern.

Det finns ett stort MEN ,använd er /vänd er till privata läkare halv pensionerade eller likande ,inte alltid bra där men om du vill ha utskrivet lagligt så skall du använda dessa herrar

Som socialstyrelsen inte skrämmer som själva tycker bensodiazepiner är bra om dom används rätt ,o det är dom. Har bra dialog med min dr.__________________________________________

Sverige är ett jävla hycklar samhälle ,drick aklohol tills ni dör ,ta 10 diazepam böter o prick som missbrukare,kriminell.

Så fort min pension kommer så bär det av till Asien där finns allt o du bestämmer själv Filippinerna ,Thailand here I come
Citera
2016-08-30, 20:09
  #13983
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maneetti
Har tagit zolpidem för sömnen i nästan två veckor nu. 10mg till kvällen (2-3 kvällar har det varit 15mg, och en kväll 20 - men som sagt endast tagit på kvällarna i insomningssyfte), men nu idag och igår har jag börjat få ett helvetes dåligt mående med ångest på grund av jag vet inte vad. Medicinen hjälpte igårkväll och jag kunde somna iallafall, men idag är känslan tillbaka. Vill verkligen inte fastna i ett läge där jag måste knapra benzo/zolpidem för att klara av vardagen, tanken var bara att ta tabletterna för att fixa sömnen under en period.

Stress över skola/jobb/relationer är väl aningen högre än normalt, men det är inget jag normalt sett har problem att hantera. Har mått dåligt förut, men då har jag alltid kunnat peka på vad som ger mig ångest, nu är det mer generell panikkänsla över ingenting/allting. Kan medicinen öht inverka här? Ska jag trappa ned? Ser inget om ångestkänslor i biverkningarna i FASS. Kanske är fel tråd, ber om ursäkt då.
Ja det är tabletternas fel. Jag har lite svårt att förstå varför folk tar så mycket för att somna. För mig räcker 3,75 mg för att somna, och jag har tagit dem varje dag i ett halvår. Mer än så ger mig ångest dagen efter. Prova att vänta med att ta dem tills du känner dig trött och sen delar du en 7,5 och lägger dig i sängen.
Citera
2016-08-30, 21:25
  #13984
Avstängd
BenzLifes avatar
Jag har kukat ut mina gaba receptorer rejält under längre tid tyvärr.

Vet allt som när man äter diazepam samt alprazolam så kommer inte Zolpidem att slå !

Fick jag uppleva idag tar alltid 8st 80mg zolpidem ,hade på morgonen tagit några Corona öl ,under natten 50mg Diazepam.

Så kände inget stort sätt när jag satte i mig stilnoxen ,men får ha ett uppehåll i ca ,då 2 veckor brukar det funka....fan va trist när man fått allt hem
Citera
2016-08-30, 22:44
  #13985
Avstängd
BenzLifes avatar
Snacka om pengar sjön ,8 st stilnox nyss ,1 imovane 7,5.......oändligt med öl under dagen ,en just nu! kommer ju att somna ,men inte på det goa sättet ,som alla som brukar zolpidem vet vad jag talar om.
Citera
2016-08-31, 00:06
  #13986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Idag i nästintill på vårdcentraler får man inte narkotika klassad sömn medicin eller lugnande ,knappt hos Psykiatrikern.

Det finns ett stort MEN ,använd er /vänd er till privata läkare halv pensionerade eller likande ,inte alltid bra där men om du vill ha utskrivet lagligt så skall du använda dessa herrar

Som socialstyrelsen inte skrämmer som själva tycker bensodiazepiner är bra om dom används rätt ,o det är dom. Har bra dialog med min dr.__________________________________________

Sverige är ett jävla hycklar samhälle ,drick aklohol tills ni dör ,ta 10 diazepam böter o prick som missbrukare,kriminell.

Så fort min pension kommer så bär det av till Asien där finns allt o du bestämmer själv Filippinerna ,Thailand here I come

Jag får ett hundrapack Stess 10r och 30st Stilnoct varje månad (dock käkar jag sällan det sistnämnda längre), och detta från en vanlig vårdcentral som jag precis bytte till Har dock haft det på recept i ett par år via psykiatrin, men trodde inte jag skulle fortsätta få det från VC. Överraskande
Citera
2016-08-31, 14:53
  #13987
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag får ett hundrapack Stess 10r och 30st Stilnoct varje månad (dock käkar jag sällan det sistnämnda längre), och detta från en vanlig vårdcentral som jag precis bytte till Har dock haft det på recept i ett par år via psykiatrin, men trodde inte jag skulle fortsätta få det från VC. Överraskande

En trevligt överraskning med andra ord. Jag antar att den terapi du fick hos psykiatrikern ansågs avslutad och att du därför fick vända dig till VC för förnyelse av recept?
Citera
2016-08-31, 18:00
  #13988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
En trevligt överraskning med andra ord. Jag antar att den terapi du fick hos psykiatrikern ansågs avslutad och att du därför fick vända dig till VC för förnyelse av recept?

Ja, precis så. Men trodde som sagt inte det skulle bli fortsatt utskrivet med tanke på vad man läst här + att dom läkare jag tidigare träffat på VC gett en Atarax eller som max några Sobril. Men det var inga problem tack och lov. Handlar om att träffa rätt läkare helt klart.
Citera
2016-08-31, 18:15
  #13989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Ja det är tabletternas fel. Jag har lite svårt att förstå varför folk tar så mycket för att somna. För mig räcker 3,75 mg för att somna, och jag har tagit dem varje dag i ett halvår. Mer än så ger mig ångest dagen efter. Prova att vänta med att ta dem tills du känner dig trött och sen delar du en 7,5 och lägger dig i sängen.
Tog 5mg igårkväll och har hållit mig distraherad under dagen. Lyckats kanalisera den lilla ångesten jag haft i att vara produktiv - vilket är ångestdödande i sig. Ska satsa på en lägre dos än 10mg på längre sikt, det är nog som du säger, jag behöver inte så mycket.
Citera
2016-08-31, 18:33
  #13990
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja, precis så. Men trodde som sagt inte det skulle bli fortsatt utskrivet med tanke på vad man läst här + att dom läkare jag tidigare träffat på VC gett en Atarax eller som max några Sobril. Men det var inga problem tack och lov. Handlar om att träffa rätt läkare helt klart.

Många blåser upp sina historier en del också, så man ska ta allting med en lite extra stor nypa salt här på Flashback.

T.ex. "Jag fick bajsdåligt bemötande och fel medicin - de är dumma i huvudet!!!" -> Flashback
"Jag blev behandlad enligt protokoll och blev förskriver den medicin och den vård jag de facto behöver." -> knappast Flashback va?

Nu efter avslutad terapibehandling så står det ju klarlagt vad du ska medicineras med, så då får de glatt "hosta upp".
Citera
2016-08-31, 19:09
  #13991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Många blåser upp sina historier en del också, så man ska ta allting med en lite extra stor nypa salt här på Flashback.

T.ex. "Jag fick bajsdåligt bemötande och fel medicin - de är dumma i huvudet!!!" -> Flashback
"Jag blev behandlad enligt protokoll och blev förskriver den medicin och den vård jag de facto behöver." -> knappast Flashback va?

Nu efter avslutad terapibehandling så står det ju klarlagt vad du ska medicineras med, så då får de glatt "hosta upp".

Ja, det kanske är som du säger. Dock infade den sista läkaren på psyk som jag hade att göra med om att det var nya hårda riktlinjer från Socialstyrelsen när det kom till bensodiazepiner, och han ville trappa ut Stesoliden. Strax därefter blev jag överförd till VC och där blev jag inte ifrågasatt.

OnT: Tog en Stilnoct 10:a igår för att jag inte kunde somna och mått skit halva dagen. Verkar som att min teori stämmer att har man väl blivit fysiskt beroende av detta en gång kan man inte bruka det igen utan att åka på at.
Citera
2016-08-31, 20:29
  #13992
Avstängd
BenzLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja, det kanske är som du säger. Dock infade den sista läkaren på psyk som jag hade att göra med om att det var nya hårda riktlinjer från Socialstyrelsen när det kom till bensodiazepiner, och han ville trappa ut Stesoliden. Strax därefter blev jag överförd till VC och där blev jag inte ifrågasatt.

OnT: Tog en Stilnoct 10:a igår för att jag inte kunde somna och mått skit halva dagen. Verkar som att min teori stämmer att har man väl blivit fysiskt beroende av detta en gång kan man inte bruka det igen utan att åka på at.

Fan om det hade vart så ,blir aldrig helt ren då o välmående då!
Kommer alltid köra z-analoger aka zolpidem

Men tills det bättre så får jag ångest o liknande av zoplicone inte Zolpidem ,dem känner jag ej ett smack efter en natt.
Zoplicone som jag tar i nödfall ger mig grov ångest nästa dag ,långt in på dagen med
__________________
Senast redigerad av BenzLife 2016-08-31 kl. 20:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback