Citat:
Ursprungligen postat av
visdomst4nd
Fick stilnox på recept (och haft imovane innan det) för några år sen. Under den tid jag missbrukade lyckades jag få ut det men idag när jag är betydligt mycket mer städad och träffar en ny läkare på ny vårdcentral så vägrar han hjälpa mig med det. Vad fan handlar det om?
Har jag väl haft det så förstår jag inte och han gav mig inga skäl heller. Jävla idiot läkare som dömer en efter första besöket.
Jag är otroligt städad och har blankt register i rullarna sett till benso eller andra "känsliga" preparat men blånekades. Propavan och Lergigan är det "tyngsta" jag får.
Vet inte om det har med direktiv från vår nya "förbudsminister" som sedan valet vår nyinsatte folkhälsominister kallas i folkmun. På nätet, förvisso men ändå, har jag läst att han infört en enorm svångremspolitik angående läkemedel med beroendepotential som väll nu rinner nedåt i hierarkin.
I ren spekulation tror jag läkare som skriver ut tyngre grejer förmodligen numera tvingas till mer administrationsarbete kring utskrivningen och blir verkligen trycka upp mot väggen angående detta beslut byråkratiskt. Detta gör kanske att man drar sig.
Men vad vet jag? Vissa tycks kunna gå in till läkaren snurrandes på en käpp och få det man vill ganska sorglöst.