2013-09-04, 20:54
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det är jäkligt märkligt faktiskt... Just nu är smaken borta, det kan vara någonting med vattnet här också, för när jag har druckit vatten smakar det mest.
Det smakar ju alltid som mest när man har druckit vatten iofs, men det låter ju helskumt att du fortfarande skulle känna den smaken efter två jävla månader.. Den sitter i MAX 24 timmar för mig och då tycker jag att det är länge. Käkade du sjuka mängder länge?
Citera
2013-09-04, 20:59
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Det smakar ju alltid som mest när man har druckit vatten iofs, men det låter ju helskumt att du fortfarande skulle känna den smaken efter två jävla månader.. Den sitter i MAX 24 timmar för mig och då tycker jag att det är länge. Käkade du sjuka mängder länge?

känner igen det där! psykologiskt såklart.
Citera
2013-09-04, 21:25
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyra666
Om du menar för hans del så tror jag det stämmer (psykologiskt), men jag hade nog gått till en läkare och dubbelkollat eftersom det har framkommit viss forskning om att Z-analoger kan ge cancer och skit - fast jag är rätt nojjig av mig när det kommer till sådana saker, dock är 2 månader en jävligt lång tid.
Metallsmaken i sig är inte psykologisk iaf.
Citera
2013-09-04, 21:28
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Om du menar för hans del så tror jag det stämmer (psykologiskt), men jag hade nog gått till en läkare och dubbelkollat eftersom det har framkommit viss forskning om att Z-analoger kan ge cancer och skit - fast jag är rätt nojjig av mig när det kommer till sådana saker, dock är 2 månader en jävligt lång tid.

Skulle cancern orsaka hans metallsmak då?
Citera
2013-09-04, 21:39
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:

mmh... det var jag som länkade det å du som frågade efter länkar. yepp! i hans fall psykologiskt!!
ge fan i imovaneskiten!
Citera
2013-09-04, 21:50
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
mmh... det var jag som länkade det å du som frågade efter länkar. yepp! i hans fall psykologiskt!!
ge fan i imovaneskiten!
Ah, tackade för länken antar jag om inte så gör jag det nu. Men kan det inte vara någon permanent fysisk skada som gett honom denna långvariga metallsmaken? Hjärnan kan spöka på bra jävla länge har jag själv märkt men vetifan 2 månader drogfri med metallsmak fortfarande lite då och då känns jäävligt konstigt. Är så jävla förbannad på läkemedelsföretagen som med gott samvete tillverkar detta/annat beroendeframkallande och håvar in tusentals miljarder på människors lidande..

Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Skulle cancern orsaka hans metallsmak då?
Nja, var inte så jag menade - menade mer på att det kan vara någon långvarig fysisk skada (från Imo) som har gjort det. Om det kan framkalla cancer kan det säkert ge andra långvariga/permanenta fysiska skador (bortsett från AT och abstinens).
Citera
2013-09-04, 21:59
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Jag käkade oftast 7.5 mg per natt, ibland blev det lite mer men inte ofta.
Åt i omgångar, men sammanlagt bara sex månader ungefär.

Citat:

Det kan mycket väl vara psykologiskt, jag märkte att när jag inte tänkte på det smakade det ingenting. Nu när jag kom att tänka på det smakar det igen.

Citat:

Cancer var min första tanke det också, men jag tror inte det. Varför skulle jag få zopiklons unika smak av cancer, liksom?

Men läkare går jag till om det inte försvinner på ett tag...
Citera
2013-09-04, 22:01
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Fyfan för imovane, smakar helvete i käften och det går inte dricka. T acka för fan stilnoct.
Citera
2013-09-04, 22:06
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Jag käkade oftast 7.5 mg per natt, ibland blev det lite mer men inte ofta.
Åt i omgångar, men sammanlagt bara sex månader ungefär.

Cancer var min första tanke det också, men jag tror inte det. Varför skulle jag få zopiklons unika smak av cancer, liksom?

Men läkare går jag till om det inte försvinner på ett tag...
Jag hade gått dit igår, det är nog inte många som upplever detta (jag har aldrig hört om någon förut iaf och då har jag suttit och läst i denna tråden bra länge). Med tanke på att du har normal dos och inte flöddrat något på det direkt så är det konstig. FÖRMODLIGEN är det psykiskt, men det är värt 50 kronor att dra till vårdcentralen och kolla upp det, alternativt ringa 1177, fast där är dom jävligt inkompetenta.
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Fyfan för imovane, smakar helvete i käften och det går inte dricka. T acka för fan stilnoct.
Stilnoct är underbara (dock har jag fått permatolerans på dem tydligen då jag flöddrade sönder på dom, somnar bara om jag blandar dom med Imovane) men de hjälper inte mot problemet att man vaknar upp flera gånger när man sover och har svårt att somna om tack vare deras korta halveringstid.

Blev störtkär i denna medicin, man käkar en 5-10mg när man lägger sig och sedan slocknar man direkt. Men sedan fick jag problemen med att jag vaknade upp flera gånger under natten och inte kunde somna om så fick bli Imovane istället..
Senast redigerad av KITTENMITTONS 2013-09-04 kl. 22:15.
Citera
2013-09-04, 22:18
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Jag hade gått dit igår, det är nog inte många som upplever detta (jag har aldrig hört om någon förut iaf och då har jag suttit och läst i denna tråden bra länge). Med tanke på att du har normal dos och inte flöddrat något på det direkt så är det konstig. FÖRMODLIGEN är det psykiskt, men det är värt 50 kronor att dra till vårdcentralen och kolla upp det, alternativt ringa 1177, fast där är dom jävligt inkompetenta.

Stilnoct är underbara (dock har jag fått permatolerans på dem tydligen, somnar bara om jag blandar dom med Imovane) men de hjälper inte mot problemet att man vaknar upp flera gånger när man sover och har svårt att somna om tack vare deras korta halveringstid.

Blev störtkär i denna medicin, man käkar en 5-10mg när man lägger sig och sedan slocknar man direkt. Men sedan fick jag problemen med att jag vaknade upp flera gånger under natten och inte kunde somna om så fick bli Imovane istället..

Jag har sådan läkarskräck så jag drar ut lite på det, och jag märkte förut att det inte smakade när jag inte tänkte på det.

Men försvinner det inte inom en vecka kollar jag upp det. Blev lite nojig nu... Fast om jag tänker tillbaka så tror jag att jag hade metallsmak redan innan jag fick Imovane, men det är väl en försvarsmekanism antar jag.

Fan vad hemskt om zopiklon av alla grejer man stoppat i sig är det som dödar en... Jag rapporterar hur det går i alla fall!

Edit: efter en googling så hittade jag lite info... Metallsmak kan komma när man har sovit för lite, vilket jag oftast gör, och det kommer oftast när jag har varit vaken för länge.
Det kan även vara problem med njurarna, så jag drar fan till VC imorgon.
Senast redigerad av Punkliv 2013-09-04 kl. 22:30.
Citera
2013-09-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagetorsk187
Stämmer vad priset? det varierar ju så klart från var du är ifrån överallt är priserna annorlunda
Tänkte på gbg.
Citera
2013-09-04, 23:48
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Jag har sådan läkarskräck så jag drar ut lite på det, och jag märkte förut att det inte smakade när jag inte tänkte på det.

Men försvinner det inte inom en vecka kollar jag upp det. Blev lite nojig nu... Fast om jag tänker tillbaka så tror jag att jag hade metallsmak redan innan jag fick Imovane, men det är väl en försvarsmekanism antar jag.

Fan vad hemskt om zopiklon av alla grejer man stoppat i sig är det som dödar en... Jag rapporterar hur det går i alla fall!
Haha aa eller hur, det hade ju varit ett sketet sätt att dö på när man har blandat dödligt++ flera gånger och ändå klara sig fint - så ska man kola på en sömnmedicin. Men som sagt ring 1177 då istället förutsatt att du inte har telefonskräck också, så är du på den säkra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in