2016-08-11, 17:55
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Första gången jag käkade zopiklon så gjorde jag misstaget att inte läsa på så mycket om eventuella bieffekter gällande smak och liknande och blev riktigt förvånad över hur vidrigt det smakade. Vad som var än värre var att jag sen tog ett glas mjölk för att skölja bort den metalliska smaken...

Hehe, ja, kan tänka mig att man blir rätt chockad om man inte väntar sig det. Jag har inget emot smaken längre dock, tvärtom så älskar jag när man tar ett andetag och hela käften plötsligt smakar metall. Men det är nog för att jag associerar det med lugnet som sköljer över en. Dagen efter däremot, då avskyr jag skiten...
Citera
2016-08-11, 17:58
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Hehe, ja, kan tänka mig att man blir rätt chockad om man inte väntar sig det. Jag har inget emot smaken längre dock, tvärtom så älskar jag när man tar ett andetag och hela käften plötsligt smakar metall. Men det är nog för att jag associerar det med lugnet som sköljer över en. Dagen efter däremot, då avskyr jag skiten...

Haha, jaså? Det låter ju verkligen som betingning av guds nåde, men det låter väl ändå rätt nice

Dagen efter kan verkligen vara bedrövlig och helt i klass med smaken i munnen efter en lång natt med många öl.
Citera
2016-08-11, 21:51
Medlem
jerran777s avatar
Ja, skit smakar det iaf (Zopiklon). Den saken är klar som korvspad. Sen att vissa associerar och kompenserar med den efterföljande känslan är "strongt jobbat"

Men vad flummar ni helst på? Zolpidem eller Zopiklon?
Citera
2016-08-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Ja, skit smakar det iaf (Zopiklon). Den saken är klar som korvspad. Sen att vissa associerar och kompenserar med den efterföljande känslan är "strongt jobbat"

Zopiklon är bättre medicin och lättare att hålla toleransen under kontroll så länge man inte överstiger 15mg det gyllene snittet.. Medans zolpidem är det mest ångest dämpande Som finns med stor flumm potens! men dålig för nerverna i längden på grund av starkt på slag och svin kort halveringstid..
Citera
2016-08-11, 22:19
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Håller helt med. Man fattar det inte men man går på dagarna och tänder av, man känner sig äcklig och obekväm i kroppen, stel, uppstressad. Så kommer kvällen, man tar en tablett, välmåendet sprider sig i kroppen och så blir det en till, kanske en till till. Så är man "vaken" några timmar och har "roligt"

Säger nu nej när läkaren vill kasta 100pack imovane på mig. Ber om 2 30pack stilnoct istället.
Noct är lättare och jag tar med bara en vanlig dos nu när det behövs.

Tog flera år innan jag spårade och började äta 2-3st och längta till kvällarna, men med rätt förutsättningar och med regelbundna stora uttag så kommer det hända även den bästa.

Exakt så var det för mig med. Fick alldeles för mycket utskrivet, både Stilnoct och Imovane. Tog först några gånger i veckan i ordinerad dos men sedan började man ta oftare och oftare. Rationaliserade mer och mer (måste sova imorgon, lika bra att ta ifall jag inte kan sova osv osv) och till slut var det dagligen.

Sen började man testa vara vaken på det och upptäckte att det var mysigt och att man fick roliga hallisar, och att detta blev påtagligare med högre doser. Tog det dock i början aldrig när jag festade. Sen testade jag givetvis efter ett tag att ta när man kom hem från krogen och upptäckte att det förstärkte ruset avsevärt, och sen tog man det även när man drack... Rätt farligt egentligen.

Sen till slut fick man som du skriver dagabstinens (utan att direkt fatta det) och längtade till kvällen och så var skiten igång i full fart. Åt väl 80mg Stilnoct dagligen när det var som värst och ibland ett par Imovane på det också.

Fy fan, riktigt pissigt beroende faktiskt. Må dåligt jämt förutom några timmar på kvällen... Och sen vakna upp med minnesluckor varje morgon och ha ångest över vad man skrivit till folk på Facebook och sms. Gjorde bort mig rejält några gånger med släktingar och grejer. Usch fy fan.
Senast redigerad av populopidus 2016-08-11 kl. 22:25.
Citera
2016-08-11, 23:54
Medlem
ricardo22s avatar
Jag får lätt ångest och upplever mig annorlunda om jag tar mer än 3,25 kvällen innan. Får ett starkt alkohol-sug framåt kvällen och är mer lättirriterad. Någon annan som upplever att så "små" doser som 7,5 påverkar er dagen efter?
Citera
2016-08-12, 00:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777

Zolpidem. Skevare och mer hallisar.

Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag får lätt ångest och upplever mig annorlunda om jag tar mer än 3,25 kvällen innan. Får ett starkt alkohol-sug framåt kvällen och är mer lättirriterad. Någon annan som upplever att så "små" doser som 7,5 påverkar er dagen efter?

Ja, kan ibland känna mig väldigt deppig dagen efter med gråtattacker så fort jag vaknar och destruktiva tankar. För några månader sedan blev det så varenda gång så funderade på att lägga av men det har lugnat sig rejält nu som tur är.
Citera
2016-08-12, 00:34
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Zolpidem. Skevare och mer hallisar.

Ja, kan ibland känna mig väldigt deppig dagen efter med gråtattacker så fort jag vaknar och destruktiva tankar. För några månader sedan blev det så varenda gång så funderade på att lägga av men det har lugnat sig rejält nu som tur är.
Även vid så små doser som 7,5 mg? Jag tycker att vid 3,25 mg uppväger fördelarna nackdelarna. Får en klart bättre dygnsrytm än utan och känner mig skärpt dagen efter i jämförelse med 7,5mg(svårt att säga hur skärpt jag hade varit dagen efter om jag inte tagit alls, eftersom jag använt dem i över ett halvår dagligen)
Citera
2016-08-12, 00:53
Medlem
jerran777s avatar
Tog 22.5mg Zopiklon för en timme sen men märker inget. Svalde ner dem med en öl dessutom. Snacka om att vara korstoleranta med "vanlig benzo"! Men det är ju analoger så vad förväntade jag mig
Citera
2016-08-12, 02:53
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hur vanligt är det med sk hangover av stilnoct? Provade 10mg och hela dagen påminner om samma känsla som propavan och theralen.

Måste nog påstå att det är relativt ovanligt. Särskilt inte som propavan (usch).
Citera
2016-08-12, 07:57
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Precis samma sak här. Över 3,25mg så blir jag deprimerad dagen efter med självmordstankar i värsta fall. Kan därför inte äta Imovane.
Citera
2016-08-12, 10:54
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Även vid så små doser som 7,5 mg? Jag tycker att vid 3,25 mg uppväger fördelarna nackdelarna. Får en klart bättre dygnsrytm än utan och känner mig skärpt dagen efter i jämförelse med 7,5mg(svårt att säga hur skärpt jag hade varit dagen efter om jag inte tagit alls, eftersom jag använt dem i över ett halvår dagligen)

Japp. Går sällan över den dosen. Mår också bättre om jag tar en halv, men det går inte just nu eftersom jag käkat lite för ofta på slutet.

Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Precis samma sak här. Över 3,25mg så blir jag deprimerad dagen efter med självmordstankar i värsta fall. Kan därför inte äta Imovane.

Mycket tråkigt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in