2014-02-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, du lär bli påverkad. Brukade alltid känna av 7.5 mg efter två veckors uppehåll.
Bara börja räkna ner till Mars den 3:e då
Citera
2014-02-17, 10:51
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanktion
Zopp är riktigt läbbig (och fansansfullt härlig )

Har hänt att jag vaknar och tittar på datorn och ser vad jag har skrivit... Ibland är det genialiskt men oftast bara zn' gnarg pgggt

Men att poppa en zopp och en stadig rom och cola, då slappnar man av!

Mindre roligt när man vaknar och upptäcker att man poppat 5-6 stycken och inte har ett enda minne av kvällen... Det är den läbbiga delen...

Ja förstår dig. Jag fattar inte vitsen varför man ska ta fler när man redan är väck. Dom tar slut fort. Nu sitter man här igen utan zoppizar...
Citera
2014-02-17, 17:15
Medlem
adhdtyps avatar
Fasar ut stesolid 10 mg per dag och nu fått zolpidem 5 mg till natten men inget händer, hur ska jag få tillbaks stesoliden då den lugnar mig, läkaren säger att zolpidem inte är benzo som stesolid.
Citera
2014-02-17, 17:56
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdtyp
Fasar ut stesolid 10 mg per dag och nu fått zolpidem 5 mg till natten men inget händer, hur ska jag få tillbaks stesoliden då den lugnar mig, läkaren säger att zolpidem inte är benzo som stesolid.
Säg att 5 mg inte ger någon effekt öht, och fråga om 10 mg till natten (Zolpidem). Säg INTE att du testat med högre doser än det du har utskrivet, om du nu har gjort det.
Citera
2014-02-17, 18:05
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Förklara för läkaren att det faktiskt råder korstolerans mellan benso och benso-analoger, och att 5mg Zolpidem inte ger något, pga toleransen du har från Stess-bruket.

Fattar han inte det får du be honom läsa på. Sen hade jag övervägt att byta läkare (och t.o.m. klinik), alltså...
Citera
2014-02-17, 18:32
Medlem
adhdtyps avatar
Vill ju inte ens ha zolpidem och inte stesolid heller. om jag fick bestämma skulle jag ha xanor, dom funkar bäst på mig. Kan man lämna tillbaka öppnad medidcin som stesolid och zolpidem? vill inte ha dom mer.
Citera
2014-02-17, 18:35
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Vill ju inte ens ha zolpidem och inte stesolid heller. om jag fick bestämma skulle jag ha xanor, dom funkar bäst på mig. Kan man lämna tillbaka öppnad medidcin som stesolid och zolpidem? vill inte ha dom mer.

Ja, du kan lämna in dem på apoteket.
Citera
2014-02-17, 18:38
Medlem
adhdtyps avatar
Tack för svar. Kommer lämna tillbaks zolpidem och får väl ta stesoliden tills den är utfasad. men xanor får jag inte. undrar varför...
Citera
2014-02-17, 18:55
Medlem
Jag har grava sömnsvårigheter så min doktor har skrivit ut lite olika mediciner nu ett tag men ingenting fungerar. Men det är väl så de arbetar, att de ordinerar små doser till en början och om inte det fungerar så blir det starkare och så vidare. Men farbror doktor verkar inte förstå att jag behöver sova nu, inte sen. Men jag försöker att inte vara för ond på honom, han har väl regler och principer att förhålla sig till.

Hur som helst, Stilnoct, jag kände knappt någonting av det, inte ens när jag provade att blanda det med alkohol (ja det var obegåvat) Fast jag är inte så van vid alkohol så fyllan blev kanske litet kraftigare men jag märker inte av någon större skillnad. Så jag avundas er. Vi får se vad jag får för trevligt på Onsdag.
Citera
2014-02-17, 19:29
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Tack för svar. Kommer lämna tillbaks zolpidem och får väl ta stesoliden tills den är utfasad. men xanor får jag inte. undrar varför...

Ska du ha Xanor till sömn, hade du tänkt? Isåfall är det ganska troligt att det är en bidragande faktor till att du inte får det utskrivet.
Citera
2014-02-17, 19:40
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueflicka
Jag har grava sömnsvårigheter så min doktor har skrivit ut lite olika mediciner nu ett tag men ingenting fungerar. Men det är väl så de arbetar, att de ordinerar små doser till en början och om inte det fungerar så blir det starkare och så vidare. Men farbror doktor verkar inte förstå att jag behöver sova nu, inte sen. Men jag försöker att inte vara för ond på honom, han har väl regler och principer att förhålla sig till.

Hur som helst, Stilnoct, jag kände knappt någonting av det, inte ens när jag provade att blanda det med alkohol (ja det var obegåvat) Fast jag är inte så van vid alkohol så fyllan blev kanske litet kraftigare men jag märker inte av någon större skillnad. Så jag avundas er. Vi får se vad jag får för trevligt på Onsdag.
Stilnoct fungerade sådär för mig också. Hade 10 mg till natten. Nästa du får är troligen Imovane (Zopiklon), fungerar klockrent för mig.
Citera
2014-02-17, 21:47
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Jag har fått några enstaka tabletter utskrivna för några dagars bruk. Har fungerat bra de senaste nätterna på 2 tabletter innan sänggåendet. Den här gången gjorde jag dock misstaget att slösurfa vid datorn i flera timmar istället för att släcka lampan och somna. Så nu är effekten borta. Fråga: Kan jag ta 2 Imovane nu? Det blir alltså 4x7, 5 mg inom loppet av tre timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in