2016-03-01, 10:41
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19qw
Stilnoct måste väl ändå vara starkare än imovan och zolpidem? stämmer det?

Stilnoct och zolpidem är ju samma substans. Som imovane och zopiklon.
Citera
2016-03-01, 10:45
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Är det farligt att ta 3-4 zolpidem per natt? jag tar en i taget. vaknar altid efter ca 2 timmar och då tar jag en ny tablett osv
Inte fysiskt farligt nej,men du kan bli beroende fortare och bygga upp tolerans.
Citera
2016-03-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Stilnoct och zolpidem är ju samma substans. Som imovane och zopiklon.

jag menade starkare än imovane och zoplikone
Citera
2016-03-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Inte fysiskt farligt nej,men du kan bli beroende fortare och bygga upp tolerans.

jag vaknar alltid efter 2-3 timmars sömn så jag har inget val. Men jag lyckas inte somna av sockerpillret imovane. Hur är det möjligt? jg har varierat mellan att ta dom sömnpiller jag nämnt. vissa dagar tar jag inget alls. så fort jag sovit i 2-3 timmar, vare sig med eller utan medicin, och tex vill ta en imovane för att somna så är det omöjligt. varför?
Citera
2016-03-01, 20:53
Medlem
Citat:
jag vaknar alltid efter 2-3 timmars sömn så jag har inget val. Men jag lyckas inte somna av sockerpillret imovane. Hur är det möjligt? jg har varierat mellan att ta dom sömnpiller jag nämnt. vissa dagar tar jag inget alls. så fort jag sovit i 2-3 timmar, vare sig med eller utan medicin, och tex vill ta en imovane för att somna så är det omöjligt. varför?

Stilnoct är en insomningsmedicin, den har väldigt kort halveringstid så effekten avtar snabbt. Theralen eller andra sedativa antihistminer tar man vid problem med uppvaknanden. Imovane kan man också ta eftersom den har längre halveringstid men jag gissar på att du fuckat upp toleransen genom att ta för mycket stilnoct så du känner inte av Imovanen.
Jag tar själv 10mg stilnoct och 1ml theralen och det funkar.
Citera
2016-03-01, 20:57
Medlem
Citat:
Är det farligt att ta 3-4 zolpidem per natt? jag tar en i taget. vaknar altid efter ca 2 timmar och då tar jag en ny tablett osv

Inte farligt men inte så bra för sömnkvaliten om du vaknar varannan time.
Citera
2016-03-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpll
Stilnoct är en insomningsmedicin, den har väldigt kort halveringstid så effekten avtar snabbt. Theralen eller andra sedativa antihistminer tar man vid problem med uppvaknanden. Imovane kan man också ta eftersom den har längre halveringstid men jag gissar på att du fuckat upp toleransen genom att ta för mycket stilnoct så du känner inte av Imovanen.
Jag tar själv 10mg stilnoct och 1ml theralen och det funkar.

Nej jag har aldrig fuckat up toleransen. Har bara ätit stilnoct ibland. Samma med imovane. Imovane är ju värdelös. Somnar inte ens av den. Den har aldrig hjälpt mig att sova ut längre. det har ingen medicin lyckats med.

vad är antihistaminer?
Citera
2016-03-01, 21:04
Medlem
Citat:
Nej jag har aldrig fuckat up toleransen. Har bara ätit stilnoct ibland. Samma med imovane. Imovane är ju värdelös. Somnar inte ens av den. Den har aldrig hjälpt mig att sova ut längre. det har ingen medicin lyckats med.

vad är antihistaminer?
Antihistaminer är en grupp mediciner som oftast används som lugnande eller mot allergier... Lergigan, Propavan, Quetiapine och Theralen är exempel. Den enda av dessa som jag fått användning av mot sömnproblem är Theralen.
Citera
2016-03-01, 22:24
Medlem
Citat:
dessa är ju svaga mediciner som inte fungerar. jag har testat atarax och propavan. helt värdelösa
Ja. Theralen är den enda som ens gör en lite sömnig. Använder den i kombination med Imovane och det funkar helt okej. Kolla om du kan få den utskriven.
Citera
2016-03-02, 08:48
Moderator
Morfar-52s avatar
I denna tråd diskuteras Imovane/Stilnoct. Finns massor med trådar om ospecifika sömnproblem./OT raderat
Citera
2016-03-02, 19:51
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Imovane under flera år varje kväll förstör REM-sömnen och kommer göra mer skada än nytta på lång sikt.
Citera
2016-03-02, 21:58
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Imovane under flera år varje kväll förstör REM-sömnen och kommer göra mer skada än nytta på lång sikt.

Vet du om samma gäller Stilnoct?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in