Du får ju läsa vad "måttligt intoxikation" betyder också 

Det betyder inte att du dör, det kan  betyda att du endast har svårt att sova, sämre balans, hallucinationer etc.. Jag har som mest käkat 30 stycken 7.5mg, alltså 225mg och har hänt ett par gånger. Första gången jag gjorde det så var det första gången jag provade flödder dock, förskrivet av läkare. Var då endast ett barn och vägde inte mycket alls så kunde hamnat i koma eller värre sa läkarna. Jag var borta i skallen med hallucinationer i ett par dagar efteråt.
Men det var bara första gången för några år sedan. Nu har jag gjort liknande blandningar med mer än bara imovane i stora mänger i alla fall över 15 gånger. Så länge man inte blandar med alkohol eller opioider (smärtstillande medel så som citodon, tramadol, morfin) så är det ganska lugnt. Det finns inte många fall där någon dött av endast en överdos benso eller bensoanalog som imovane.
Sen snackar du om folk som sväljer massor av kartor, vilket jag gjort några gånger för mycket 

Men det har också med tolerans till läkemedelsgruppen att göra. Många här har ätit imovane och liknande preparat över 1000 gånger, då är det en helt annan sak 

Hoppas att mitt svar gav dig lite mer kött på benen 

Citat:

Ursprungligen postat av omastar

Hur ligger det egentligen till med intoxikationen med Imovane?
"4.9 Överdosering
Toxicitet: Stora individuella variationer. 5 mg till 1½-åring gav lindrig intoxikation. Ca 30 mg till 6-åring gav måttlig intoxikation. 22,5-50 mg till vuxna samt 40 mg till åldring gav lindrig intoxikation. >50-<100 mg till vuxna gav lindring till måttlig intoxikation. 100 mg till vuxna gav djup medvetslöshet. 187 mg samt alkohol till vuxna gav allvarlig intoxikation."
http://www.lakemedelsverket.se/SPC_P...0tablet%20.pdf
Löper man alltså en risk av att intoxiseras ifall man bara tar 22,5mg som vuxen? Jag brukar ta 28mg till sömn ibland, alltså kan jag få denna intoxicering?
Och hur pass farlig är den intoxicering egentligen? Är det något som verkligen är farligt eller är det bara nån liten smutta som man bevisat inte är bra för nån liten smutts vars chans är näst intill omöjlig?
Har fan läst om folk här som tar 
flera kartor per tillfälle, hur jävla nergiftade borde ine dom vara då :S?