Citat:
Ursprungligen postat av
zanderman
Vad är poängen i att blanda dessa då överhuvudtaget, varför hade du båda två om man inte ens blir tröttare av o ta stilnoct sen, det är ju en insomningstablett som sagt? Eller min poäng var inte att blanda egentligen, men "råkade" ta en bensedin 10mg vid 17-tiden för jag vill glo en film o mysa , fast känner knappt av bensedinen, tycker zolpidem är mycket mycket starkare. Zolpidemen är från apoteket och bensedinen från en internetshop fast i blister så det bör varit äkta vara också
Grejen med Zolpidem är inte att du ska bli trött. Sederingen (och ibland euforin) är en bieffekt egentligen. Anledningen att jag trots allt blandade var för att dom fortfarande gjorde att jag somnade - även om man så att säga inte kände något.
I övrigt håller jag med dig om att Zolpidem är mycket bättre ur en rekreationell synvinkel än Stesolid. Däremot kan man bli rätt trasig i skallen om man äter Zolpidem under en längre tid, och då särskilt om man är vaken på dom och slänger i sig fler. Har personligen precis avslutat en längre tids Stilnoct-missbruk och börjar nu 8 dagar senare äntligen känna mig som en människa igen även om det kommer ta tid innan jag är helt återställd. Ta det lugnt, man fastnar lätt. Just särskilt pga att man tar dom på kvällen är det lätt att "äh vafan, jag tar en ikväll med... kan ju inte skada". Sen sitter man där och tar och äter 30-40mg per kväll.