Ibland när man vaknar morgonen efter att ta tagit några imovane kvällen innan kan jag känna mig jävligt skön och avslappnad några timmar. Just nu har jag tagit 2 x 7,5 mg och druckit lite, sitter och har det allmännt skönt och kommer antagligen somna bra snart. Helst av allt vill jag uppleva det där sköna efter-flöddret imorgon när jag vaknar och behöver nu tips på hur jag kan förlänga imovanes effekt. Jag har en halv 7,5:a kvar. Borde jag ta den precis när jag ska somna? Borde jag dricka mer alkohol? Sitter effekten i längst om jag tar tabletten hel (utan att ta bort det där höljet) eller borde jag istället krossa den och svälja? Finns det andra medel som kan få imovanes effekt att förlängas så det sitter i även morgonen efter man vaknat?

Har tyvärr ingen grapefrukt hemma vilket jag har hört ska förlänga ruset lite, har andra citrusfrukter samma effekt?
EDIT: Jag är alltså ute efter att dels förlänga effekten av de tabletter jag redan tagit (finns det ens nåt sätt för det? och dels vill jag veta hur jag ska ta den sista halva tabletter för att den ska sitta i så länge som möjligt.