2013-01-02, 21:29
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUtd_GBG
Jag använder mig av 2-3 7,5mg Imovane varje natt.
Kan detta öka "toleransen" på mitt Stesolid som jag börjat använda igen efter ett väldigt långt uppehåll?
Känns som att effekten inte kommer förrän runt 15-20mg stess och de är väl ända ganska "hög" dos för att ha varit utan cirka ett år?
Ja, de har korstolerans.

OnT:
Var flera år sedan jag tog Imovane, ska precis sluka en! En av mina favvobensos(analog).
Citera
2013-01-04, 00:16
Medlem
stoltajudens avatar
Själv blir det 7,5-15mg varje kväll för mig, trots att jag kämpar mig ut och tränar osv nästan dagligen måste jag ta 15mg ibland. Om nu med en nyfödd här hemma får jag inte livspusslet att gå ihop om istället kör varannan natt. Brukar få 30st/månad men skulle egentligen behöva det dubbla men det skulle nog aldrig läkare gå med på. Har försökt att leta runt bland nätshopparna men utan resultat. Jaja, ville bara hylla Imovane som något som både rädda de tidiga åren i min sons liv tack vare en närvarande far samt en far som inte blev galen på grund av sömnbris. Men det sker tyvärr när ibland 1-2 veckor innan jag kan få ett nytt recept. Ska leta vidare bland näshoppar-tråden några timmar nu för att att jag inte missat något. Sedan vill man ja inte puga ut de sjuka priser man brukar se
Citera
2013-01-05, 10:27
Medlem
Har fått Imovane 5mg på recept och undrar hur jag nyttjar dessa bäst?
Settings och hela faderallan om nån har tid/ork/lust
Citera
2013-01-05, 14:14
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damaf

tom mage, valfri tid(inte för trött bara). hemma, inte bland folk (om dom inte vet du tar det). framför datorn funkar eller valfri aktivitet hemma. om du aldrig tagit innan så räcker det med 2-3st för att bli flummig(antar det är det du är ute efter) fyll på mer fler annars, vilket du lär göra i vilket fall för det gör man alltid haha vill du sova så ta 10 min innan du går och lägger dig bara. 2st.
Citera
2013-01-05, 14:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damaf

Rektalt.
Citera
2013-01-05, 14:31
Medlem
E.W.s avatar
Ska Stilnoct/Imovane tas oralt, ska de tas på tom mage.
Citera
2013-01-05, 14:31
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Ska Stilnoct/Imovane tas oralt, ska de tas på tom mage.

Gärna ihop med grapefrukt.
Citera
2013-01-06, 00:19
Medlem
LordChesterfields avatar
Ibland när man vaknar morgonen efter att ta tagit några imovane kvällen innan kan jag känna mig jävligt skön och avslappnad några timmar. Just nu har jag tagit 2 x 7,5 mg och druckit lite, sitter och har det allmännt skönt och kommer antagligen somna bra snart. Helst av allt vill jag uppleva det där sköna efter-flöddret imorgon när jag vaknar och behöver nu tips på hur jag kan förlänga imovanes effekt. Jag har en halv 7,5:a kvar. Borde jag ta den precis när jag ska somna? Borde jag dricka mer alkohol? Sitter effekten i längst om jag tar tabletten hel (utan att ta bort det där höljet) eller borde jag istället krossa den och svälja? Finns det andra medel som kan få imovanes effekt att förlängas så det sitter i även morgonen efter man vaknat? Har tyvärr ingen grapefrukt hemma vilket jag har hört ska förlänga ruset lite, har andra citrusfrukter samma effekt?

EDIT: Jag är alltså ute efter att dels förlänga effekten av de tabletter jag redan tagit (finns det ens nåt sätt för det? och dels vill jag veta hur jag ska ta den sista halva tabletter för att den ska sitta i så länge som möjligt.
Senast redigerad av LordChesterfield 2013-01-06 kl. 00:41.
Citera
2013-01-06, 00:51
Medlem
LordChesterfields avatar
Vilken administrering ger längst effekt av imovane?Är inte ute efter att få så stark effekt som möjligt eller så utan vill enbart att det ska sitta i så länge som möjligt
Citera
2013-01-06, 02:19
Medlem
Minstad664s avatar
Har tagit imovane i nästan 2 månader nu utan uppehåll och jag kan verkligen inte sova utan det om nätterna. Försöker sova utan skiten men efter 5 timmar av snurrande i sängen blir jag så frustrerad att jag flyger upp och klipper en tablett fast jag inte borde. Hur fan ska jag bära mig åt för att bryta det här mönstret?

Innan jag började med Imovane så tog det mig ungefär två timmar att somna men nu är det som sagt omöjligt om jag inte tar det....

Varför jag vill bryta mönstret : Jag behöver verkligen ha det till hands när det väl gäller - samt stör det mig då jag inte vet hur länge min läkare kommer vara villig att skriva ut något.
(är inne på mitt andra 30pack)

mvh
Citera
2013-01-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordChesterfield
Vilken administrering ger längst effekt av imovane?Är inte ute efter att få så stark effekt som möjligt eller så utan vill enbart att det ska sitta i så länge som möjligt

Drick mycket grapefruktjuice i samband med intagen och dela upp dosen så att du tar den sista tabletten samtidigt som du ska gå och lägga dig. Om du planerat att ta 30mg och ska gå o lägga dig 02:00; ta först 2st 7.5mg runt 22-23 tiden, sen tar du 1st 7.5mg vid 00:30 sen sista 02:00.. drick ett glas grapefruktjuice till varje tablett och om du vill ha starkare effekt så tänk på att ha "tom mage".
Citera
2013-01-06, 13:51
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minstad664
Har tagit imovane i nästan 2 månader nu utan uppehåll och jag kan verkligen inte sova utan det om nätterna. Försöker sova utan skiten men efter 5 timmar av snurrande i sängen blir jag så frustrerad att jag flyger upp och klipper en tablett fast jag inte borde. Hur fan ska jag bära mig åt för att bryta det här mönstret?

Innan jag började med Imovane så tog det mig ungefär två timmar att somna men nu är det som sagt omöjligt om jag inte tar det....

Varför jag vill bryta mönstret : Jag behöver verkligen ha det till hands när det väl gäller - samt stör det mig då jag inte vet hur länge min läkare kommer vara villig att skriva ut något.
(är inne på mitt andra 30pack)

mvh

Lätt att det blir såhär. Jag har samma problem, kan dock bryta mönstret.
Det du behöver är en till icke narkotiskt medicin ex anithistaminer som theralen. Används med fördel för att hålla uppe några kvällar med de riktiga sömnpillerna så att toleransen sjunker.
Annars kan jag starkt rekommendera mianserin eller mirtazapin, prata med din läkare om det, säg att du inte vill äta imovane varje kväll men behöver något för att somna. Dessa mediciner är ej beroendeframkallande och det borde inte vara något problem för dig att få dessa utskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in