2013-03-29, 14:00
Medlem
gormiti100s avatar
Fy fan. Tog 10-24st imovane igår. Minneslucka: 4-6timmar. Började med att ta åtta stycken, sagt och gjort. Kände mig festlig så snorta två stycken också. Chillar på youtube och sen kommer jag inte ihåg mer. Jag kommer hem efter en tur på sjukan, jag spyr i hissen. Det saknades 24st tabletter hemma. Om jag somnade skulle jag tydligen dö.

Slutsats: knark är bajs.

Edit: 7.5mg
Citera
2013-03-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gormiti100
Fy fan. Tog 10-24st imovane igår. Minneslucka: 4-6timmar. Började med att ta åtta stycken, sagt och gjort. Kände mig festlig så snorta två stycken också. Chillar på youtube och sen kommer jag inte ihåg mer. Jag kommer hem efter en tur på sjukan, jag spyr i hissen. Det saknades 24st tabletter hemma. Om jag somnade skulle jag tydligen dö.

Slutsats: knark är bajs.

Edit: 7.5mg
Hade du druckit alkohol? Det är snudd på omöjligt att dö av Z-analoger, förstår ifall du spydde om du snortat, smaken måste vara hemsk ... snortat zolpidem, det är kalas, ingen dålig smak (5mg på tåget, snackade ihjäl min stolsgranne)
Citera
2013-03-29, 14:21
Medlem
gormiti100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Hade du druckit alkohol? Det är snudd på omöjligt att dö av Z-analoger, förstår ifall du spydde om du snortat, smaken måste vara hemsk ... snortat zolpidem, det är kalas, ingen dålig smak (5mg på tåget, snackade ihjäl min stolsgranne)
Ingen alkohol. Ambulans snubben sa att jag skulle dö men vad vet jag.
Citera
2013-03-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gormiti100
Ingen alkohol. Ambulans snubben sa att jag skulle dö men vad vet jag.
Noobig ambulans snubbe som jobbar på skrämselpropaganda, det är skitsvårt att dö på Z-analoger, mer svårt än att dö på benso ... undra om han tänkte att *tar man över 20 så överdoserar man gånger 20, om man överdoserar på opiater gånger 20 så borde man vara död* "Grabben, du har tur som klarade dig"
Citera
2013-03-29, 17:32
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin
Jag känner likadant. Mår dock inte illa, utan bara jäkligt sliten de första 10-15 min efter jag vaknat.
Funderar på att prova en vecka eller två utan Imovane bara för att se om det gör någon skillnad i kroppen, förutom tröttheten då, som kommer bli överjävlig.

Ja lite seg/sliten får man räkna med att känna sig när man vaknar på morgonen efter att man har tagit imovane, iaf jag.

Ibland är det nästan omöjligt att vakna, även fast jag har satt 3 larm.

Men det här med illamåendet dagen efter som biverkning är segt, då jag hatar att må illa.
Numera tänker jag till en eller två gånger innan jag tar imovane pga denna biverkning.

Fortfarande ingen som känner igen sig med illamåendet?
( nej, jag är man, så gravid är jag inte! )
Citera
2013-03-29, 18:37
Medlem
40 st 7.5 Imovane samt en par glas rödvin kan sluta med döden. (det var ett medvetet val, det fanns ett brev).
Så lek inte med mängden och tro inte på de som säger att man inte kan avlida av benzo/analoger.

Be careful out there.
Citera
2013-03-29, 19:51
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lenapena
40 st 7.5 Imovane samt en par glas rödvin kan sluta med döden. (det var ett medvetet val, det fanns ett brev).
Så lek inte med mängden och tro inte på de som säger att man inte kan avlida av benzo/analoger.

Be careful out there.

Vart går gränsen rent generellt när det kommer till Zopiklon?

Somnar man bara in, eller är det en smärtsam död? ( Nej, jag är inte självmordsbenägen, enbart nyfiken )

Edit: läste i en tråd här på Fb att LD50 låg på 800mg/kg.

"LD50 på zopiklon är 800mg/kg" -Kungens##^}{LL
Andra inlägget i tråden
Tråd : https://www.flashback.org/t1719695
Senast redigerad av Hysteri90 2013-03-29 kl. 19:56. Anledning: Edit
Citera
2013-03-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lenapena

Be careful out there.
Ja, alkohol, inte endast Z i sig, sötnos... Har petat i mig ~60st zopiklon + en flaska vin (och däckat på det) utan att dö eller ens märkt av andningsdepression. (det var sista gången jag käkar Z, fan vilken vidrigt värdelös flumdrog det blivit för mig ... älskar den i lugnande syfte)

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Vart går gränsen rent generellt när det kommer till Zopiklon?

Somnar man bara in, eller är det en smärtsam död? ( Nej, jag är inte självmordsbenägen, enbart nyfiken )

Edit: läste i en tråd här på Fb att LD50 låg på 800mg/kg.

"LD50 på zopiklon är 800mg/kg" -Kungens##^}{LL
Tråd : https://www.flashback.org/t1719695
Det blir andningsdepression, kroppens system lägger av, man däckar och dör tror jag, faktiskt inte en aning om vad som händer förutom att man stressar kroppen till den grad att den lägger av.
Citera
2013-03-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Ja lite seg/sliten får man räkna med att känna sig när man vaknar på morgonen efter att man har tagit imovane, iaf jag.

Ibland är det nästan omöjligt att vakna, även fast jag har satt 3 larm.

Men det här med illamåendet dagen efter som biverkning är segt, då jag hatar att må illa.
Numera tänker jag till en eller två gånger innan jag tar imovane pga denna biverkning.

Fortfarande ingen som känner igen sig med illamåendet?
( nej, jag är man, så gravid är jag inte! )

Jag blir aldrig seg dagen efter av stilnoct, kanske för att jag har tagit i ett par år till och från men är inte poängen med dom att halveringstiden är så kort att den är ute ur systemet när man vaknar?
Citera
2013-03-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Jag blir aldrig seg dagen efter av stilnoct, kanske för att jag har tagit i ett par år till och från men är inte poängen med dom att halveringstiden är så kort att den är ute ur systemet när man vaknar?
Stilnoct och imo är olika substanser. Kan känna igen mig i att jag blir dåsig dagen efter imo, snudd på förstörd ifall jag försöker gå upp innan medicinens halveringstid gått ur mig

Hysteri: Sov längre eller byt till Zolpidem/sonata.

Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Slängt i mig 300mg lyrica nyss, har 10mg zolpidem som jag vill flumma på. vill inte göra galna grejer bara mysa lite tror ni det går?
Självfallet, rock solid.
Senast redigerad av lolicon 2013-03-29 kl. 21:43.
Citera
2013-03-29, 21:35
Medlem
Rommelsteins avatar
Slängt i mig 300mg lyrica nyss, har 10mg zolpidem som jag vill flumma på. vill inte göra galna grejer bara mysa lite tror ni det går?
Citera
2013-03-29, 23:27
Medlem
lovezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein

Ät dem enskilt. Det är olika typer av rus, trevligast så. Du kommer nog inte bli dum i huvudet på 10mg.
Hoppa stillnocten till en annan dag. Drick energidryck eller kaffe till lyrican så ska du se att det boostar, om det var det du ville med stillen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in