Citat:
Ursprungligen postat av naruto
Näe alltså jag fick 30x10mg, tog en igår vid 20:30 och la mig.
Sov som en gud tills klockan ringde 05:30, fyfan vad BRAA!

Det är väl ungefär vad du ska förvänta dig när du tar medicin för att sova, att det blir bra tills du väljer att lägga det åt sidan
Förvisso så har det inte varit någon större skillnad för mig att kunna sova för och efter jag började medicinera på Z, åt helvete i alla fall ^_^ ... Fast nu är jag beroende och blir pilsk av tanken att flumma på Z, blir progressivt dum i huvudet av dem dock, väldigt synd, mina älsklingar vill mig inget gott
Citat:
Ursprungligen postat av qleap
I övrigt måste jag säga att Imovane är ett riktigt bra sömnmedel, men bruka inte det för mycket och för länge. Jag har hört en del skräckhistorier om avtändning och då pratar jag inte om det vanliga med några nätter utan sömn utan om riktigt jävliga kalkoniserande (eget ord).
Knarka lugnt mina vänner!
Nej, det är väl egentligen inte så förbannat jävla jobbigt såvida man bara har 30/månad, det som blir jobbigt på riktigt är när man betar av allihopa på samma gång, precis som med vilken annan benso som helst.
Toleransutvecklingen på Zopiklon är brutal, ifall du vill ha Zopi som sömnmedel så undvik att riskera att köra över 7,5mg
Det som är speciellt med Zopiklon till skillnad mot alla andra z-analoger är dess bensoistiska karaktär, lång halveringstid vilket kan resultera i att man racear på det; man tar en när man vaknar, en till maten, en till eftermiddagen & en till kvällen samt 2st mellan alla dessa depåer (och halveringstiden håller sig kvar tills man vaknar varpå man fortfarande är flöddrad och fortsätter sitt race) .. subjektiv uppfattning
Nu pratade jag med läkaren om att Zopi inte var min grej, tillbaka till stilisarna, och för det är jag glad, funderar om jag fortfarande har slutat med dem (inte ätit Z på 2 månader.)
Simma lugnt