2009-01-20, 14:23
Medlem
Nemesis1s avatar
Varför ens jämföra Stilnoct och Xanor?? Xanor är ju ångestdämpande och kanske den bästa bensodiazepinen för de som lider av panikångest p.g.a. det snabba påslaget, den lagom långa halveringstiden och att pillret inte är så hypnotiskt... Stilnoct är å andra väldigt hypntiskt och kortvarigt, perfekt för de som lider av insomningssvårigheter (men sen sover bra) och de som helt enkelt bara vill bli bänga...
Citera
2009-01-20, 14:28
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Varför ens jämföra Stilnoct och Xanor?? Xanor är ju ångestdämpande och kanske den bästa bensodiazepinen för de som lider av panikångest p.g.a. det snabba påslaget, den lagom långa halveringstiden och att pillret inte är så hypnotiskt... Stilnoct är å andra väldigt hypntiskt och kortvarigt, perfekt för de som lider av insomningssvårigheter (men sen sover bra) och de som helt enkelt bara vill bli bänga...

Nu var det väl iofs Imovane (zopiklon) och Xanor som jämfördes. Zopiklon har lite längre verknings- och halveringstid än sina bröder i Z-drogfamiljen.

Stilnoct har zolpidem, inte zopiklon, som aktiv substans.
Citera
2009-01-20, 14:30
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelFjant
Nu var det väl iofs Imovane (zopiklon) och Xanor som jämfördes. Zopiklon har lite längre verknings- och halveringstid än sina bröder i Z-drogfamiljen.

Stilnoct har zolpidem, inte zopiklon, som aktiv substans.

Jag tycker att Zopiklon fungerar på exakt samma sätt som dom starkare bensodiazepinerna. Zolpidem får man dock något slags delirium av.
Citera
2009-01-20, 14:32
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag tycker att Zopiklon fungerar på exakt samma sätt som dom starkare bensodiazepinerna. Zolpidem får man dock något slags delirium av.
En skillnad är att man inte får metallsmak i munnen av bensodiazepiner...
Citera
2009-01-20, 14:33
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:

Smaken lär man sig att uppskatta och den försvinner med tiden.
Citera
2009-01-20, 14:34
Medlem
monkfishs avatar
Citat:
Det lindrar definitivt. Frågan är ju dock om det är så lyckat att ta andra droger som påverkar GABA systemet medans du har avtändning från Xanor. Fick du inte dom utskrivna? Får du ingen nertrappning?

Tack det avgör saken förberder mig för resa mot apoteket.

Hur menar du nu, om det fungerar mot detta tillstånd så är det hur lyckat som helst. Nä men om du tänker på att jag skjuter upp avtändningen så är det lungt jag har ringt in receptet igår så väntar på att läkaren skicka det till apoteket. Ibland går det på samma dag, men kan ta 5 dagar oxså. Så om jag har riktigt tur så är det färdigt då jag kommer till apoteket. Har ringt med mellan rum till apoteket och kolllat om det kommit , men gett upp nu då jag bara sätter igång abstinensen ännu mer varje gång.

Går på ner trappning, trappadt ner från 3 mg till 1.5 mg , men det ligger på is nu då det blev en rejäl smäll psykist, trappade ner för fort.
Citera
2009-01-20, 14:36
Medlem
monkfishs avatar
Citat:

Jo men nu var det ju frågan om jag kunde lidra avtändingen med Imovane, inte vad huvudsyftet med medecinen.
Citera
2009-01-20, 14:38
Medlem
monkfishs avatar
Citat:

Hehe det är därför dom ligger kvar på apoteket.
Citera
2009-01-20, 14:38
Medlem
Käkat 25 zopiklon under 1 vecka nu.

Har fått grova overklighetskänslor och huvudont sen jag tog de sista 4 imovanen i måndags.
Är detta abstinens? isånnafall hur länge håller det i sig? fruktansvärt jobbigt, orkar inte med någonting
Citera
2009-01-20, 14:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkfish
Jo men nu var det ju frågan om jag kunde lidra avtändingen med Imovane, inte vad huvudsyftet med medecinen.
Ja, lindra borde det åtminstone göra men det drar ju också ut på det hela en längre tid än om du slutar cold turkey...
Citera
2009-01-20, 14:40
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
Käkat 25 zopiklon under 1 vecka nu.

Har fått grova overklighetskänslor och huvudont sen jag tog de sista 4 imovanen i måndags.
Är detta abstinens? isånnafall hur länge håller det i sig? fruktansvärt jobbigt, orkar inte med någonting

Om du nu har fått någon abstinens vilket jag tvekar på så lär den inte sitta i länge om du bara har tagit dom i en vecka. Jag har tagit dom varje natt i ca 4 år.
Citera
2009-01-20, 14:45
Medlem
monkfishs avatar
Citat:

Jag har aldrig lyckas få ett rus av varken Stilnoct eller Imovane. Har provat ett antal gånger, men antingen känner jag noll ir så blir det svart, men aldrig känt något rus av dessa, mycket konstigt tycker jag, men kanske det fungerar bättre nu då jag äter betydligt mindre benzo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in