2013-08-21, 12:10
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Har tagit Stilnoct 10mg till natten 1-3 dagar i veckan ett par månader nu, gjorde ett misstag och råkade ta 10mg extra en kväll nyligen under lite flummande omständigheter. Nu fungerar inte längre 10mg utan enbart 20mg och jag undrar hur lång tid det lär ta innan jag kan gå ner till 10 igen?

Försöker numera att ta max 2ggr veckan, ska ta ikväll och skippa resten av denna veckan och fram tills fredag i nästa. Tror ni att det räcker eller ska jag försöka hålla mig längre?
Ett par dagar, eftersom du bara tar 1-3 gånger i veckan så kommer den sjunka ganska fort.
Citera
2013-08-21, 13:01
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Har tagit Stilnoct 10mg till natten 1-3 dagar i veckan ett par månader nu, gjorde ett misstag och råkade ta 10mg extra en kväll nyligen under lite flummande omständigheter. Nu fungerar inte längre 10mg utan enbart 20mg och jag undrar hur lång tid det lär ta innan jag kan gå ner till 10 igen?

Försöker numera att ta max 2ggr veckan, ska ta ikväll och skippa resten av denna veckan och fram tills fredag i nästa. Tror ni att det räcker eller ska jag försöka hålla mig längre?
Zolpidem har mycket kort halveringstid, du kommer efter bara någon dag kunna sova på 10 mg igen. Annars kan du pröva med 15 mg någon dag och sedan gå ner till 10 mg igen.
Citera
2013-08-21, 15:18
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Snart ska man in i dimman med stilnoct, underbart
Citera
2013-08-21, 15:39
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Efter cirka 3-4 timmar kanner jag typ ingen effekt alls av imovanen. Gar imovanen ur kroppen sa pass snabbt eller?
halveringstiden är ca 4-5 timmar på zopiklon/imovane.
Citera
2013-08-21, 15:46
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ett par dagar, eftersom du bara tar 1-3 gånger i veckan så kommer den sjunka ganska fort.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Zolpidem har mycket kort halveringstid, du kommer efter bara någon dag kunna sova på 10 mg igen. Annars kan du pröva med 15 mg någon dag och sedan gå ner till 10 mg igen.

Tack så hjärtligt, då kan jag ha det gutt ikväll utan att behöva oroa mig !
Citera
2013-08-21, 17:05
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Efter cirka 3-4 timmar kanner jag typ ingen effekt alls av imovanen. Gar imovanen ur kroppen sa pass snabbt eller?

Samma här, fast brukar vakna efter ca 5 timmar och ha svårt att somna om.
Det löser du bäst genom att ta någon antihistamin ett par timmar innan du tar din imovane.
Kommer du sova gott hela natten. Du kommer dock vara extra seg på morgonen första dagarna men det går över.
Citera
2013-08-21, 19:14
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Samma här, fast brukar vakna efter ca 5 timmar och ha svårt att somna om.
Det löser du bäst genom att ta någon antihistamin ett par timmar innan du tar din imovane.
Kommer du sova gott hela natten. Du kommer dock vara extra seg på morgonen första dagarna men det går över.
Tvärt om för mig, jag vaknar nästan varje timma eller varannan timma (tror det är pga GBL/GHB bruket jag hade) som fortfarande stör sömnen..

men som sagt, jag har inga problem alls att somna om varje gång jag vaknat ifall jag tagit mina 10-15 mg zopiklon
Citera
2013-08-21, 19:25
Medlem
Filantropis avatar
Helt klart en av mina favorit-droger, nu har jag dock 15mg på recept om dagen, så det är lätt att det blir för mycket av det goda.
Citera
2013-08-21, 20:00
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Helt klart en av mina favorit-droger, nu har jag dock 15mg på recept om dagen, så det är lätt att det blir för mycket av det goda.
De perioder jag haft zopiklon på recept så har mitt liv totalt sett varit Så mycket bättre.. panikångestattackerna under dagarna blev mindre och lättare att hantera t o m, fast än jag bara tog mina zopiklon som jag skulle, till natten.

Var väl tanken att varje natt "var klar" och man visste att man alltid kunde få somna och sova gott.

Nu har jag haft slut zopiklon ett par dagar och vet inte nästa gång jag får tag på det,

Gick från 10-15 mg till 7,5 mg och sen 3,75mg några nätter, hoppas det hjälpte lite.. visst sover jag på diazepam som jag har hemma men insomningen sker ju inte i ett kick på samma sätt.
Citera
2013-08-21, 23:14
Medlem
Parrehs avatar
Räcker två stycken 7.5 mg och en 5 mg:are för att bli lite mysig? Brukar inte ta i russyfte.
Citera
2013-08-21, 23:17
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parreh
Räcker två stycken 7.5 mg och en 5 mg:are för att bli lite mysig? Brukar inte ta i russyfte.
Ja, gott och väl.
Citera
2013-08-22, 21:53
Medlem
Jag fick zolpidem utskrivet i våras. Under juli började jag använda zolpidem mer frekvent då jag tyckte det var bekvämt att sova. Ibland tog jag 2st (ordinerad 7,5mg x 1) för att försäkra mig om att somna.
När jag åt zolpidem ihop med neurolepktika (zyprexa) kunde min dag efter vara förstörd, som en vandrande zombie, jag slutade därför med zyprexa.
Vissa tillfällen gjorde mig zyprexa och zolpidem så borta att jag vandrar upp och ätit fler inbillad "jag är vaken, jag måste sova, ät mer". Dagen efter såg att jag kunde ätit 7-8st och varit helt väck.
Toleransen verkar öka fort.

Hur lång tid ligger rester av zolpidem kvar i kroppen? Om man inte använder dem på ett tag och inte dagligen bör väl effekten komma tillbaka?

(Varit utan zolpidem 3 veckor)

Jag ha fått zopiklon istället (lite billigare) om jag har tollerans mot zolpidem skulle zopiklon kunna bli som något "nytt" för kroppen då, eller är de såpass lika?

Vilket är bäst av dess två och varför?

Vilken av dem är mest och lättat att bli beroende av?
Senast redigerad av Reconciliacion 2013-08-22 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in