2012-10-09, 00:54
Medlem
Finns det någon som har dragit på sig förkylningar efter att ätit imovane?
Jag tycker mig ha märkt att jag själv har råkat ut för det.
Jag har i grunden känsliga slemhinnor i näsan och vid tillfällen när jag har ätit tabletterna under några dagar eller vid gånger jag har tagit högre doser så har jag alltid råkat ut för muntorrheten man kan få. Strax därefter har näsan, och ibland halsen, börjat krånglat med en förkylning som följd.

Tror ni att det kan finnas något samband eller är det bara jag som haft en jäkla otur?
Citera
2012-10-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
När jag är nykter vet jag om allt det du säger, brukar till och med påminna mig själv just innan jag sväljer tabletterna att det inte ger ett skit att fylla på. Igår natt åt jag tre som vanligt kl 22:30. Måste ha somnat innan 00:30 men likt förbannat hade jag ätit 9st(!?!?) när jag vaknade. Var märkbart påverkad halva dagen idag och har nu ångest att jag måste vänta minst en vecka innan jag får nya. Aja, toleransen kanske sänks lite under tiden

I know, jag har gjort exakt samma sak, hehe. Du får se till att hålla dig sysselsatt med något som är roligt när du tar tabletterna, då brukar man bli så fokuserad och väck inne i det man håller på med så man hinner inte ens tänka på att fylla på

Jag körde förut (i rus-syfte) 1 veckas mellanrum mellan varje tillfälle men jag fick ändå lite, lite tolerans. 2 veckor däremot är helt perfekt för min del. Tror till och med toleransen går ner lite, sist tog jag betydligt mindre än vad jag brukar och blev minst lika påverkad. Så om du har disciplin är det definitivt värt att vänta 1-2 veckor mellan varje intag ^^
Citera
2012-10-09, 10:02
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissecat
Finns det någon som har dragit på sig förkylningar efter att ätit imovane?
Jag tycker mig ha märkt att jag själv har råkat ut för det.
Jag har i grunden känsliga slemhinnor i näsan och vid tillfällen när jag har ätit tabletterna under några dagar eller vid gånger jag har tagit högre doser så har jag alltid råkat ut för muntorrheten man kan få. Strax därefter har näsan, och ibland halsen, börjat krånglat med en förkylning som följd.

Tror ni att det kan finnas något samband eller är det bara jag som haft en jäkla otur?

Jag har upplevt det med. Och jag ær i princip aldrig sjuk. Dessutom har jag blivit allergisk, næsan kliar som fan o allergisk har jag aldrig vart heller. Eller så har vi bara båda haft otur, slumpen=P
Citera
2012-10-09, 20:27
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Jag undrar om det är farligt att blanda sobril och imovane? Har tagit två sobril nu och brukar ta imovane för att sova men har aldrig tagit sobril och imovane efter varandra. Jag är livrädd för att bli galen. Så jag oroar mig lite. Jag är inte ute efter nåt rus och det får jag varken av sobril eller imovane, jag vill bara sova.
Citera
2012-10-09, 22:25
Medlem
Emmelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospassageraren
Jag undrar om det är farligt att blanda sobril och imovane? Har tagit två sobril nu och brukar ta imovane för att sova men har aldrig tagit sobril och imovane efter varandra. Jag är livrädd för att bli galen. Så jag oroar mig lite. Jag är inte ute efter nåt rus och det får jag varken av sobril eller imovane, jag vill bara sova.

Du behöver inte känna någon anledning att oroa Dig, Sobril + Imovane är en helt ofarlig kombination utan några riskabla eller ohälsosamma interaktioner.

Se bara till att ligga kvar i sängen och vila så är det enda som kommer hända att läkemedlen eventuellt potentierar varandra.
Citera
2012-10-10, 01:34
Medlem
Jag har käkat upp 100-200 stillisar på 2-4 dagar ibland så 20 st (imovane?) på 4-5 dagar är lugnt. Brukar käka 2-3 kartor sånna vissa dagar...
Citera
2012-10-10, 13:34
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaare
Jag har käkat upp 100-200 stillisar på 2-4 dagar ibland så 20 st (imovane?) på 4-5 dagar är lugnt. Brukar käka 2-3 kartor sånna vissa dagar...

Vet inte hur du menar när du säger att det är lugnt? Lugnt på ett sånt sätt att det inte är fysiskt farligt vet jag att det är. Däremot är det jävligt onödigt och förstör min tolerans och sömn dom dagarna jag egentligen skulle ha spridit ut tabletterna över.
Citera
2012-10-10, 18:44
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmely
Du behöver inte känna någon anledning att oroa Dig, Sobril + Imovane är en helt ofarlig kombination utan några riskabla eller ohälsosamma interaktioner.

Se bara till att ligga kvar i sängen och vila så är det enda som kommer hända att läkemedlen eventuellt potentierar varandra.

Tack det lugnade mig! Provade igår och det blev som du sade. Bara en annan fråga, vet du varför min signatur visas fast jag klickar i att inte visa den?
Citera
2012-10-10, 23:25
Medlem
Emmelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospassageraren
Tack det lugnade mig! Provade igår och det blev som du sade. Bara en annan fråga, vet du varför min signatur visas fast jag klickar i att inte visa den?

Det var betryggande att se att allt gick Dig lyckligt.

Anledningen till att Din signatur fortfarande visades kan mycket väl vara att det tar ett par timmar innan ändringar man gör på forumet träder ikraft. Nu, senare framåt natten syns den inte längre.
Senast redigerad av Emmely 2012-10-10 kl. 23:28.
Citera
2012-10-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Vet inte hur du menar när du säger att det är lugnt? Lugnt på ett sånt sätt att det inte är fysiskt farligt vet jag att det är. Däremot är det jävligt onödigt och förstör min tolerans och sömn dom dagarna jag egentligen skulle ha spridit ut tabletterna över.

Onödigt och onödigt, beror ju på hur man ser man så saken om du förstår vad jag menar ;-) Men förstår din poäng med toleransen. Den ökar extremt fort, vet att efter ett par dagars användning så känner man ingenting fast än man petar i sig 10 st 10mg stillisar.
Citera
2012-10-11, 15:35
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaare
Onödigt och onödigt, beror ju på hur man ser man så saken om du förstår vad jag menar ;-) Men förstår din poäng med toleransen. Den ökar extremt fort, vet att efter ett par dagars användning så känner man ingenting fast än man petar i sig 10 st 10mg stillisar.

Käkade 20mg imovane igår natt, fick väldig svag effekt och ett "vill ha mer begär". Måste försöka att inte ta något på 1-2 veckor för att sänka toleransen. Minns dom goda tiderna då 15mg gjorde mig helväck och jag somnade skönt.
Citera
2012-10-11, 21:18
Zopiclone, en karta (10 x 7.5) igår plus 10 mg valium. Idag blev det ännu en karta plus ett antal folköl. En karta kvar... Måste trappa ut den försiktigt så jag slipper cpryckninger och insomnia!

Blev visst 15x3.5 folköl tillslut. det jag hatar med benz & derivat är att man måste boosta skiten med röka och eller öl för att få eufori. ton of bricks är ju skönt, men man vill ju vara glad samtidigt!
Senast redigerad av löktårta 2012-10-11 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in