Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-13, 17:10
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Ja det kan man säga ja. Detsamma gäller inte enbart z-analogerna men är mest påtagligt med dessa.

Vad för andra preparat rör det sig om också?
Vad kan jag göra för att få ett rus av imovane igen?
Citera
2013-02-13, 17:34
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Nu tänkte jag främst på de vanliga bensodiazepinerna men samma tänk kan väl i viss mån appliceras på resterande preparat också.

Vad jag vet kan du inte göra något mer än att låta tiden gå för att sedan se om din toleransnivå gått ner. Det är inte heller säkert att det gör någon skillnad.
Du kan förutom att hålla dig till en lägre dos dessutom förlänga tiden mellan dina planerade intag, men dessa saker fungerar främst som förebyggande åtgärder.
Citera
2013-02-13, 18:01
Medlem
xanax99s avatar
Citat:

Ja vet inte om du läste tråden jag länkade till där jag beskrev just detta men det hela beror ju på en jävla massa individuella saker.
Kort o gott kan du inte göra ett skit förutom att hålla upp längre och/eller öka doserna, i vilket fall kommer du i slutändan ändå att bli blåst på konfekten, precis som Metacognition antyder ovan är slutresultatet oundvikligt.
För att göra en lång historia kort kunde jag för typ 15 år sedan vräka i mig 30+ 7.5mgare, höll sedan upp med alla droger i närmare 10 år innan jag började lura mig själv igen, jag lovar att jag var uppe i de doserna för att få ett "rus" igen inom att tagit substansen kanske 5-8ggr. Kan tillägga att det absolut inte rörde sig om dagliga intag heller då jag gick på andra droger. Sedan dess har jag under de senaste åren kontinuerligt haft skiten utskrivet utan att äta det 9 av 10 dagar och endast ett fåtal ggr per år försöka fluddra till det och det funkar, en gång. Smäller jag i mig en mängd tabs till inom ett par dagar till några veckor efter en rejäl "fylla" får jag absolut ingen effekt, precis som du i går.
Att nollställa tolleransen kan du bara glömma, det kommer aldrig bli vad det varigt mer än vid enstaka tillfällen när du väl trillat över gränsen, det är bara att hoppas att du inte är där än och att ett par månaders uppehåll kan få det att funka igen för dig åtminstone ett par ggr.
Eller så höjjer du kontinuerligt dosen tills du inte längre räknar piller utan kartonger.
Citera
2013-02-13, 19:21
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Känner igen det där! Man lägger sina saker på skit bra ställe, sen när man vaknar så fattar man inget och det ser ut som helvete inomhus.
Hoppas du hittar mobilen iaf!
Hittade den på en bokhylla. Och då menar jag ovanpå.
Citera
2013-02-13, 22:52
Medlem
Dreijers avatar
Jag älskar att försöka kommunicera på Imovane.
"tjernane mannen hur gåpr cetr flör dig merd lirandet
vinner du eller
spelawr du nåpopginting med nadnderaweas
soekq4r ddu nogintung med qandreqas ekkler katha4r ni bara¨'
adreasd är han med och dpsdlerar e,,dfm köpr ni bara påvanligt tyop randomly själbv? :-)"
Citera
2013-02-13, 23:35
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Hittade den på en bokhylla. Och då menar jag ovanpå.
Hahahaha..
Citera
2013-02-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Jag älskar att försöka kommunicera på Imovane.
"tjernane mannen hur gåpr cetr flör dig merd lirandet
vinner du eller
spelawr du nåpopginting med nadnderaweas
soekq4r ddu nogintung med qandreqas ekkler katha4r ni bara¨'
adreasd är han med och dpsdlerar e,,dfm köpr ni bara påvanligt tyop randomly själbv? :-)"

Haha klockrent. Ser precis ut som när jag tagit stillisar och försöker kommunicera med polare på fejjan
Det sjuka är att (om man kommer ihåg det alltså) man allvarligt tror man skriver som vanligt.
Citera
2013-02-14, 01:45
Medlem
Nu har jag druckit 10 halvliters staröl, och tagit 3x7.5 imovane. Hade hoppats på att bli lite party på det, men jag är seg och trött som aldrig förr.

Ölen är slut, men finns got med imovane, kan jag bli go om smäller i mig ett par till, och inte bara tröttare? Har ingen tolerans sen tidigare, förutom öl då, som jag kan hinka hur mycket some helst..

Tror jag deckar snart, men tja, det var väl egentligen det jag ville uppnå..
Citera
2013-02-14, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acidcrow
Nu har jag druckit 10 halvliters staröl, och tagit 3x7.5 imovane. Hade hoppats på att bli lite party på det, men jag är seg och trött som aldrig förr.

Ölen är slut, men finns got med imovane, kan jag bli go om smäller i mig ett par till, och inte bara tröttare? Har ingen tolerans sen tidigare, förutom öl då, som jag kan hinka hur mycket some helst..

Tror jag deckar snart, men tja, det var väl egentligen det jag ville uppnå..

Jag skulle inte ta mer. Riskerna är alldeles för stora att du får problem :/ så mycke alkohol och sömnmedel är ingen hit
Citera
2013-02-14, 02:00
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Ja vet inte om du läste tråden jag länkade till där jag beskrev just detta men det hela beror ju på en jävla massa individuella saker.
Kort o gott kan du inte göra ett skit förutom att hålla upp längre och/eller öka doserna, i vilket fall kommer du i slutändan ändå att bli blåst på konfekten, precis som Metacognition antyder ovan är slutresultatet oundvikligt.
För att göra en lång historia kort kunde jag för typ 15 år sedan vräka i mig 30+ 7.5mgare, höll sedan upp med alla droger i närmare 10 år innan jag började lura mig själv igen, jag lovar att jag var uppe i de doserna för att få ett "rus" igen inom att tagit substansen kanske 5-8ggr. Kan tillägga att det absolut inte rörde sig om dagliga intag heller då jag gick på andra droger. Sedan dess har jag under de senaste åren kontinuerligt haft skiten utskrivet utan att äta det 9 av 10 dagar och endast ett fåtal ggr per år försöka fluddra till det och det funkar, en gång. Smäller jag i mig en mängd tabs till inom ett par dagar till några veckor efter en rejäl "fylla" får jag absolut ingen effekt, precis som du i går.
Att nollställa tolleransen kan du bara glömma, det kommer aldrig bli vad det varigt mer än vid enstaka tillfällen när du väl trillat över gränsen, det är bara att hoppas att du inte är där än och att ett par månaders uppehåll kan få det att funka igen för dig åtminstone ett par ggr.
Eller så höjjer du kontinuerligt dosen tills du inte längre räknar piller utan kartonger.

Jag tänkte göra ett sista försök idag. Slängde nyligen i mig 9st 7,5mg imovane. 67,5mg av det verksamma ämnet Zopiklon.

Så detta får bli ett litet experiment.

Om jag nu inte får effekt, kan det bero på att jag inte har någon ångest eller liknande?
Jag finner imovane som en bra drog mot ångest, ångesten sköljs bort och man blir harmonisk.

Jag vill bara få den vara Goa känslan

Edit: ingen harmoni what so ever, motoriken är som den ska. Inga tokiga idéer har heller kommit fram.

Fan fan fan, vad gör jag nu?

Ska jag be läkaren om starkare grejer?
Senast redigerad av Hysteri90 2013-02-14 kl. 02:29. Anledning: Stavfel
Citera
2013-02-14, 03:31
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Jag tänkte göra ett sista försök idag. Slängde nyligen i mig 9st 7,5mg imovane. 67,5mg av det verksamma ämnet Zopiklon.

Så detta får bli ett litet experiment.

Om jag nu inte får effekt, kan det bero på att jag inte har någon ångest eller liknande?
Jag finner imovane som en bra drog mot ångest, ångesten sköljs bort och man blir harmonisk.

Jag vill bara få den vara Goa känslan

Edit: ingen harmoni what so ever, motoriken är som den ska. Inga tokiga idéer har heller kommit fram.

Fan fan fan, vad gör jag nu?

Ska jag be läkaren om starkare grejer?

Läkaren kan inte göra något åt ditt problem din tolerans är skyhög.

Använd en hammare istället under något års tid och gör sen ett nytt försök.

Mvh
Citera
2013-02-14, 03:33
Medlem
Shit ligger och ska sova men är sjukt sugen på att trycka typ 30mg stilnoct och mysa lite.
Det känns dock onödigt eftersom alla andra sover och jag är trött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in