2001-10-21, 17:42
Medlem
stilnoct

Imovan har tar jag för tillfället och tycker att det är en rätt stor skillnad jämfört med stilnoct, men ändå en skön känsla. Lyckas dessutom somna på dem, men känner inte mig så utvilad nästa dag och får en väldigt besk smak i munnen. Är det någon som har tagit Imovan eller stilnoct en längre tid? Blev ni fysiskt beroende, i så fall vilka symptom fick ni? Har inte hört andra, förrän nu, med liknande upplevelser av stilnoct, har heller inte sett någon litteratur om den. Verkar vara ett rätt så nytt sömnmedel(?).

"Håller med": haha, nästan identiska upplevelser :). Stilnoct är den skummaste "drog" jag tagit, minnesluckorna är av en annan värld.
Citera
2001-10-21, 19:03
Medlem
stilnoct

Det enda jag har märkt är att jag behövde "lära mig att somna" igen när jag slutade på stilnoct.. annars hade jag inga abstinenser, å andra sidan har jag käkat dem som max en månad på raken.. för att sova..
Citera
2001-10-21, 22:23
Medlem
stilnoct

Ja, både stilnoct och imovan är ganska nya. Framtagna för att inte vara så beroende framkallande som dom gamla sömnmedelna. Tror att imovane blev narkotikaklassat -97 och stilnockt -98.
Citera
2001-10-22, 17:09
Medlem
stilnoct

Hittade en intressant länk hos erowid om andras upplevelser av stilnoct(zolpidem): <http://www.erowid.org/experiences/exp.cgi?S=143&C=1>
Citera
2001-10-22, 20:27
Medlem
stilnoct

Kan säga att jag utvecklat ett beroende på Imovane, fast då har jag tagit några varje dag i nån månad oxå (inte för att sova). när abstinensen sätter in (typ för tillfället) känner jag mig spänd och får en mysko känsla vid tänderna... tar en och mår kung ett tag, mycket bättre ju längre man håller sig så abstinensen får ett ordentligt grepp om en, så kommer känslan ordentligt. fast jag vet inte, kanske är psykiskt, mitt behov av att fly. inte för att det spelar roll, beroende är jag, men tror inte att det behöver vara något negativt... förutom vänner och såna som tjatar på en såklart

jag har fått minnesluckor flera ggr på Imovane. gjort dumma saker och blivit konstigt aggresiv ibland, men bara när jag tagit många samtidigt eller mixat med alkohol (alltså druckit mycket och mixat eller druckit lite och tagit många). annars har jag haft positiva erfarenheter med alkohol-imovane oxå, druckit lite vin, tagit ett piller, mått bra och haft massa planer på saker man bara MÅSTE göra osv. jaja, det är mina erfarenheter, ni kanske har andra men så är det för mig. jag tycker om imovane, fast nu börjar dom ta slut och psykdoktorn vill inte ge mig mer, undra om jag kommer kolapsa när det händer... hemska tanke, måste hitta ny doktor
Citera
2001-10-22, 22:15
Medlem
stilnoct

Om abstinenserna är som med stilnoct går den största delen av spändheten över efter ca 24 timmar. Resten av spändheten sitter i ett par dar. Sen mår du betydligt bättre, har inget behov av tabletterna vare sig fysiskt eller psykiskt, men det kan vara annorlunda från person till person, det är bara hur jag har upplevt det, dessutom med stilnoct.
Spändhet som abstinens gäller nog för de flesta beroendeframkallande psykoformaka. Har känt liknande med både Sobril och Rohypnol. Det värsta är nog inte spändheten i sig, utan suget.
Ja, vad kan man säga, annat än sluta, försök trappa ner kanske innan dom tar slut, försök INTE få tag på nya från en annan läkare. Det tar inte lång tid innan abstinensen och suget inte finns där längre och du mår mycket mycket bättre, nästan hög utan på nått sätt...
Citera
2001-10-23, 09:04
Medlem
stilnoct

måste säga att jag är intresserad av att testa dom där stilnoct och kanske imovane.
Va ligger dom för i prisklass ? Hur många per burk/karta osv ?
Citera
2001-10-23, 12:32
äldre konto (old)
Ej medlem
stilnoct

Jävligt lätt att fixa dom. Gå tll din husdoktor och säg att du haft problem med att somna in och därför vill ha ett korttidsverkande insomningsläkemedel. Läkarn kommer med 100 % säkerhet erbjuda dig Sonata, Imovane el. Stilnoct.

Kläd dig ungefär som människorna i Utbildningsradion,
Citera
2001-10-23, 13:43
Medlem
stilnoct

husdoktorn ?
funkar det om man traskar in hos syster ? :)
Citera
2001-10-23, 14:21
äldre konto (old)
Ej medlem
stilnoct

Eh, Doktorer skriver ut recept, andra har inte befogenhet. Skälet till att du skall gå till husdoktorn är att enligt gjorda unfersökningar är förskrivning av lugnande/sömngivande medel betydligt vanligar hos husläkare jämfört med t.ex psykiatriker.
Citera
2001-11-04, 17:48
Medlem
stilnoct

Vad borde priset ligga på för stilnoct om man inte får hos farbror doktorn?

Mina egna efrarenheter av stilnoct är att i början så kunde jag inte gå. Hade inget balanssinne kvar och fick helskumma (och helsköna) hallisar av två stycken. och då hade man inte så feta minnesluckor. Nu kan jag ta upp till fem stycken utan att känna någonting. Förutom att hela kvällen är borta ur minnet dagen efter. Och har jag druckit alkohol så kan man glömma att försöka komma ihåg någonting.
ed Stilnoct så somnar man inte om man inte VILL somna. Alltså ligger och blundar.

En fråga till: Hur många kan man ta egentligen? Men och utan alkohol. För själv blir jag nästan lite rädd över mig själv dagen efter när det har försvunnit en karta... Man bryr sig ju inte när man har tagit några och bara trycker i sig fler....

Simma lungt!
Citera
2001-11-05, 22:54
Medlem
stilnoct

Ingen direkt risk att kroppen tar skada även om du tryckt i dig en karta (10x10 mg). Upp till 500 mg riskerar du knappast hälsan. Vi högre doser finns risken att du drabbas av andningsdepression.

Med alkohol så beror det ju på hur mycket du dricker...

Du däckar dock garanterat innan du ätit så pass många att du drabbas av and. depr.

Sluta knapra tabbarna i några månader så blir du av med toleransen:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in